DVDZ511 Childern's psychology

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 16:15–17:45 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL511 Childern's psychology )
Psychologie dětského diváka navazuje na dosavadní teoretické znalosti psychologických disciplin bakalářského studia a praktické zkušenosti studenta, které průběžně získává v rámci pedagogické i divadelní praxe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky dětského diváka,se zřetelem k vývojovým zákonitostem. Studenti budou seznámeni s akcenty, souvisejícími s dětskými diváky se sluchovým postižením a s možnostmi uplatnění divadelního působení v rámci akceptace sluchové vady dítěte, např. ostatními dětskými diváky. Dětský divák v interním známém prostředí Dětský divák v prostředí divadelních i nedivadelních prostor Cílem předmětu psychologie dětského diváka je rekapitulace v nových souvislostech zejména vývojovou psychologii, zabývá se zákonitostmi recepce uměleckého díla u dětí, vztahu motivace a tvořivosti dětí. Zabývá se specifiky dětského sluchově postiženého diváka.
Learning outcomes (in Czech)
Student: - je seznámen se specifiky dětského diváka,se zřetelem k vývojovým zákonitostem. -je seznámen s akcenty, souvisejícími s dětskými diváky se sluchovým postižením a s možnostmi uplatnění divadelního působení v rámci akceptace sluchové vady dítěte, např. ostatními dětskými diváky. - analyzuje poznatky ve vztahu vlastní realizace divadelního produktu v interním známém prostředí dětského diváka - reflektuje poznatky a zkušenosti ve vztahu k dětskému divákovi v prostředí divadelních i nedivadelních prostor
Syllabus (in Czech)
  • Specifiky dětského diváka,se zřetelem k vývojovým zákonitostem. akcenty, souvisejícími s dětskými diváky se sluchovým postižením s možnostmi uplatnění divadelního působení v rámci akceptace sluchové vady dítěte, např. ostatními dětskými diváky. Dětský divák v interním známém prostředí Dětský divák v prostředí divadelních i nedivadelních prostor
Literature
  • Lokšová, I., Lokša, J.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole, Portál, Praha 1999. info
  • Mišurcová, V., Severová,M.: Děti, hry a umění, ISV, Praha 1997. info
  • Langmeier, J., Krejčířová, D.: Vývojová psychologie. Praha: Grada 2006. info
  • RICHTER, Luděk. Divadlo pro děti. 1. vyd. Praha: Dobré divadlo dětem. ISBN 978-80-905055-0-6. 2015. info
  • VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I.: Dětství a dospívání. Praha: Nakladatelství Karolinum. 467 pp. ISBN 80-246-0956-8. 2005. info
Teaching methods (in Czech)
Vyučovací metody: Přednáška a seminář probíhá na základě tématických okruhů, které jsou řešeny se studenty v rámci konkrétních situací v pedagogické praxi a při přípravě vlastních projektů.
Assessment methods (in Czech)
Absolvování přednášky a semináře je hodnoceno zápočtem .
Student vypracuje seminární práci na základě zadané literatury a vlastní zkušenosti specifik sluchové vady.
Seminární práce bude odevzdána elektronicky. Reflektována a konzultována bude v rámci společné diskuze.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2021.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/winter2022/DVDZ511