DIFA:DPHL401 Doktorský seminář IV - Informace o předmětu
DPHL401 Doktorský seminář IV
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. MgA. David Drozd, Ph.D. (přednášející)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (přednášející)
prof. PhDr. Josef Kovalčuk (přednášející)
prof. PhDr. Silva Macková (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Josef Kovalčuk
Ateliér doktorských studií – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér doktorských studií – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Seminář je určen pro studenty doktorského studijního programu od 1. do 4.ročníku, předpokládá narůstající schopnost umělecké, vědecké a pedagogické reflexe a sebereflexe od úrovně absolventa magisterského studia po úroveň samostatného tvůrčího, vědeckého a pedagogického pracovníka.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Dramatická umění (program DIFA, D-DRAUM) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zdokonalení ve schopnosti psát odborný text, prezentovat jej a vést o něm kvalifikovanou diskuzi. Díky absolvování semináře se studenti stávají zralými a samostatnými odborníky v oblasti uměnovědného výzkumu a uměleckého výzkumu schopnými kritické reflexe cizí i vlastní tvorby.
- Osnova
- Prezentace rozpracovaných disertačních prací a s nimi spojeného výzkumu, tvůrčí a pedagogické činnosti. Diskuse zúčastněných studentů k tématu, hledání obecnějších souvislostí, specifik výzkumu (umění a uměním) a možností pedagogického působení v umělecké oblasti (souvislosti talentu a získaných kompetencí pro uměleckou tvorbu). Reflexe uměleckých děl z oblasti dramatického umění, filozofický pohled na umění, psychologické charakteristiky tvorby, společenské a historické souvislosti.
- Součástí předmětu je také aktivní účast na hodnocení inscenací v Divadelním studiu Marta a Divadle na Orlí. Na každou inscenaci si dva studenti připraví vstupní analýzy (jeden na režijně-dramaturgickou koncepci a jeden na herecké výkony), které na hodnocení nejprve prezentují a následně s členy inscenačního týmu diskutují o dané inscenaci.
- Výukové metody
- Seminář. Každý student během semestru jednou prezentuje svůj výzkum a jednou je oponentem prezentace výzkumu jiného studenta ve skupině. Prezentace má podobu písemného materiálu o rozsahu cca. 10 stran, který je předem (do 12:00 čtvrtka předcházejícího konání semináře) rozeslán ostatním členům skupiny. Oponent rozešle svůj posudek do 24:00 neděle před seminářem. Na hodině je nejprve přečtena prezentace studenta, následně oponentský posudek a pak následuje diskuze o tématu a metodologii prezentovaného výzkumu.
- Metody hodnocení
- Podmínkou získání zápočtu je účast na semináři, vypracování jednoho referátu a koreferátu.
Každý student by měl alespoň jednou za semestr vystoupit se svou analýzou na hodnocení inscenací v Divadelním studiu Marta či v Divadle na Orlí.
- Statistika zápisu (léto 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.jamu.cz/predmet/difa/leto2016/DPHL401