DIFA:DDVZ109 Work with Stage Movement - Course Information
DDVZ109 Work with Stage Movement
Theatre FacultyWinter 2024
- Extent and Intensity
- 0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jakub Cír (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Silva Macková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–16:00 4
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education (programme DIFA, Div_vych:B)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je rozvinout fyzickou inteligenci studentů. Posunout možnosti jejich osobního fyzického vnímání a aplikovat získanou zkušenost do jejich profesního přístupu a do práce s neprofesionálními herci. Fyzická inteligence souvisí s obecnou lidskou schopností kontrolovat pohyby těla a přetvářet své nejbližší okolí. K tomu je zapotřebí, abychom uměli vnitřně řídit své tělo a s jeho pomocí dokázali ovládat předměty, jevy nebo společnost ve svém okolí.
- Syllabus (in Czech)
- Poznat a rozvíjet možnosti těla. Základem je rozvoj citlivosti k možnostem vlastního těla. Základní dovednosti jsou koordinace, rovnováha, reflexy, ohebnost a manuální zručnost.
- Poznat a rozvíjet možnosti ducha. Naučit se pohybově vidět a myslet. Při pohybu hraje inteligenční faktor významnou roli. Podílí se na vnímání jednání a pocitů, dynamiky pohybů druhých nebo umění napodobovat gesta a mimiku.
- Poznat a rozvíjet možnosti spolupráce. Porozumět základnímu a zvláštnímu divadelnímu jazyku. Pochopit možnosti spolupráce s partnerem a ve skupině. Vnímat energii skupiny, neztratit bod pozornosti.
- Poznat a rozvíjet získávanou zkušenost při práci s dětmi a neprofesionálními divadelníky. Systematizace práce. Osvojit si jazyk divadelního pohybu. Rozlišit fyzické a pohybové možnosti každého jednotlivce, se kterým spolupracujeme. Propojení pro práci s dětmi - hledání adekvátní a dosažitelné výzvy.
- Teaching methods (in Czech)
- Navazující soustředěná a intenzivní práce.
Aplikace získané zkušenosti.
Princip dosažitelné výzvy. - Assessment methods (in Czech)
- Soustavné sledování práce studentů.
Zápočet. Získává se na základě:
práce v hodinách (aktivita, soustředění, spolupráce).
splnění požadované docházky.
vytvoření zápisu z hodiny. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2024/DDVZ109