DHAL201 Acting

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/14/6. 10 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–17:45 105, Wed 14:30–17:45 105, Thu 14:30–17:45 105, Fri 10:15–13:30 105, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DHAZ201 Acting )
Předmět je určen pouze pro studenty ateliéru činoherního herectví.
Dále mohou být přizváni také studenti režie a dramaturgie (buď nastupující do prvního nebo druhého ročníku) - vždy však až po dohodě garanta předmětu s vedoucím jejich ateliéru.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Rozvíjení hereckých zkušeností při práci na postavě.
Konfrontace s hereckými úkoly, které nabízí klasický dramatický materiál (Shakespeare, Čechov, Moliere apod.).
Ovládnutí principů stylizovaného dramatického jazyka (př. blankverse).
Reflexe osobního tématu skrze zadanou dramatickou roli - a jeho využití při hledání jevištního zpracování daného úkolu.
Budování kondice samostatné přípravy (zkoušení s hereckým partnerem) mimo hodin s pedagogem.
Syllabus (in Czech)
  • V tomto ateliéru je herectví vnímáno jako profese vyžadující jak technickou připravenost, tak i tvůrčí zodpovědnost. Základ studia spočívá ve zkoumání a rozvíjení individuálního jevištního potenciálu studenta a jeho využití především při tvorbě postavy v rámci konkrétních žánrových specifik.
  • Ve čtvrtém semestru se studenti v rámci práce na dialozích setkávají s vrcholnými rolemi klasického shakespearovského repertoáru.
  • Pozornost je věnována: technice práce s blankversem, hledání emocionálního jádra postavy a jeho psychosomatického vyjádření, organičnosti dialogu, budování významových mizanscén.
  • V letním semestru 2016 se pracuje na těchto dialozích:
  • Richard III a Lady Anna (překl. Josek)
  • Macbeth a Lady Macbeth (překl. Josek)
  • Othello a Jago (překl. Josek)
  • Hamlet a Ofelie (překl. Josek)
  • Hamlet a Polonius (překl. Josek)
  • Romeo a Julie (překl. Topol)
  • Orlando a Rosalinda (překl. Hilský)
  • Při práci s veršem je využíváno zkušeností z workshopu s Evou Spoustovou.
Literature
    recommended literature
  • RUT, Přemysl. Příběh a Shakespeare. Praha: AMU, 2005.
Teaching methods (in Czech)
Formy výuky: seminář, cvičení a projekt.
Metody výuky: diskuzní metody, heuristické metody, metody vytváření dovedností, samostatné práce studentů, práce s textem, divadelní zkoušení.
Assessment methods (in Czech)
Hodnotí se především formativně v průběhu celého semestru přímo v hereckých hodinách. Studenti si zvykají na bezprostřední otevřené hodnocení a vzájemnou reflexi.
Po závěrečných klauzurách (případně kontrolní hodině) jsou ústně analyzovány výsledky jednotlivých studentů i celého ročníku všemi interními pedagogy ateliéru.
Výsledná známka v sobě zahrnuje jak kompromis mezi výsledky jednotlivých úkolů, tak případné (pozitivní i negativní) motivační faktory.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2016/DHAL201