DVDZY08 Practice V

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/0/4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti si na základě své specializace oboru divadlo a výchova vybírají vlastní praxi, která slouží k rozvinutí jejich znalostí, schopností a dovedností, a také s ohledem na jejich individuální zaměření. Praxe probíhá v různých uměleckých či pedagogických institucích (ZUŠ, ZŠ, CVC atd.), dle výběru studenta. Tímto způsobem se mohou seznámit s dalšími možnostmi práce s různými věkovými skupinami a jejich specifiky.
Learning outcomes (in Czech)
Student je po absolvování předmětu schopen:
- využít poznatky z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy) při praktické činnosti;
- připravit, realizovat a reflektovat výukovou jednotku zcela samostatně, dle specializace svého oboru;
- uplatnit hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi;
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava, realizace a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: JAMU, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. 1. vyd. Brno: JAMU. 2009. ISBN: 978-80-86928-59-3. info
  • Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. 100 s. ISBN 80-85429-16-0. info
  • Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • MACKOVÁ, Silva. Divadlo a výchova (úvahy o oboru). 1. vyd. Brno: JAMU v Brně. 258 pp. ISBN 978-80-7460-101-9. 2016. info
  • MACKOVÁ, Silva. Cesta od dramatické výchovy k oboru Divadlo a výchova (Way from Drama Education to Drama in Education discipline). Gymnasion. vol. 2009, No 11, 6 pp. ISSN 1214-603X. 2009. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe
Metody výuky: metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné dokumentace absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021.

DVDZY08 Practice V

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/0/4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (seminar tutor)
doc. Mgr. Hana Halberstadt (seminar tutor)
prof. PhDr. Silva Macková (seminar tutor)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Studenti si na základě své specializace oboru divadlo a výchova vybírají vlastní praxi, která slouží k rozvinutí jejich znalostí, schopností a dovedností, a také s ohledem na jejich individuální zaměření. Praxe probíhá v různých uměleckých či pedagogických institucích (ZUŠ, ZŠ, CVC atd.), dle výběru studenta. Tímto způsobem se mohou seznámit s dalšími možnostmi práce s různými věkovými skupinami a jejich specifiky.
Learning outcomes (in Czech)
Student je po absolvování předmětu schopen:
- využít poznatky z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy) při praktické činnosti;
- připravit, realizovat a reflektovat výukovou jednotku zcela samostatně, dle specializace svého oboru;
- uplatnit hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi;
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava, realizace a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: JAMU, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. 1. vyd. Brno: JAMU. 2009. ISBN: 978-80-86928-59-3. info
  • Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. 100 s. ISBN 80-85429-16-0. info
  • Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • MACKOVÁ, Silva. Divadlo a výchova (úvahy o oboru). 1. vyd. Brno: JAMU v Brně. 258 pp. ISBN 978-80-7460-101-9. 2016. info
  • MACKOVÁ, Silva. Cesta od dramatické výchovy k oboru Divadlo a výchova (Way from Drama Education to Drama in Education discipline). Gymnasion. vol. 2009, No 11, 6 pp. ISSN 1214-603X. 2009. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe
Metody výuky: metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné dokumentace absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2022.

DVDZY08 Practice V

Theatre Faculty
Winter 2023

The course is not taught in Winter 2023

Extent and Intensity
0/0/4. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti si na základě své specializace oboru divadlo a výchova vybírají vlastní praxi, která slouží k rozvinutí jejich znalostí, schopností a dovedností, a také s ohledem na jejich individuální zaměření. Praxe probíhá v různých uměleckých či pedagogických institucích (ZUŠ, ZŠ, CVC atd.), dle výběru studenta. Tímto způsobem se mohou seznámit s dalšími možnostmi práce s různými věkovými skupinami a jejich specifiky.
Learning outcomes (in Czech)
Student je po absolvování předmětu schopen:
- využít poznatky z didaktiky oboru specializace (teorie, koncepty, metody a formy) při praktické činnosti;
- připravit, realizovat a reflektovat výukovou jednotku zcela samostatně, dle specializace svého oboru;
- uplatnit hodnotící nástroje, které využívá při reflexi programu či sebereflexi;
- dokáže převzít zodpovědnost za vedení skupiny s ohledem na specifika věku jejích členů s využitím poznatků z oblasti pedagogiky a psychologie;
- uplatňuje základní terminologii oboru v ústní i písemné podobě.
Syllabus (in Czech)
  • Hlavní náplní předmětu je příprava, realizace a reflexe výukových jednotek, probíhajících v průběhu celého semestru s ohledem na zaměření studované specializace.
Literature
  • DELONGOVÁ, J.; MACKOVÁ, S.; SVOZILOVÁ, D. Vezměte do ruky knihu. Brno: KKS, 1998. 92 s. ISBN neuvedeno. info
  • HOŘÍNEK, Z. Divadlo jako hra. Brno: Blok, 1970. info
  • Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno: JAMU, 2008. ISBN 978-80-86928-46-3. info
  • Hořínek, Z. Úvod do praktické dramaturgie. 1. vyd. Brno: JAMU. 2009. ISBN: 978-80-86928-59-3. info
  • Macková, S. Dramatická výchova ve škole. Brno: DIFA JAMU, 1995. 100 s. ISBN 80-85429-16-0. info
  • Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání, www.vuppraha.cz. info
  • MACKOVÁ, Silva. Divadlo a výchova (úvahy o oboru). 1. vyd. Brno: JAMU v Brně. 258 pp. ISBN 978-80-7460-101-9. 2016. info
  • MACKOVÁ, Silva. Cesta od dramatické výchovy k oboru Divadlo a výchova (Way from Drama Education to Drama in Education discipline). Gymnasion. vol. 2009, No 11, 6 pp. ISSN 1214-603X. 2009. info
  • GOULISH, MATTHEW. 39 Microlectures in Proximity of Performance. London: Routledge. 224 pp. ISBN 0-203-13733-7. 2001. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: praxe
Metody výuky: metody vytváření dovedností, samostatná práce studentů, diskuzní metody
Assessment methods (in Czech)
Zápočet na základě docházky, analýzy výsledků činnosti studenta - soustavné sledování výkonu studentů a vypracování písemné dokumentace absolvované praxe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)