DHAZ207 Performing physical education II

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/4/1. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. Ing. David Strnad (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–10:00 105, Wed 12:00–13:30 3
Prerequisites (in Czech)
EVER( DHAL207 Performing physical education II )
Znalost základní taneční terminologie, základní pohybové dovednosti, teoretické znalosti historie a současných trendů moderního a jazzového tance.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Herecká pohybová výchova II dále pomocí výuky základů technik moderního a jazzového tance je rozvíjí koordinaci, pohybovou paměť a práci s prostorem, partnerem, rekvizitou atd. Pomocí tanečních variací je rozvíjena pohybová fantazie, práce stělem i emocemi, pohybová kultura a znalosti zásad práce s tanečním pedagogem a choreografem.
Syllabus (in Czech)
  • Koordinační cvičení
  • Technická cvičení
  • Posilovací cvičení
  • Práce v prostoru
  • Rotace
  • Skoky
  • Krátké variace
Literature
    recommended literature
  • Metoda taneční výchovy technikou Lestera Hortona
Teaching methods (in Czech)
Taneční trénink
Assessment methods (in Czech)
Docházka 30%, výkonnost 40%, aktivní účast ve výuce 30%
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2015/DHAZ207