DIFA:DRTZ503 Master's Thesis - Course Information
DRTZ503 Master's Thesis
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/0/8. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Jan Gogola
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- orientace v oblasti audiovizuální, rozhlasové, divadelní tvorby analytické schopnosti
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Media and Theatre (programme DIFA, Dra_Tvo:N)
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Vznik kvalitní teoretické diplomové práce, v níž student prokáže schopnost kritického myšlení a důsledné formulace originálních názorů a postojů, stejně jako obratnost v práci s odbornou literaturou a dalšími adekvátními zdroji svého bádání.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen vytvořit soubor textů odborné kvality, které se stanou kompaktním a nosným základem teoretické magisterské práce. Dokáže úspěšně aplikovat své analytické schopnosti a znalosti z oblasti audiovizuální,rozhlasové/audiální dramatické a dokumentární tvorby tak, aby byl schopen koncipovat a realizovat teoretický text, který bude podstatným příspěvkem k odborné reflexi umělecké tvorby výše uvedeného spektra.
- Syllabus (in Czech)
- Definice tématu a základních tezí Rešerše na bázi odborné literatury a archvivních zdrojů Tvorba segmentů textu dle dohodnutého časového harmonogramu a metodologie Aplikace připomínek Finalizace segmentů textu určených pro zimní semestr
- Literature
- BLACK ,J.: Introduction to media communication. B&B Dubuque 1995. info
- Block, Bruce: The Visual Story: Seeing the Structure of Film, TV, and New Media. FP 2001. info
- BOLDIS, Petr. Bibliografické citace dokumentů podle ISO 690 a ISO 690-2 [online]. Nové verze materiálů k 11. 11. 2004. 2001 , 11. 11. 2004 [cit. 2007-02-12]. Dostupný z WWW: . info
- Branžovský, Josef: Hledání rozhlasovosti. Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- CAYLEY, John. Time Code Language : New Media Poetics and Programmed Signification. In New Media Poetics : Contexts, Technotexts, and Theories. Ed. Adalaide Morris, Thomas Swiss. Cambridge, MA : The MIT Press, 2006, p. 307-333. info
- ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc: Votobia, 1997. 271 s. ISBN 8071981737. info
- ECO Umberto. Skeptikové a utěšitelé. Praha 1995. info
- Ed. Wardrip-Fruin, N. a kol.: The New Media Reader. Cambridge: The MIT Press, 2003. info
- Frieling, R.; Daniels, D.: Media Kunst Netz/Media Art Net. Vídeň-New York: Springer, 2004. info
- James Monaco: Jak číst film. Albatros 2006. info
- Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
- Lev Manovich: "The language of New Media", The MIT Press London, 2001. info
- McLuhan, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura :výbor z díla. Translated by Irena Přibylová - Martin Krejza. Vyd. 1. Brno : Jota, 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-3. The new media reader. Edited by Noah Wardrip-Fruin - Nick Montfort. Cambridge, Mass. : MIT Press, 2003. xv, 823 s. ISBN 0-262-23227-8. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlas a slovesné umění. Olomouc, UP 1976. info
- Umberto Eco, Meze interpretace, Karolinum, Praha 2004. info
- Adekvátní literatura dle zvoleného tématu diplomové práce
- PŁAŻEWSKI, Jerzy. Dějiny filmu: 1895-2005. Vyd. 1. Praha: Academia, 2009, 901 pp. ISBN 978-80-200-1689-8. info
- Teaching methods (in Czech)
- samostatná práce studenta
- Assessment methods (in Czech)
- zápočet na základě důsledné práce na textu dle dohodnotého časového harmonogramu
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DRTZ503