DTPZX01 Dětské taneční hry

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
4/4/30. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jana Lepoldová (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Jarmila Vondrová
Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér taneční pedagogiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER( DTPLX01 Dětské taneční hry )
Předmět využívá znalostí a navazuje na předměty: lidový tanec - metodika, technika, taneční gymnastika - metodika, technika.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Vybírat hry podle výchovného úkolu, pohybového obsahu a podle stupně obtížnosti vzhledem k věku a pohybové úrovni dětí. Najít vhodné téma, slovní doprovod, popřípadě s využitím říkanky, případně vhodný hudební doprovod. Deskriptory: ovládají charakter a možnosti obsahové sdělnosti pohybu a cestu k jeho výuce a využití,aktivně využívají vůrčí fantazii,uplatňují výrazové prostředky tanečního a hudebního cítění za účelem pohybové a umělecké kultivace dětí určitého věku.
Osnova
  • hry a výchova hrou - dětské hry přispívající všestrannému harmonickému rozvoji osobnosti dítěte s cílem zvýšení úrovně pohybových schopností a k osvojení a kultivaci pohybových dovedností dětí
  • vzájemné vztahy a kolektivní cítění - hry, v nichž se vytváří vztahy k okolnímu světu, kde si děti rozšiřují své poznatky, mají možnost srovnávat vlastní síly se silami a dovednostmi ostatních dětí; důraz je kladen na vědomí příslušnosti k dětskému kolektivu a vytváření kladných vztahů mezi dětmi navzájem. Hra přispívá k ukáznění a osvojení kulturního chování dítěte
  • orientace v jednotlivých dětských hrách - jde nejen o osvojení pohybu ve hře a o hladký průběh hry, ale především o rozvoj schopnosti dítěte k získání nových dovedností a návyků
  • pohybové a taneční hry s náčiním; obsahují zvládnutí pohybu s náčiním, což přispívá především k celkové koordinaci pohybu a získání nových dovedností a návyků
  • hudební hry přibližují dětem hudbu, vnímají ji a reagují na ni bezprostředně ve spojení s pohybem, vzájemnými vztahy, námětem hry
  • výstavba vyučovací hodiny - navození k nastávajícím činnostem, průpravná část, prostorová cvičení, pohyb s náčiním a hry
Literatura
  • Využitelná podle předmětů lidový tanec a taneční gymnastika.
Výukové metody
Přednáška + cvičení
Metody hodnocení
Ústní zkouška s praktickou prezentací

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2014/DTPZX01