DAAZX43 Juggling

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Aleš Záboj (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Movement Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Movement Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable of Seminar Groups
DAAZX43/A: Fri 12:00–13:30 3, A. Záboj
DAAZX43/B: Wed 14:30–16:00 3, A. Kratochvílová, A. Záboj
Prerequisites (in Czech)
Předmět je určen studentům mateřských oborů.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je kompenzace důsledků „jednostranné“ aplikace racionální výuky. Rozvoj schopností komunikace mezi analytickou a syntetickou (dominantní a submisivní) mozkovou hemisférou, stimulace hipokampu.
Rozvoj osobnostní zralosti prostřednictvím psychomotoriky, psychomotorických dovedností (bio-psycho-socio-spirituální zralosti člověka) – žonglování.
Individuální tréninkové prvky rozvíjí psychofyzickou zralost s akcentem na dlouhodobou koncentraci (záměrně orientovanou pozornost), smysl pro rytmus, vhodné načasování (timming), prezentaci, …
Partnerské, skupinové prvky rozvíjí vzájemné cítění, neverbální komunikaci, smysl pro rytmus a synchronizaci, smysl pro koordinovanou práci ve skupině, vyváženou prezentaci, ...
Learning outcomes (in Czech)
Zřetelný kvalitativní rozdíl mezi výchozí a výslednou úrovní sledovaných schopností, dovedností studenta, odrážející pravidelný trénink v množství hodinové dotace odpovídající přiděleným kreditům (kontaktní výuka, samostatný trénink).
Konkrétní výstupy jsou individuální.
Syllabus (in Czech)
  • Žonglování s měkkými předměty (míčky, šátky,..), Žonglování s kužely, tyčí, specifickými žonglérskými a balančními pomůckami.
  • Aplikace individuálních prvků, schopností a dovedností na partnerské, týmové, skupinové variace, prezentace.
  • Vzájemné partnerské žonglování.
Literature
    required literature
  • Spitzer, Manfred, 2012. Digitální demence. Host 2014. ISBN 978-80-7294-872-7.
    recommended literature
  • Blahutková, M. Psychomotorika. info
  • Finnigan, D. The Complete Juggler. info
  • Trávníková, D. Žonglování. info
Teaching methods (in Czech)
Cvičení,
individuální tréninkový plán, metody vytváření dovedností,
samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Soustavné sledování vývoje a výkonů studentů.
Zápočet na základě docházky a prezentace.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DAAZX43