DAAZX30 PC Graphics I

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Tomáš Gruna (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Silva Macková
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 16:15–17:45 304
Prerequisites (in Czech)
Student dokončil předmět Základy práce na PC a medii.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cilem předmětu připravit studenta na zpracování rastové a vektorové grafiky v komerčním softwaru (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator a InDesign) a to jak v rovině odboré, teoretické, tak také praktické a autorské. V průběhu cvičení jsou posluchači seznámeni s problematikou předtiskové příprav dokumentů. Student po absolvování předmětu bude schopen zpracovávat graf. práce na úrovni "intermediate".
Studenti mají prostor pro vlastní tvorbu.


Odborné znalosti:
Absolventi prokazují kvalifikované znalosti při zpracování rastrové a vektorové grafiky. Nabytím komplexních znalostí DTP, umí připravit grafický produkt pro tisk. Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Dovednosti:
Absolventi jsou schopni samostatné CG (Computer grafics) tvorby, a jsou schopni řešit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných metod a nabytých postupů. Dovedou vytvořit původní umělecké dílo jako je plakát, program či prezentace. Absolventi hledají originální řešení v umělecké CG tvorbě.
Způsobilosti:
V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání. Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originálních autorských CG děl.
Syllabus (in Czech)
  • Nastavení Adobe aplikace
  • Užití nástrojů
  • Užití vrstev
  • Užití masek
  • Užití filtrů
  • Úprava rastrového obrazu
  • Export/import dokumentu
  • příprava pro tisk
Literature
  • Manuály, uživatelská fóra a rozcestníky fy Adobe (www.adobe.com). info
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Tisk a dokončovací práce, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2968-5
  • Dabner David: Škola grafického designu - Principy a praxe grafiky, Slovart, 2015, ISBN: 978-80-7391-894-1
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Typografie,Computer Press, 2010, ISBN: 978-80-251-2967-8
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Designové myšlení, Computer Press, 2011, ISBN: 80-251-3245-6
  • Wigan Mark: Vizuální myšlení - Umění ilustrace, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2970-8
  • Gavin Ambrose, Paul Harris: Formát, Computer Press, 2011, ISBN: 978-80-251-2966-1
Teaching methods (in Czech)
závěrečný test - 20%
soustavné sledování výkonu studentů - 20%
analýza výsledků činnosti studenta - 20%
projekt, profesní výkon 10%
docházka - 20%
Assessment methods (in Czech)
analýza výsledků činnosti studenta, samostatná práce, test
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2021, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2021/DAAZX30