DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 16:15–17:45 107
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Learning outcomes (in Czech)
Student reflektuje zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka - nalézá souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů. Reflexe divadleních projektů ve výchově Reflexe divadelních projektů ve výchově sluchově postižených dětí a mládeže a dospělých Případové studie, příklady
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
  • JEBAVÁ, Kateřina. Tandemové divadlo - tandemové lekce: prvky a nástroje dramatického umění jako prostředek komunikace v rodině dítěte se sluchovým postižením. Brno: JAMU, 2016. ISBN 978-80-7460-092-0.
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce, analýza výsledků činností studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 12:00–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Learning outcomes (in Czech)
Student reflektuje zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka - nalézá souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů. Reflexe divadleních projektů ve výchově Reflexe divadelních projektů ve výchově sluchově postižených dětí a mládeže a dospělých Případové studie, příklady
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
  • JEBAVÁ, Kateřina. Tandemové divadlo - tandemové lekce: prvky a nástroje dramatického umění jako prostředek komunikace v rodině dítěte se sluchovým postižením. Brno: JAMU, 2016. ISBN 978-80-7460-092-0.
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce, analýza výsledků činností studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2024.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 12:00–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Learning outcomes (in Czech)
Student reflektuje zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka - nalézá souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů. Reflexe divadleních projektů ve výchově Reflexe divadelních projektů ve výchově sluchově postižených dětí a mládeže a dospělých Případové studie, příklady
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
  • JEBAVÁ, Kateřina. Tandemové divadlo - tandemové lekce: prvky a nástroje dramatického umění jako prostředek komunikace v rodině dítěte se sluchovým postižením. Brno: JAMU, 2016. ISBN 978-80-7460-092-0.
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce, analýza výsledků činností studenta
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2022, Summer 2024.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 12:00–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů.
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce na projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů.
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce na projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2023

The course is not taught in Summer 2023

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Learning outcomes (in Czech)
Student reflektuje zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka - nalézá souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů. Reflexe divadleních projektů ve výchově Reflexe divadelních projektů ve výchově sluchově postižených dětí a mládeže a dospělých Případové studie, příklady
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
  • JEBAVÁ, Kateřina. Tandemové divadlo - tandemové lekce: prvky a nástroje dramatického umění jako prostředek komunikace v rodině dítěte se sluchovým postižením. Brno: JAMU, 2016. ISBN 978-80-7460-092-0.
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce, analýza výsledků činností studenta
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů.
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce na projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.

DVDL406 Reflection and research

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ406 Reflection and research )
Návaznost na předměty teoretick ébáze i praxe studentů
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student bude reflektovat zadaná témata nejen prostřednictvím vlastní zkušeností neslyšícího člověka, ale bude hledat souvislosti daného problému v rámci své umělecké a pedagogické práce zejména s neslyšícími dětmi a mládeží.
Syllabus (in Czech)
  • Formulování problému, hypotéz, hledání klíčových slov a definování pojmů.
Literature
  • Pelikán, J.: Základy empirického výzkumu pedagogických jevů, Karolinum, Praha 1998. info
Teaching methods (in Czech)
seminář práce s textem, diskuzní metody, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
průběžná práce na projektu
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)