DDAZ113 The interpretation of biblical texts

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Štěpán Hájek (lecturer), prof. PhDr. Josef Kovalčuk (deputy)
Guaranteed by
prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Marek Horoščák Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 407
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základním dílem křesťnaské kultury. Studenti se naučí rozumět obrazným významům těchto textů. Seznámí se s vybranými texty biblické literatury, která vždy patřila k základům evropské kultury. Na konkrétních příkladech ze Starého i Nového zákona nahlédnou do způsobu biblického myšlení a budou si klást otázky po ozvučnosti těchto textů dnes.
Syllabus (in Czech)
  • Úvodní informace o bibli, rozmanitost přístupů, exegeze a interpretace. Vybrané starozákonní texty a jejich interpretace. Vybrané novozákonní texty a jejich interpretace.
Literature
    required literature
  • Bible, Český ekumenický překlad a Bible kralická (Praha 2008)
    recommended literature
  • Petr Pokorný, Hermeneutika jako teorie porozumění (Vyšehrad 2006). info
  • Jan M. Lochman, Desatero (Kalich 1994)
  • Jakub S. Trojan, Ježíšův příběh – výzva pro nás (Oikymenh 2005)
Teaching methods (in Czech)
seminář, práce s textem
Assessment methods (in Czech)
Sousatavné sledování výkonů studentů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2017/DDAZ113