H60195Al Composition I

Faculty of Music
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/18. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Jan Kavan, Ph.D. (lecturer)
MgA. Michal Indrák, Ph.D. (lecturer)
Mgr.art. Otto Wanke, MA (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. MgA. Dan Dlouhý, Ph.D.
Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Composition and Multimedia Creation Department – Dean’s Office – Faculty of Music – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 16:00–17:35 115, Wed 11:50–13:25 113, Fri 11:00–12:35 115
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu H60195Az Kompozice elektroakustické hudby I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností, získaných v předmětu H60195Az Kompozice elektroakustické hudby I, a jejich rozšíření o detailní popis digitálního zvukového pracoviště, základních možností modifikace zvuku pomocí efektových procesorů a aplikaci masterovacího procesu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvářet komplikovanější hudební struktury,
• chápat strukturu a funkce DAW,
• využít při zpracování zvuku na základní úrovni efektové procesory a chápat jejich klíčové parametry,
• aplikovat proces masteringu,
• komponovat kratší elektroakustické skladby, využívající zvolené metodu tvorby zvuku.
Syllabus (in Czech)
  • Složitější struktury v oblasti tónových výšek a délek.
  • Digital Audio Workstation.
  • Efektové procesory
  • Mastering.
  • Interpretační scénáře.
  • Vytvoření 2 - 3 elektroakustických kompozic s menším množstvím stop a stereo výstupem v délce min. 8 minut s důrazem na umělecké parametry díla, využívajících buď syntézy zvuku (bez použití presetových nástrojů), principů konkrétní hudby, čistě digitálního zpracování zvuku, nebo kombinace výše uvedených přístupů (student si volí prostředky, s nimiž v zimním semestru nepracoval). Alespoň jedna skladba ze zimního nebo letního semestru musí být v průběhu roku veřejně provedena na koncertech, pořádaných HF JAMU.
Literature
  • ROLNICK, Neil B. A Composers Notes on the Development and Implementation of Software for a Digital Synthesizer. In Rapport Ircam [online]. 18/78, Paris: IRCAM, 1978 [cit. 22. 9. 2016]. Dostupné z: http://articles.ircam.fr/textes/Rolnick78a/index.html
  • ROGER, T. Dean. The Oxford Handbook of Computer Music. Oxford, New York: Oxford University Press, 2009. ISBN 978-0-19-533161-5.
  • FORRÓ, Daniel. Počítače a hudba. Praha: Grada, 1994.
  • HUGIL, Andrew. The Digital Musician. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0-415-80659-6.
  • VIČAR, Dykast: Hudební estetika. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2002. ISBN 80-85883-86-4.
  • ROWE, Robert. Machine Musiciansschip. Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001. ISBN 0-232-18206-8.
  • MIRANDA, Eduardo Reck. Computer Sound Design. In Music Technology Series [online]. Oxford: Focal Press, 2002, s. 332 [cit. 1. 9. 2016]. Dostupné z: http://neuromusic.soc.plymouth.ac.uk/papers/OS_Orton_review.pdf
  • ROADS, Curtis. Composing Electronic Music: A New Aesthetic. Oxford University Press, 2015.
  • HOLMES, Thom a Terence M. PENDER. Electronic and experimental music: technology, music, and culture. 4th ed. New York: Routledge, 2012. ISBN 978-0415896368.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení. Individuální výuka.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/hf/summer2024/H60195Al