DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 17:00–18:30 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování kurzů Pedagogika I a II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Syllabus (in Czech)
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literature
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Assessment methods (in Czech)
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 16:15–17:45 201
- Prerequisites (in Czech)
- Absolvování kurzů Pedagogika I a II
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Syllabus (in Czech)
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literature
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Assessment methods (in Czech)
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta - Language of instruction
- Czech
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 14:30–16:00 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Syllabus (in Czech)
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literature
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:45 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Syllabus (in Czech)
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literature
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2023
The course is not taught in Winter 2023
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování kurzů Pedagogika I a II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Syllabus (in Czech)
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literature
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Assessment methods (in Czech)
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2022
The course is not taught in Winter 2022
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování kurzů Pedagogika I a II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem kurzu je seznámení studentů se specifiky lektorské činnosti v teoretické rovině, následně nácvik a zdokonalení lektorských dovedností v rovině praktické. Studenti budou obeznámeni s procesem přípravy, realizace a vyhodnocení vzdělávacího kurzu.Během kurzu se studenti naučí, jak strukturovat výuku a získat zájem posluchačů.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- porozumět specifikům vzdělávání dětí i dospělých
- strukturovat výukovou jednotku
- připravit, zralizovat a evaluovat vzdělávací kurz
- aplikovat při výuce vybrané techniky facilitace a motivace
- efektivně komunikovat - Syllabus (in Czech)
- 1. Lektorské dovednosti, prezentační dovednosti
- 2. Efektivní komunikace
- 3. Výstavba didaktického procesu, techniky facilitace a motivace
- 4. Příprava a tvorba vzdělávacího kurzu
- 5. Realizace vzdělávacího kurzu
- 6. Evaluace vzdělávacího kurzu
- 7. Práce se skupinou, skupinová dynamika
- Literature
- Obst, O.: Obecná didaktika. info
- PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. info
- Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996. info
- Skalková, J.: Obecná didaktika, ISV, Praha 1999. info
- Medlíková, O. (2013). Lektorské dovednosti: manuál úspěšného lektora (2., dopl. vyd.). Praha: Grada.
- Langer, T. (2016). Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
nácvik lektorských dovedností - Assessment methods (in Czech)
- Písemné zkoušení studentů
analýza výsledků činnosti studenta - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2018
The course is not taught in Winter 2018
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Syllabus (in Czech)
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literature
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDZ202 Pedagogy
Theatre FacultyWinter 2016
The course is not taught in Winter 2016
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDL202 Pedagogy )
Absolvování Úvodu do pedagogiky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je získat základní přehled v oblasti předškolní a primární pedagogiky.
- Syllabus (in Czech)
- Kurikulum předškolní výchovy z hlediska rozvoje osobnosti dítěte(jazyková výchova, komunikace, rozvoj představivosti a empatie atp.). Formování kulturní gramotnosti. Obsah primárního vzdělávání v evropském kontextu. Obsah primárního vzdělávání v naší tradici.
- Literature
- Bruceová,T.: Předškolní výchova, Portál, Praha 1996. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška
- Assessment methods (in Czech)
- písemné zkoušení studentů, doplněno možností zkoušky ve znakovém jazyce
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)