DDML316 Basic theory and production KKP

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Zdenka Hubáček Kujová (lecturer)
Guaranteed by
prof. MgA. Blanka Kolegar
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each odd Monday 14:30–17:45 106, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování II. bakalářského stupně studia oboru divadelní manažerství.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět zaměřený na téma kulturních a kreativních průmyslů naučí studenty terminologii ale také pochopení hlavního konceptu vymezení kreativních odvětví mezi ostatními průmysly a znalostní ekonomikou.
Znalosti atributů kreativních měst jsou nezbytné pro chápání umění, kultury, kreativity v rozvoji města předpokladem pro producentskou činnost manažerů v kultuře a kreativních odvětvích.
Cíle předmětu:
▪ Seznámit studenty se základy konceptu kulturních a kreativních průmyslů a používanou terminologií, historií a vývojem této disciplíny.
▪ Uvést studenty do problematiky definice kreativních průmyslů, přístupy osobností, rozdíly dle zemí, náročnosti mapování a analyzování kreativních odvětví na základě NACE.
▪ Podrobně probrat jednotlivá kreativní odvětví a jejich charakteristiky na příkladu města Brna, Zlína a České republiky.
Syllabus
  • - Úvod do oblasti kreativních průmyslů - Historický vývoj od 20. století - Obsahové vymezení – kulturní sektor, kulturní průmysly, kreativní průmysly, kreativní ekonomie, kreativní třída/milieu, kreativní klastry - Kreativní města, historie, atributy, hodnocení - Kreativní průmysly v ČR – satelitní účet kultury, mapování IDU - Kreativní průmysly v EU a ostatních zemích - přístupy - Kreativní trident, kreativní index, nový kreativní index - Kreativní průmysly a Evropská unie, program Creative Europe, kreativní města UNESCO - Jednotlivá kreativní odvětví - Podnikatelská dimenze kulturních a kreativních odvětví - Inovace a spillover efekty - Nástroje podpory kreativních průmyslů - Kreativní centra – revitalizace brownfields tažené kulturou - Budoucnost kreativních průmyslů a kreativních měst
Literature
    required literature
  • Cikánek, Martin: Kreativní průmysly - příležitost pro novou ekonomiku. ISBN: 978-80-7008-231-7. info
  • Howkins, J.: The Creative Economy: How People Make Money from Ideas, Penguin Books, 2001. info
  • ŽÁKOVÁ, Eva and A KOL. Kulturní a kreativní průmysly v ČR. Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 392 pp. ISBN 978-80-7008-009-2. URL info
  • FLORIDA, Richard. The Rise Of The Creative Class. United States: Basic Books, 2002, 434 pp. ISBN 978-0-465-02477-3. URL info
    recommended literature
  • DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Kombinace přednášky, semináře a cvičení. Samostudium dle doporučených pramenů. Exkurze do vybraných kreativních coworkingů v Brně.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet, jehož udělení je podmíněno: • 80% aktivní účastí v hodinách, • zpracováním průběžných drobných úkolů, • seminární práce (téma bude upřesněno).
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2016/DDML316