DIFA:D30337z Management - řízení a vedení l - Informace o předmětu
D30337z Management - řízení a vedení lidí I, II
Divadelní fakultazima 2013
- Rozsah
- 2/0. 2 kr. 2 z 2. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ivan Hálek, CSc. (přednášející)
- Garance
- Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér divadelní produkce a jevištní technologie – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Absolvování předmětů Základy mangementu v předchozím ročníku a absolvování produkčních projektů
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Divadelní manažerství se zaměřením na produkční management (program DIFA, B-DRAUM)
- Jevištní technologie (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cíle: Seznámit studenta s teoriemi vedení lidí a týmů Deskriptory: Student získá teoretickou podporu pro řízení lidí a tvůrčích týmů při práci na produkčních projektech.
- Osnova
- 1. Paradigma a principy. Etika osobnosti a etika charakteru, primární a sekundární velikost. Paradigma, síla paradigmatu a posun paradigmatu. Paradigma založené na principech. Princip růstu a změny. 2. Osobnost manažera. Cesty k výkonnosti manažera. Sedm návyků výkonnosti manažerů. Definice návyků. Definice výkonnosti – produkt a produkční schopnost. 3. První návyk - Princip posilování osobní proaktivity manažera na cestě k osobní nezávislosti Principy osobní vize. Definice proaktivity. Poznání okruhu zájmů a okruhu působnosti. Možnosti vlivu na ostatní a osobní povinnosti. 4. Druhý návyk - Princip výstavby osobního životního plánu na cestě manažera k účinnější orientaci. Principy osobního vůdcovství. Co znamená začínat s myšlenkou na konec. Princip dvojího vytváření. Možnost stát se vlastními tvůrci. Centrum okruhu vlastní působnosti, které faktory vedou k rozšiřování centra působnosti. Alternativní centra a nebezpečí jednostranné orientace. 5. Třetí návyk - Princip orientace na důležité věci a přejímání osobní odpovědnosti za vlastní rozhodnutí. Principy osobního řízení. Čtvrtá generace plánování času. Matice plánování času a její využití. Princip delegování. Dva typy delegování pravomoci a odpovědnosti. Souvislost se změnou paradigmatu ve společnosti na konci 20.stol. 6. Paradigmata vzájemné závislosti.Šest hlavních vkladů v citové bance a vztahy mezi produktem a produkční silou. 7. Čtvrtý návyk - Principy interpersonálního vůdcovství. Šest paradigmat mezilidské součinnosti. Manažerská výchova typu „výhra – výhra“. 8. Pátý návyk - Principy účinné komunikace – Empatické naslouchání a diagnóza. Čtyři autobiografické odezvy. Pochopení a vnímání druhých. 9. Šestý návyk - Principy tvůrčí spolupráce – Pojem synergie. Vztahy mezi důvěrou a úrovní komunikace. Cena odlišností a analýza silového pole. 10. Sedmý návyk - Principy rovnovážné obnovy sil. Čtyři dimenze obnovy sil. Přetváření druhých. Synergie v obnově a vzestupná spirála. 11. Princip „zevnitř ven“. Soužití generací.Jak se stát tvůrcem změn.
- Literatura
- Covey, Stephen, R. 7 návyků vůdčích osobností pro úspěšný a harmonický život. Praha: Pragma, 1994. ISBN 80-85213-41-9. info
- Plamínek, J. Synergický management, vedení, spolupráce a konflikty lidí ve firmách a týmech. 1.vyd. Praha: ARGO, 2000. ISBN 80-7203-258-5. info
- Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. Praha: Grada publishing. 2002. ISBN 80-247-0403-X. info
- Výukové metody
- přednáška, diskuse nad načtenou literaturou, samostatná práce studentů
ZS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3
LS:
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 3 - Metody hodnocení
- Zimní semestr
Předmět je v zimním semestru zakončen ústní zkouškou ze dvou tažených otázek s diskusi k okruhům, tvořícím obsah otázek.Mohou být pokládány doplňující otázky, související s okruhy.Seznam okruhů otázek je studentům znám předem.
První otázka je ze seznamu otázek, druhá je společná a je zaměřena na příklad, který si student volí sám ze svého života a má v něm popstat celý proces organizace a řešení konkrétního úkolu, před který byl postaven. V této otázce má student prokázat osvojení principů vedení sebe sama a ostatních spolupracovníků.
Student může přistoupit ke zkoušce, pokud má minimálně 80% účast na přednáškách
Letní semestr:
Předmět je v letním semestru zakončen ústní zkouškou ze dvou tažených otázek s diskusi k okruhům, tvořícím obsah otázek.Mohou být pokládány doplňující otázky, související s okruhy.Seznam okruhů otázek je studentům znám předem.
Student může přistoupit ke zkoušce, pokud má minimálně 80% účast na přednáškách - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/zima2013/D30337z