DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
Syllabus (in Czech)
  • Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
Literature
  • Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
  • Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
  • Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
  • Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
  • Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
  • Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
  • Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
  • Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
  • Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
  • Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 14:30–16:00 PRAXE
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
Syllabus (in Czech)
  • Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
Literature
  • Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
  • Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
  • Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
  • Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
  • Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
  • Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
  • Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
  • Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
  • Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
  • Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2023.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 14:30–16:00 201
Prerequisites (in Czech)
Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
Syllabus (in Czech)
  • Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
Literature
  • Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
  • Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
  • Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
  • Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
  • Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
  • Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
  • Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
  • Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
  • Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
  • Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2021, Winter 2023.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Kateřina Dostalová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
each odd Tuesday 12:00–16:00 PRAXE
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlostní a barevné kvality, textury,vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu ( podobnost, kontrast,rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření.
Syllabus (in Czech)
  • Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních(rytmických).Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr , kombinace a variace ve vlastní tvorbě.Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností.Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci,komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
Literature
  • Cikánová, K. Kreslete s námi. info
  • Cikánová, K. Malujte s námi. info
  • J. Brukner, Pojďte s námi za obrazy. info
  • K. Teissig, Technika kresby. info
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Studenti získají zápočet na základě aktivní účasti ve výuce a písemné reflexe využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní prácí.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Kateřina Dostalová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlostní a barevné kvality, textury,vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu ( podobnost, kontrast,rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření.
Syllabus (in Czech)
  • Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních(rytmických).Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr , kombinace a variace ve vlastní tvorbě.Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností.Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci,komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
Literature
  • Cikánová, K. Kreslete s námi. info
  • Cikánová, K. Malujte s námi. info
  • J. Brukner, Pojďte s námi za obrazy. info
  • K. Teissig, Technika kresby. info
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Studenti získají zápočet na základě aktivní účasti ve výuce a písemné reflexe využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní prácí.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2022

The course is not taught in Winter 2022

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. Realizace výtvarného projektu dle vlastního uvážení.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Reflexe historie, obsahů a širších kontextů současného výtvarného umění a výtvarné výchovy. Rozvíjení schopnosti výtvarného cítění , vidění, myšlení a tvorby prostřednictvím tradičních i nových médií a jejich specifickými prostředky.
Learning outcomes (in Czech)
Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd. Realizace vlastního projektu a jeho písemná reflexe - využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní práci.
Syllabus (in Czech)
  • Ověřování komunikačních účinků, osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu, záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění, zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí. Výtvarné řady a projekty. Arteterapie a artefiletika.
Literature
  • Liebmann, M.: Skupinová arteterapie: nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Portál, Praha 2005, 80-7178-864-3
  • Roeselová, V.: Námět ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1995, ISBN 80-238-3744-3.
  • Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
  • Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek uměním. 1. díl. Pedagogická fakulta UK, Praha 2011, ISBN 978-80-7290-498-3
  • Slavíková, V. et al.: Výtvarné čarování (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Pedagogická fakulta UK, Praha 2000, ISBN 80-7290-016-1.
  • Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
  • Brukner, J.: Pojďte s námi za obrazy. Albatros, Praha 1995, ISBN 80-00-00265-5 .
  • Kulka, J.: Psychologie umění. Grada, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2329-7.
  • Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
  • Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Průběžné sledování výkonu studentů, analýza portfolia, projektu i jeho reflexe.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Kateřina Dostalová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlostní a barevné kvality, textury,vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu ( podobnost, kontrast,rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření.
Syllabus (in Czech)
  • Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních(rytmických).Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr , kombinace a variace ve vlastní tvorbě.Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností.Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci,komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
Literature
  • Cikánová, K. Kreslete s námi. info
  • Cikánová, K. Malujte s námi. info
  • J. Brukner, Pojďte s námi za obrazy. info
  • K. Teissig, Technika kresby. info
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Studenti získají zápočet na základě aktivní účasti ve výuce a písemné reflexe využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní prácí.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DVDZ407 Developing the art of communication and creativity

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Kateřina Dostalová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDL407 Developing the art of communication and creativity )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlostní a barevné kvality, textury,vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu ( podobnost, kontrast,rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření.
Syllabus (in Czech)
  • Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních(rytmických).Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr , kombinace a variace ve vlastní tvorbě.Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností.Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci,komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
Literature
  • Cikánová, K. Kreslete s námi. info
  • Cikánová, K. Malujte s námi. info
  • J. Brukner, Pojďte s námi za obrazy. info
  • K. Teissig, Technika kresby. info
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Studenti získají zápočet na základě aktivní účasti ve výuce a písemné reflexe využití výtvarné kreativity ve vlastní pedagogické nebo divadelní prácí.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)