D60069Al Practical Training I

Theatre Faculty
Summer 2014
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Simona Hlínová (lecturer)
MgA. Miroslav Jindra, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
D60069Az Practical Training I
Soustavná praxe na 1. stupni ZŠ
Soustavná praxe na 2. stupni ZŠ
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti si v magisterském studiu volí praxi dle svého zaměření, vykonávají ji v různých typech školních a mimoškolních zařízení v Brně či v místě svého trvalého bydliště. Jako doklad o vykonané praxi slouží "Potvrzení o praxi studenta", které vyplní příslušná instituce.
    Možnosti vykonávání praxe se shodují s budoucím profesním určením absolventů magisterského studia:
    - Základní a střední všeobecné školství:výuka předmětu dramatická výchova, výuka dějin divadla, kurzy a semináře pro zájemce z řad učitelů, tvorba školních představení, Divadlo Forum, projekty spojené s návštěvou divadelních představení.
    - Základní umělecké školy: výuka literárně.dramatického oboru, vedení divadelního souboru.
    - Mimoškolní výchova: střediska volného času - vedení divadelních souborů a kroužků, občanská sdružení se zaměřením na divadlo, realizační týmy pro přípravu dílen, seminářů, přehlídek a festivalů dětského mládežnického divadla.
    - Kulturní zařízení: vedení divadelních souborů a kroužků při těchto zařízeních, manažerská a poradenská práce v oblasti dětského a neprofesionálního divadla.
    - Profesionální divadla: tvorba projektů propojujících divadelní inscenace nabízené školám s tvůrčími dílnami pro školy, podíl na dramaturgii inscenací pro děti a mládež.
    - Další instituce zaměstnávající absolventy oboru divadlo a výchova: střediska výchovné péče, domovy mládeže, dětské nemocnice, domovy důchodců, střediska pěstounské péče, centra pro prevenci a léčbu drogové závislosti.
    V zimním semestru dále studenti koncipují program dramatické výchovy jako výukový celek s ohledem na vytyčené mety pro dvě cílové skupiny, jednak na základě znalostí oboru a jednak na základě znalostí a potřeb daného věku dětí třídy ZŠ.
    Studenti připravují program s důrazem na principy vedení lekcí v návaznosti na spolupráci s kolegy z 1. ročníku BcA. Následně jsou povinni tento program uskutečnit se třídou I. st. ZŠ a 1. roč.BcA, přičemž musí následovat reflexe, při které seznámí pedagogy i studenty s teoretickými a praktickými východisky programu, popíší skutečný průběh, obhájí své postupy a vyvodí závěry či metodická doporučení.
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 (ZS), 2 (LS)
Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Zápočet na základě docházky
Zápočet na základě písemné práce/referátu

* Letní semestr
Zápočet na základě docházky
Zápočet na základě písemné práce/referátu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 2 z 4.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D60069Al