D40145Al Project 2013: creation of a major artist-led

Theatre Faculty
Summer 2014
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
D40145Az Project 2013: creation of a major artist-led
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Znalosti a dovednosti: Získání zkušeností z praxe v umělecké tvorbě. Studenti ateliéru si vyzkouší tvůrčí práci v reálném čase na vzniku konkrétního projektu díky poznání nástrojů, etap, metod, cest a zdrojů inspirace uznávaného umělce. Spolupráce s uznávaným zahraničním umělcem, jenž perfektně ovládá své tvůrčí prostředky. Orientace v rozmanitosti a v komplexní činnosti tvorby. Příprava studentů na jejich vlastní tvůrčí scénickou práci, se kterou budou absolvovat ve třetím ročníku studia. Práce se zahraničním tvůrcem v cizím jazyce. Seznámení se s podmínkami, které jsou běžné v Evropě. Uvědomění si šíře profesionální sféry pohybového divadla a seznámení se s jejím světem. Přístup na profesionální scény a poznání profesionálních podmínek práce (scénografická práce, práce světelných designérů, produkce…). A to vše pod vedením známého umělce, jehož dílo odpovídá evropským projektům podpory kulturní rozmanitosti. Seznámení se s produkcí představení, která studentům ateliéru fyzického divadla, scénografie, světelného designu a audiovizuální tvorby a divadla otevře dveře do profesionálního světa.
Syllabus (in Czech)
  • Každý ročník je během tří let studia (vždy v září) doprovázen pozvaným pedagogem/umělcem. Pedagog, pokud možno ze zahraničí, bude provádět 2x desetidenní seminář a mezi čtvrtým a pátým semestrem vytvoří se studenty jedno scénické celovečerní dílo. Na tento projekt se spojí studenti z Ateliéru fyzického divadla, vybraní studenti z ateliérů managementu, jevištní technologie, světelného designu, scénografie a audiovizuální tvorby a divadla, eventuálně také ateliéru režie a dramaturgie. Výstupy a hodnocení práce v předmětu: Kromě velkého nasazení do projektu od studentů je vyžadováno, aby písemně reagovali na proces tvorby z hlediska uměleckého, technologického a logistického: popsat zdroj inspirace projektu, rukopis a umělecký kontext pozvaného umělce, identifikovat a analyzovat etapy práce a její role v procesu (sdělení inspirace, improvizace, kompozice, záměr, dramaturgie, interpretace), analyzovat role jiných uměleckých složek díla a jejich nástup do procesu (světlo, zvuk či hudba, scénografie, práce s daným scénickým prostorem, spolupráce s divadlem a s jeho zařízením, public relations atd.), analyzovat roli produkce, rozdělení funkcí ve skupině, analyzovat úlohu interpreta ve tvorbě a jeho pocity při zkoušení, premiéře, reprízách. Tato reflexe bude tvořit část závěrečné bakalářské diplomové práce atd.
Literature
  • Literaturu určí pozvaný tvůrce ve spolupráci s garantem předmětu dle druhu projektu.
Teaching methods (in Czech)
Tvorba scenického projektu. Předmět byl vytvořen v rámci projektu „Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů“ č. CZ.1.07/2.2.00/28.0159 Umělecká tvorba se zapojením prvků nového cirkusu s kreativním umělcem Danielem Gulko, která probíhá ve třech fázích. 9/2013 – workshop 2 týdny 1/2014 – workshop 2 týdny 9-12/2014 – workshop 5 týdnů Výstupem bude inscenace „CHAOS SRDCE“.
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Zápočet na základě docházky
* Letní semestr
Zápočet na základě písemné práce/referátu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Credit evaluation note: 1 z 2.

  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2014/D40145Al