DIFA:DPHL201 Doctoral seminar II - Course Information
DPHL201 Doctoral seminar II
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/4. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. MgA. David Drozd, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Josef Kovalčuk (lecturer)
Mgr. et Mgr. Radka Kunderová, Ph.D. (lecturer)
prof. PhDr. Silva Macková (lecturer) - Guaranteed by
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Doctoral studies Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Doctoral studies Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 8. 10. to Tue 7. 1. Tue 14:00–17:00 106
- Prerequisites (in Czech)
- Seminář je určen pro studenty doktorského studijního programu od 1. do 4.ročníku, předpokládá narůstající schopnost umělecké, vědecké a pedagogické reflexe a sebereflexe od úrovně absolventa magisterského studia po úroveň samostatného tvůrčího, vědeckého a pedagogického pracovníka.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Dramatic Arts (programme DIFA, D-DRAUM) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je zdokonalení ve schopnosti psát odborný text, prezentovat jej a vést o něm kvalifikovanou diskuzi. Díky absolvování semináře se studenti stávají zralými a samostatnými odborníky v oblasti uměnovědného výzkumu a uměleckého výzkumu schopnými kritické reflexe cizí i vlastní tvorby.
- Syllabus (in Czech)
- Prezentace rozpracovaných disertačních prací a s nimi spojeného výzkumu, tvůrčí a pedagogické činnosti. Diskuse zúčastněných studentů k tématu, hledání obecnějších souvislostí, specifik výzkumu (umění a uměním) a možností pedagogického působení v umělecké oblasti (souvislosti talentu a získaných kompetencí pro uměleckou tvorbu). Reflexe uměleckých děl z oblasti dramatického umění, filozofický pohled na umění, psychologické charakteristiky tvorby, společenské a historické souvislosti.
- Součástí předmětu je také aktivní účast na hodnocení inscenací v Divadelním studiu Marta a Divadle na Orlí. Na každou inscenaci si dva studenti připraví vstupní analýzy (jeden na režijně-dramaturgickou koncepci a jeden na herecké výkony), které na hodnocení nejprve prezentují a následně s členy inscenačního týmu diskutují o dané inscenaci.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminář. Každý student během semestru jednou prezentuje svůj výzkum a jednou je oponentem prezentace výzkumu jiného studenta ve skupině. Prezentace má podobu písemného materiálu o rozsahu cca. 10 stran, který je předem (do 12:00 čtvrtka předcházejícího konání semináře) rozeslán ostatním členům skupiny. Oponent rozešle svůj posudek do 24:00 neděle před seminářem. Na hodině je nejprve přečtena prezentace studenta, následně oponentský posudek a pak následuje diskuze o tématu a metodologii prezentovaného výzkumu.
- Assessment methods (in Czech)
- Podmínkou získání zápočtu je účast na semináři, vypracování jednoho referátu a koreferátu.
Každý student by měl alespoň jednou za semestr vystoupit se svou analýzou na hodnocení inscenací v Divadelním studiu Marta či v Divadle na Orlí. - Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2017, recent)
- Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2017/DPHL201