DIFA:DATL410 Audio-visual recording of a th - Course Information
DATL410 Audio-visual recording of a theater performance
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Aleš Záboj (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Petr Francán
Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Audiovisual Media and Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 12:00–13:30 720
- Prerequisites (in Czech)
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Úspěšné absolvování předmětů základu oboru v předcházejícím semestrech. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Audiovisual Media and Theatre (programme DIFA, Dra_Tvo:N)
- Audiovisual Creation and Theatre (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Audiovizuální záznamy divadelních představení, performativních umění včetně autorského zpracování a prezentace.
Cílem výuky je rozvoj komplexní umělecké osobnosti schopné se vyjadřovat elektronickými audiovizuálními prostředky jako integrované součásti divadelní tvorby. - Learning outcomes (in Czech)
- Odborné znalosti:
Absolventi prokazují kvalifikované znalosti a kritické porozumění teorii, historii, metodám, uměleckým postupům a formám.
Nabytím komplexních znalostí jsou připraveni k jejich originálnímu využívání a rozvíjení myšlenek, postojů a tvůrčích aktivit.
Jsou připraveni osvojené poznatky originálně užívat, rozvíjet, uplatňovat postupy tvořivého myšlení i emočního zaujetí ve prospěch uměleckého tvaru a prokazují zřetelnou úroveň umělecké, odborné i osobnostní zralosti.
Uvědomují si možnosti vzájemného kreativního přesahu dalších souvisejících umění a vhodným způsobem tvořivě integrují principy z ostatních oborů lidského poznání Ovládají základní problematiku vyplývající z dynamiky vztahů vzájemné, týmové umělecké tvorby.
Dovednosti:
Absolventi jsou schopni samostatné umělecké tvorby, uměleckého výkonu včetně kritické reflexe a sebereflexe, jsou schopni vymezit komplexní praktický nebo teoretický problém a řešit jej tvůrčím způsobem s využitím vybraných teorií, metod, postupů a forem předmětu zájmu.
Dovedou vytvořit původní umělecké dílo nebo výrazným autorským způsobem spolupracovat.
Jsou schopni nejen koncipovat vlastní umělecký výkon, ale také vést skupinu v procesu umělecké tvorby, flexibilně přizpůsobovat dramaturgicko-režijní koncepci, technologické řešení, realizaci včetně produkce a postprodukce možnostem, podmínkám, uměleckému záměru, tak i konkrétní situaci.
Při řešení praktických problémů předmětu zájmu využívají osvojených poznatků, základních postupů a metod oboru způsobem přinášejícím inspirativní podněty, využívají kreativní řešení problému, hledají originální umělecky i eticky odpovědná řešení.
Způsobilosti:
Absolventi jsou schopni se samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí umělecké tvorby. V umělecké tvorbě a odborné reflexi vykazují určitý stupeň zralosti a profesionality odpovídající danému stupni poznání.
Vyhledávají, vyhodnocují, rozvíjejí a interpretují nové poznatky a postupy, integrují vědomosti z různých oborů do originální autorské tvorby. - Syllabus (in Czech)
- 1. Pravidelná realizace jednokamerových optimalizovaných záznamů divadelních představení, dramatických aktivit s invenčním využitím dosavadních znalostí, uměleckých zkušeností a dostupných technologických řetězců.
- 2. Pravidelná realizace vícekamerových optimalizovaných i autorských záznamů divadelních představení, dramatických aktivit. Zvládnutí rolí na různých pozicích televizního štábu, skupinového uměleckého výkonu.
- 3. Vedení minimálně jednoho vícekamerového autorského záznamu divadelního představení včetně kompletní postprodukce s uměleckým přínosem. Vše realizováno na doporučených technologických řetězcích.
- 4. Zpracování uměleckého výkonu do autorského dokumentu pro prezentaci (projekci) i archivaci.
- 5. Rozvoj schopností integrovat uměleckou invenci, teoretické znalosti i technické dovednosti a zastávat jakoukoli roli štábu výše deklarovaných úkolů.
- 6. Směřovat ke skupinovému (vzájemnému) uměleckému výkonu srovnatelnému s veřejně dostupnou uměleckou tvorbou.
- Literature
- Scénáře k uměleckým výkonům, dramatickým dílům. info
- Baran L. Úvod do filmového obrazu, St. pedagog. nakl., Praha, 1987. info
- Josef Valušiak: Základy střihové skladby. info
- Josef Valušiak: Střihovou skladbou k n-té dimenzi. info
- Jan Kučera: Střihová skladba ve filmu a televizi. info
- Ivo Bláha: Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla. info
- Václav Vlachý: Praxe zvukové techniky. info
- Další učebnice filmového jazyka, střihové skladby, kompozice filmového obrazu, barevné kompozice, zvuku ve filmu, prostředků a specifik elektronické audiovizuální tvorby. info
- Uživatelské manuály k užitým technologickým řetězcům. info
- Teaching methods (in Czech)
- Projektové metody, diskusní metody, heuristické metody, řešení problémů, brainstorming, učení v životních situacích - tvorba různých foram divadelního záznamu, skupinová a kooperativní výuka, samostatná práce studentů. Problémově orientovaná kontaktní a interaktivní výuka s orientací na autorskou tvorbu.
- Assessment methods (in Czech)
- Heuristické metody, skupinová reflexe konceptu, řešení a uměleckého výkonu.
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2024/DATL410