H60196Bl Composition IV

Faculty of Music
Summer 2026
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60196Bz Kompozice scénické a filmové hudby IV.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60196Bz Kompozice scénické a filmové hudby IV, a jejich rozšíření o sémantické aspekty hudby a v neposlední řadě i využití mimoevropských hudebních vlivů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• zohledňovat při své tvorby sémantické principy,
• vytvořit scénickou hudbu většího rozsahu, kombinující akustické pokročilejší technologie elektroakustické hudby,
• dokáže aplikovat výrazové prostředky mimoevropské hudby.
Syllabus (in Czech)
  • Základní sémiotické aspekty užité hudby.
  • Dramaturgie zvukové složky filmu či divadelní inscenace.
  • Vytvoření partitur dvou scénických hudeb většího rozsahu (celková délka každého díla min. 20 minut) s využitím kombinace akustických a elektronických nástrojů včetně technologie samplingu a mimoevropských hudebních vlivů. Dalším studijním výstupem je vytvoření hudební složky ke krátkému filmu, jehož autory budou studenti Divadelní fakulty JAMU.
Literature
  • FALTUS, Leoš. Hudební sémiotika pro skladatele. Brno: JAMU, 1994. ISBN 80-85429-14-4.
  • RUTHERFORD-JOHNSON, Tim. Music after the Fall: Modern Composition and Culture since 1989. Berkerley: University of California Press, 2017. ISBN 978-0520283152.
  • DEMMERS, Joanna. Listening through the Noise. Oxford, New York: Oxford University Press, 2010. ISBN 978-0-19-538765-0.
  • JIŘIČKA, Lukáš. Dobyvatelé akustických scén. Od radioartu k hudebnímu divadlu (Goebbels, Neuwirth, Ammer, Oehring). Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2015. ISBN 978-80-7331-375-3.
  • XENAKIS, Iannis. Formalized Music: Thought and Mathematics in Composition. Maesteg: Pendragon Press, 1992. ISBN 978-1576470794.
  • ROSS, Alex. Zbývá jen hluk: naslouchání dvacátému století. Praha: Argo, 2011. ISBN 978-80-257-0558-2.
  • LEONE, Sergio. Tenkrát na Západě [DVD]. Paramount Pictures, 2012.
  • CHION, Michel. Audio-Vision. Sound on Screen. New York: Columbia University Press, 1994. ISBN 0-231-07898-6.
  • FRANĚK, Marek. Hudební psychologie. Praha: Karolinum, 2006. ISBN 80-246-0965-7.
  • THÉBERGE, Paul. Living Stereo:Histories and Cultures of Multichannel Sound. Media Studies, Audi-vison, Sound and Image. Bloomsbury: Bloomsbury Academic, 2015. ISBN-13: 978-1623566654.
  • DE ROSA, Alessandro. MORRICONE, Ennio. Chyť ten zvuk. Praha: Omega, 2018. ISBN 978-80-7390-022-9.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught every week.
The course is also listed under the following terms Summer 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2026/H60196Bl