H60195Bl Composition I

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Zbyněk Matějů (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 15:10–16:45 114
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60195Bz Kompozice scénické a filmové hudby I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195Bz Kompozice scénické a filmové hudby I, a jejich rozšíření o další aspekty z oblasti využití historických i současných žánrů artificiální hudby.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• demonstrovat rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu,
• kompozičně v rámci užité hudby pracovat na základní úrovni se současnými a historickými hudebními styly,
• vytvořit delší studie sólové nebo komorní obsazení s ohledem na propojení se zvukovou stránkou inscenace nebo filmu.
Syllabus (in Czech)
  • Rozšířené znalosti o funkci a možnostech hudby a zvuku ve filmu – vztah hudby a obrazu atd. Hudba reálná a funkční, diegetická (source music) a nediegetická. Možnosti práce se současnými a historickými hudebními žánry v rámci filmové a scénické hudby.
  • Analýza existujících děl s autorským komentářem (teoretické návrhy alternativních řešení), základní přehled možností kompozičních řešení.
  • Vytvoření 3 delších studií s výrazným emočním obsahem pro jeden nebo několik nástrojů s možnostmi variací a propojením se zvukovou stránkou inscenace či filmu (tzn. ruchy, dialogy atd.).
Literature
  • SETHARES, Williams. Tuning, timbre,spectrum,scale. London: Springer-Verlag London Ltd., 2005. ISBN 978-1-85233-797-1.
  • HANDZO, Stephen. The golden age of film music. In: Cineaste, Feb. 1995, 21:1-2.
  • KUNA, Milan. Zvuk a hudba ve filmu. Praha: Panton, 1969.
  • BLÁHA, Ivo. Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-303-6
  • THOMAS, Tony. Film score : the art & craft of movie music. Burbank: Riverwood Press, 1991. ISBN 978-1880756010.
  • EMMERT, František. Poznámky k instrumentaci II. Brno: JAMU, 2001. ISBN 80-85429-53-5.
  • PLANTINGA, Carl, SMITH, Greg M. (eds). Passionate Views: Film, Cognition, and Emotion. Baltimore: Johns Hopkins University Press, 1999. ISBN 0801860113.
  • BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha: Dauphin, 1998. ISBN 80-86019-68-3.
  • MATZNER, Antonín. PILKA, Jiří. Česká filmová hudba. Praha: Dauphin, 2002. ISBN 80-7272-013-9.
  • ŠKVOR, Zdeněk. Elektroakustika a akustika: vysokoškolská učebnice. V Praze: České vysoké učení technické, 2012. ISBN 9788001050347.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60195Bl