DIFA:DMAL205 Intonation and Music Theory II - Course Information
DMAL205 Intonation and Music Theory II
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 16:15–17:00 122, Thu 17:00–17:45 122
- Prerequisites (in Czech)
- Hudební sluch, rytmické cítění a elementární znalost hudební teorie.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Pěvecká interpretace zadaných úkolů s akcentem na čisté ladění, přesný rytmus a dynamické nuance. Zpěv z not i bez předchozího seznámení se s daným hudebním materiálem. Sluchová analýza intervalů a akordů samostatně i v rámci melodicko-harmonických vztahů hudebních motivů a témat. Orientace v hudební teorii s důrazem na využitelnost a užitečnost v daném oboru. Notový zápis krátkých melodií, případně dosazení akordových značek dle logiky harmonického postupu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu vybaven znalostí hudební teorie , dovedností správné reprodukce hudebního materiálu po stránce intonační a rytmické, dále pak schopností vnímat hudbu melodicky i harmonicky. Student bude připraven pro praktickou aplikaci znalostí do vlastní interpetace v hudebně-dramatických dílech.
- Syllabus (in Czech)
- Základy hudební teorie včetně znalosti hudební terminologie (zvyšující se náročnost v každém následujícím semestru) a následná aplikace do praktických úkolů. Akordová kadence jako nástroj pro intonování základních intervalů a pochopení harmonických vztahů. Stupnice dur a moll, blues ad. Intervaly (opěrné písně), kvintakordy a jejich obraty, septakordy (nonové akordy) a jejich obraty, pojmy hudební artikulace a dynamiky. Sluchová analýza a zápis do notové osnovy nejprve základních, poté alterovaných intervalů a akordů. Zápis melodické linky. Rytmická cvičení. Zpěv zadaných intervalů, reprodukce melodií, zpěv z not, dosazování do vícehlasů s důrazem na správnou intonaci. Doplňování akordové kadence pod libovolnou melodii. Tvorba vlastních hudebních motivů samostatně i ve spojení s daným textem.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška a cvičení, práce s notovým materiálem, rozvíjení dispozic jednotlivých studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení na základě docházky a aktivity ve výuce. Každý semestr je zakončen ústním či písemným prověřením požadovaných znalostí a dovedností (pěvecká reprodukce předloženého hudebního materiálu, notový zápis, vlastní tvůrčí činnost).
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2021/DMAL205