DIFA:D71182z Dramaturgical and directorial - Course Information
D71182z Dramaturgical and directorial seminar
Theatre FacultyWinter 2013
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- prof. Mgr. Petr Oslzlý (lecturer)
prof. MgA. Ivo Krobot (lecturer)
MgA. Jana Saavedra (lecturer) - Guaranteed by
- Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Oslzlý Directing and Dramaturgy Department – Directing and Dramaturgy Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Directing (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Dramaturgy (programme DIFA, B-DRAUM)
- Syllabus (in Czech)
- Divadlo a mimeze - jednání v situacích.
Postavení a funkce režiséra a dramaturga v divadle.
Základní problematika divadla interpretačního a autorského
Režisérova a dramaturgova hlavní odpovědnost - (k divadlu jako instituci, k určitému specifickému divadlu, k dramatikovi, k hercům, k tvůrčímu a produkčnímu týmu, k divákům, k sobě).
Režisérovy a dramaturgovy hlavní úkoly:
- analýza a interpretace hry
- vedení herecké insterpretace role
- sjednocování tvůrčího týmu
- spolupráce s dramatikem
- práce s textem
- organizace práce tvůrčího týmu
- komunikace s publikem
Základní fundamenty režie:
- tvorba mizanscény
- vizualizace
Práce s hercem
- postava a charakter
- řídící úkoly
- myšlenkové souřadnice a vývoj postavy.
Součástí výuky jsou i analýzy konkrétních inscenací a s nimi spojených inscenačních problémů; ty jsou prováděny jak při seminářích, tak i jako zadávané domácí úkoly (10 analých za semestr). Průběžně probíhají i konzultace přípravy autorského inscenačního projektu na následující semestr.
- Divadlo a mimeze - jednání v situacích.
- Literature
- Brook, Peter: Prázdný prostor. Praha 1988. info
- Brook, Peter: Pohyblivý bod. Praha 1996. info
- Brook, Peter: Nitky času. Praha 2006. info
- Čechov, Michail: O herecké technice. DÚ, Praha 1996. info
- Donnellan, Declan: Herec a jeho cíl. Brkola, Praha 2007. info
- Ejzenštejn, S. M.: Umenie mizanskény 1,2. Bratislava 1998,1999. info
- Hedbávný, Zdeněk: Alfréd Radok. Praha 1994. info
- Hořínek, Zdeněk: Divadlo, drama, divák. JAMU, Brno 2008. info
- Karlík, Josef: Cesty k herectví. JAMU, Brno 2009. info
- Kovalčuk, Josef: Téma: autorské divadlo. JAMU, Brno 2009. info
- Kovalčuk, Josef: Bořivoj Srba a Karel Kraus - dva magnetické poly českého dramaturgického myšlení. In: Ad honorem BS. JAMU, Brno 2006. info
- Lukavský, Radovan: Stanislavského metoda herecké práce. Praha 1986. info
- Pavis, Patrice: Analyzing Performance. University of Michigan, 2003. info
- Pavis, Patrice: Divadelní slovník. Divadelní ústav, Praha 2003. info
- Srba, Bořivoj: Umění režie. JAMU, Brno 1996. info
- Srba, Bořivoj: Více než hry. JAMU, Brno 2006. info
- Srba, Bořivoj: Řečí světla. JAMU, Brno 2004. info
- Vajdička, Ĺubomir: Priestor, význam, interpretácia. Bratislava 1996. info
- Vostrý Jaroslav: Režie je umění. DAMU, Praha 2001. info
- Teaching methods (in Czech)
- Pravidelná výuka
Počet kontaktních hodin 2
Počet hodin samostatné práce studentů 2 - Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky a seminární práce.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Credit evaluation note: 2 z 4.
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2013/D71182z