DVDZY01 Divadlo specifických divadelních skupin

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 12:00–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady pro zápis předmětu jsou dányabsolvováním bakalářského stupně studia, v jehož rámci se studenti seznamují s Dějinami světového a českého divadla a na znalosti z oboru speciální pedagogiky a psychologie.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíle předmětu: - zrekapitulovat problematiku jedinců se specifickými potřebami - seznámit studenty s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámit studenty se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Learning outcomes (in Czech)
Studenti budou: - blíže seznámeni s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámeni se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámeni s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámeni s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Syllabus (in Czech)
  • Osnovu tvoří okruhy, které se zabývají definováním divadla ve specifických divadelních skupinách: 1. Jedinci se specifickými potřebami 2. Výchova a vzdělávání - umělecké aktivity 3. O divadle ve specifických skupinách 4. Obecný přínos divadla ve specifických skupinách 5. Charakteristické znaky divadla ve specifických skupinách
Literature
  • Mikotová, Z.: Přehled historického vývoje vzdělávání neslyšících. info
  • Vítková, M. Integrativní školní (speciální)pedagogika. Brno:. info
  • MIKEŠ, Vladimír, NOVÁK, Vladimír, ed. Divadelní tvorba ve specifických skupinách. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-289-3.
  • MIKOTOVÁ, Zoja, Veronika BROULÍKOVÁ and Adéla KRATOCHVÍLOVÁ. Darem tobě získávám i já. Divadlo, Neslyšící a cesta k radosti. (By Giving to You I Gain as Well. Theatre, the Deaf and the Way to Joy). In Sborník V. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a II. Dramaterapeutické konference. Olomouc: UP Olomouc. p. 37-40. ISBN 978-80-244-1652-6. 2007. info
Teaching methods
přednáška, práce s textem, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
písemné zkoušení studentů, analýza výsledků činnosti studenty - soustavné sledování výkonů studentů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021.

DVDZY01 Divadlo specifických divadelních skupin

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
prof. Mgr. Zoja Mikotová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady pro zápis předmětu jsou dányabsolvováním bakalářského stupně studia, v jehož rámci se studenti seznamují s Dějinami světového a českého divadla a na znalosti z oboru speciální pedagogiky a psychologie.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cíle předmětu: - zrekapitulovat problematiku jedinců se specifickými potřebami - seznámit studenty s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámit studenty se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Learning outcomes (in Czech)
Studenti budou: - blíže seznámeni s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámeni se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámeni s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámeni s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Syllabus (in Czech)
  • Osnovu tvoří okruhy, které se zabývají definováním divadla ve specifických divadelních skupinách: 1. Jedinci se specifickými potřebami 2. Výchova a vzdělávání - umělecké aktivity 3. O divadle ve specifických skupinách 4. Obecný přínos divadla ve specifických skupinách 5. Charakteristické znaky divadla ve specifických skupinách
Literature
  • Mikotová, Z.: Přehled historického vývoje vzdělávání neslyšících. info
  • Vítková, M. Integrativní školní (speciální)pedagogika. Brno:. info
  • MIKEŠ, Vladimír, NOVÁK, Vladimír, ed. Divadelní tvorba ve specifických skupinách. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-289-3.
  • MIKOTOVÁ, Zoja, Veronika BROULÍKOVÁ and Adéla KRATOCHVÍLOVÁ. Darem tobě získávám i já. Divadlo, Neslyšící a cesta k radosti. (By Giving to You I Gain as Well. Theatre, the Deaf and the Way to Joy). In Sborník V. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a II. Dramaterapeutické konference. Olomouc: UP Olomouc. p. 37-40. ISBN 978-80-244-1652-6. 2007. info
Teaching methods
přednáška, práce s textem, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
písemné zkoušení studentů, analýza výsledků činnosti studenty - soustavné sledování výkonů studentů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2022.

DVDZY01 Divadlo specifických divadelních skupin

Theatre Faculty
Winter 2023

The course is not taught in Winter 2023

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
MgA. Adéla Kratochvílová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Předpoklady pro zápis předmětu jsou dányabsolvováním bakalářského stupně studia, v jehož rámci se studenti seznamují s Dějinami světového a českého divadla a na znalosti z oboru speciální pedagogiky a psychologie.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cíle předmětu: - zrekapitulovat problematiku jedinců se specifickými potřebami - seznámit studenty s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámit studenty se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámit studenty s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Learning outcomes (in Czech)
Studenti budou: - blíže seznámeni s aktivitami uměleckého charakteru, které se uplatńují v oblasti vzdělávání a výchovy u jedinů se specifickými potřebami - seznámeni se zákaldními atributy divadla ve specifických skupinách - seznámeni s obecným přínosem divadla ve specifických skupinách - seznámeni s charakteristickými znaky divadla ve specifických skupinách
Syllabus (in Czech)
  • Osnovu tvoří okruhy, které se zabývají definováním divadla ve specifických divadelních skupinách: 1. Jedinci se specifickými potřebami 2. Výchova a vzdělávání - umělecké aktivity 3. O divadle ve specifických skupinách 4. Obecný přínos divadla ve specifických skupinách 5. Charakteristické znaky divadla ve specifických skupinách
Literature
  • Mikotová, Z.: Přehled historického vývoje vzdělávání neslyšících. info
  • Vítková, M. Integrativní školní (speciální)pedagogika. Brno:. info
  • MIKEŠ, Vladimír, NOVÁK, Vladimír, ed. Divadelní tvorba ve specifických skupinách. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. ISBN 978-80-7331-289-3.
  • MIKOTOVÁ, Zoja, Veronika BROULÍKOVÁ and Adéla KRATOCHVÍLOVÁ. Darem tobě získávám i já. Divadlo, Neslyšící a cesta k radosti. (By Giving to You I Gain as Well. Theatre, the Deaf and the Way to Joy). In Sborník V. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a II. Dramaterapeutické konference. Olomouc: UP Olomouc. p. 37-40. ISBN 978-80-244-1652-6. 2007. info
Teaching methods
přednáška, práce s textem, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
písemné zkoušení studentů, analýza výsledků činnosti studenty - soustavné sledování výkonů studentů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (recent)