DATZ503 Drama adaptation II

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Petr Francán
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Adaptace dramatických děl v audiovizi a divadle I.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student získá podrobné znalosti originálních adaptačních metod a přístupů, napříč světovou mediální tvorbou. Získané poznatky je schopen aplikovat ve své vlastní tvůrčí práci.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen vystihnout specifické adaptační postupy významných audiovizuálních a divadelních tvůrců. Dokáže analyzovat významné adaptace Shakespearových her, kriticky rozebrat jejich aktuální uchopení ve vztahu ke společenskému a historickému kontextu. Je schopen scenáristicky zpracovat koncepci adaptace původního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Výrazové prostředky divadla a filmu v adaptacích Shakespeara. Výtvarné prvky. Kamerová koncepce versus divadelní prostor. Metody střihu a jejich vliv na posun významu. Variace Richarda III. - L. Olivier, V. Morávek, A. Pacino Variace Hamleta - L. Olivier, T. Stoppard, P. Brook Král Lear - P. Brook Bouře - Prosperovy knihy - P. Greenway Tvůrčí metody vybraných režijních osobností v kontextu jejich divadelního a filmového díla. Vlastní adaptace fragmentů Shakespearova díla.
Literature
  • Odborná literatura reflektující umělecká díla, směry a trendy. info
  • Shubik I.: Play for today, Davis-Poynter, London 1975. info
  • Tulloch J.: Television drama, Routledge, London and New York 1990. info
  • Ricoeur P.: Teória interpretácie. info
  • Aumont J.: Le Cinema Et La Mise En Scene , Editeur: Armand Colin, Paris 2006. info
  • Aumont J.: La Mise En Scene, Editeur: De Boeck, Paris 2001. info
  • Szczepanik P.: Nová filmová historie, Herrmann & synové, Praha 2004. info
  • Bílková-Belnayová K.: Souřadnice televizní dramatické tvorby, Panorama, Praha 1988. info
  • Bourdieu P.: O televizi, Doplněk, Brno 2002. info
  • Karvaš P.: Umenie drámy a fenomén televízie, Výskumný ústav kultúry, Bratislava 1985. info
  • Brook, P. : Pohyblivý bod. Nakladatelství studia Ypsilon 1996. info
  • Brook, P. : Prázdný prostor. Panorama 1988. info
  • BROOK, P.: Evoking Shakespeare. info
  • BROOK, P.: Nitky času
. info
  • Hilský, M.: Shakespeare a jeviště svět. Praha 2010. info
  • Lukeš, M.: Shakespeare a okolí : shakespearovské souvislosti. Praha 2010. info
  • William Shakespeare: Hamlet, Romeo a Julie, Sen noci svatojánské, Richard III., Macbeth (uvedené hry povinně). info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2

Přednáška, seminář (diskuze, vlastní tvůrčí a kritická práce a její reflexe)
Assessment methods (in Czech)
Způsob hodnocení:
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Předpokladem účasti na zkoušce je plnění průběžných teoretických a tvůrčích zadání.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2018/DATZ503