DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:15–17:45 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky. Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvoj výtvarného myšlení, cítění a tvorby, vlastní invence a kreativity. Osvojení si a prohloubení základních principů plošné, plastické, prostorové, objektové a akční tvorby. Pochopení funkce výtvarného výrazu ve vlastní i dětské tvorbě. Rozvoj schopnosti transformace získaných znalostí a dovedností v divadelní i školní praxi.
- Learning outcomes (in Czech)
- Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd.
- Syllabus (in Czech)
- Kombinované techniky. Výrazová sdělnost a estetická hodnota výtvarného jazyka. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Smyslové podněty, rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům, vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě, reflexe ostatních uměleckých druhů - dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Uplatňování subjektivity - prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- not specified
- Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
- Krejča, A.: Grafické techniky. Aventinum, Praha 1994, ISBN 80- 7151-638-8.
- Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
- Cikánová, K.: Malujte si s námi. Aventinum. Praha 1993, ISBN 80-7151-468-3.
- Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
- Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Aventinum, Praha 1997, ISBN 80-85277-79-4.
- Teissig, K.: Techniky kresby. Aventinum, Praha 1995, ISBN 80-85277-49-2.
- Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
- Teaching methods (in Czech)
- Praktická cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet, analýza portfolia a průběžné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–15:15 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky. Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvoj výtvarného myšlení, cítění a tvorby, vlastní invence a kreativity. Osvojení si a prohloubení základních principů plošné, plastické, prostorové, objektové a akční tvorby. Pochopení funkce výtvarného výrazu ve vlastní i dětské tvorbě. Rozvoj schopnosti transformace získaných znalostí a dovedností v divadelní i školní praxi.
- Learning outcomes (in Czech)
- Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd.
- Syllabus (in Czech)
- Kombinované techniky. Výrazová sdělnost a estetická hodnota výtvarného jazyka. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Smyslové podněty, rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům, vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě, reflexe ostatních uměleckých druhů - dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Uplatňování subjektivity - prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- not specified
- Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
- Krejča, A.: Grafické techniky. Aventinum, Praha 1994, ISBN 80- 7151-638-8.
- Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
- Cikánová, K.: Malujte si s námi. Aventinum. Praha 1993, ISBN 80-7151-468-3.
- Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
- Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Aventinum, Praha 1997, ISBN 80-85277-79-4.
- Teissig, K.: Techniky kresby. Aventinum, Praha 1995, ISBN 80-85277-49-2.
- Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
- Teaching methods (in Czech)
- Praktická cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet, analýza portfolia a průběžné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 18:00–19:30 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, N-DRAUM) (2)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je především rozvoj kreativního výtvarného projevu a cílená příprava na pedagogický výstup v rámci výtvarných technik
- Syllabus (in Czech)
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup. Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlo a barevné kvality, textury, vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu (podobnost, kontrast, rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření. Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet, analýza projektu a průběžné sledování výkonu studentů
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Jana Dostálová (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:15–17:45 201
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je především rozvoj kreativního výtvarného projevu a cílená příprava na pedagogický výstup v rámci výtvarných technik
- Syllabus (in Czech)
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup. Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlo a barevné kvality, textury, vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu (podobnost, kontrast, rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření. Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet, analýza projektu a průběžné sledování výkonu studentů
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2015
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Jana Dostálová (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je především rozvoj kreativního výtvarného projevu a cílená příprava na pedagogický výstup v rámci výtvarných technik
- Syllabus (in Czech)
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup. Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlo a barevné kvality, textury, vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu (podobnost, kontrast, rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření. Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet, analýza projektu a průběžné sledování výkonu studentů
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2024
The course is not taught in Summer 2024
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky. Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvoj výtvarného myšlení, cítění a tvorby, vlastní invence a kreativity. Osvojení si a prohloubení základních principů plošné, plastické, prostorové, objektové a akční tvorby. Pochopení funkce výtvarného výrazu ve vlastní i dětské tvorbě. Rozvoj schopnosti transformace získaných znalostí a dovedností v divadelní i školní praxi.
- Learning outcomes (in Czech)
- Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd.
- Syllabus (in Czech)
- Kombinované techniky. Výrazová sdělnost a estetická hodnota výtvarného jazyka. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Smyslové podněty, rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům, vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě, reflexe ostatních uměleckých druhů - dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Uplatňování subjektivity - prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- not specified
- Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
- Krejča, A.: Grafické techniky. Aventinum, Praha 1994, ISBN 80- 7151-638-8.
- Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
- Cikánová, K.: Malujte si s námi. Aventinum. Praha 1993, ISBN 80-7151-468-3.
- Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
- Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Aventinum, Praha 1997, ISBN 80-85277-79-4.
- Teissig, K.: Techniky kresby. Aventinum, Praha 1995, ISBN 80-85277-49-2.
- Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
- Teaching methods (in Czech)
- Praktická cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet, analýza portfolia a průběžné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2022
The course is not taught in Summer 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- RNDr. Roman Vančura, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky. Plná a aktivní účast, průběžné plnění všech zadaných úkolů (vlastní tvorba ve cvičeních, vlastní tvorba mimo cvičení), prezentace tvorby v adekvátní formě (výběr děl a jejich komentář), vedení deníku dle zadaných instrukcí. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre and Education for the Deaf (programme DIFA, Div_vych:B)
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Rozvoj výtvarného myšlení, cítění a tvorby, vlastní invence a kreativity. Osvojení si a prohloubení základních principů plošné, plastické, prostorové, objektové a akční tvorby. Pochopení funkce výtvarného výrazu ve vlastní i dětské tvorbě. Rozvoj schopnosti transformace získaných znalostí a dovedností v divadelní i školní praxi.
- Learning outcomes (in Czech)
- Portfolio odpovídající kvality – zahrnující vytvořená výtvarná díla, reflexe, záznamy a poznámky, dílčí úkoly atd.
- Syllabus (in Czech)
- Kombinované techniky. Výrazová sdělnost a estetická hodnota výtvarného jazyka. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Smyslové podněty, rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům, vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě, reflexe ostatních uměleckých druhů - dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Uplatňování subjektivity - prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Souvislosti námětu, výtvarné techniky a materiálu.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- not specified
- Roeselová, V. Řady a projekty ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1997, ISBN 80-902267-2-8.
- Krejča, A.: Grafické techniky. Aventinum, Praha 1994, ISBN 80- 7151-638-8.
- Roeselová, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2000, ISBN 80-902267-3-6.
- Cikánová, K.: Malujte si s námi. Aventinum. Praha 1993, ISBN 80-7151-468-3.
- Roeselová, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996, ISBN 80-902267-1-10.
- Cikánová, K.: Kreslete si s námi. Aventinum, Praha 1997, ISBN 80-85277-79-4.
- Teissig, K.: Techniky kresby. Aventinum, Praha 1995, ISBN 80-85277-49-2.
- Roeselová, V.: Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 2004, ISBN 80-902267-5-2.
- Teaching methods (in Czech)
- Praktická cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet, analýza portfolia a průběžné sledování výkonu studentů.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2018
The course is not taught in Summer 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Jana Dostálová (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je především rozvoj kreativního výtvarného projevu a cílená příprava na pedagogický výstup v rámci výtvarných technik
- Syllabus (in Czech)
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup. Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlo a barevné kvality, textury, vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu (podobnost, kontrast, rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření. Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet, analýza projektu a průběžné sledování výkonu studentů
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DVDL311 Visual Art Techniques and Methodology
Theatre FacultySummer 2016
The course is not taught in Summer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- Jana Dostálová (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DVDZ311 Visual Art Techniques and Methodology )
Absolvování předmětu Výtvarné techniky - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Drama Education for the Deaf (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je především rozvoj kreativního výtvarného projevu a cílená příprava na pedagogický výstup v rámci výtvarných technik
- Syllabus (in Czech)
- Teorie výtvarné výhovy v současném kontextu školského systému a v kontextu s výtvarným uměním s důrazem na animační technologie. Teoretická východiska doplněná vhodnými výtvarnými postupy a technikami. Výtvarné techniky v praktických ukázkách a cvičeních. Příprava na učitelský výstup. Osvojení prvků vizuálně obrazného vyjádření- linie, tvary objemy, světlo a barevné kvality, textury, vztahy a uspořádání prvků v ploše, objemu, prostoru a časovém průběhu (podobnost, kontrast, rytmus, dynamické proměny, struktura) ve statickém i dynamickém vizuálně obrazném vyjádření. Studium uspořádání objektů do celkové plochy, objemu, prostoru a časového průběhu. Schopnost vyjádření vztahů, pohybu a proměn uvnitř a mezi objekty. Rozvíjení reflexe a vztahů zrakového vnímání ve vztahu k ostatním smyslům- vědomé vnímání a uplatnění mimovizuálních podnětů při vlastní tvorbě-reflexe ostatních uměleckých druhů-dramatických i hudebních (rytmických). Rozvoj smyslových vizuálně obrazných vyjádření-umělecká výtvarná tvorba, výběr, kombinace a variace ve vlastní tvorbě. Nauka o uplatňování subjektivity-prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ osobních zkušeností. Ověřování komunikačních účinků-osobní postoj v komunikaci, komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření, proměny komunikačního obsahu-záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných vyjádření výtvarného umění zkoumání historických, sociálních a kulturních souvislostí.
- Literature
- recommended literature
- Horáček, R. V dialogu s uměním. info
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška a cvičení
- Assessment methods (in Czech)
- klasifikovaný zápočet, analýza projektu a průběžné sledování výkonu studentů
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)