DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
MgA. Aneta Hegyiová (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení. V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat základní didaktické kategorie - určit a popsat didaktické metody a jejich dělení - aplikovat vybrané didaktické metody v praxi - navrhnout a vytvořit tematický a časový plán vybraného předmětu - identifikovat problémové chování u žáka a navrhnout postupy práce v hodině
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2021.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–12:45 201, Tue 12:45–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení. V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat základní didaktické kategorie - určit a popsat didaktické metody a jejich dělení - aplikovat vybrané didaktické metody v praxi - navrhnout a vytvořit tematický a časový plán vybraného předmětu - identifikovat problémové chování u žáka a navrhnout postupy práce v hodině
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
1/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Fri 7:45–8:30 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
schopnost orientace v odborné terminoogii po absolvování střední školy
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student se seznámí se základní pedagogickou terminologií a s uplatněním této terminologie v následném studiu a pedagogické praci Student je schopen používat odbornou terminologii v následujícím studiu, získá základní vhled do obecné pedagogické problematiky
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu zahrnuje základní pedagogické vědomosti, které se týkají odborné terminologie, historie a vývoje pedagogiky. Studenti získají základní znalosti - definice vzdělávání, výchova, vyučování, vyučovací proces, učitel a žák, výchovné a vzdělávací instituce, speciální školská zařízení, vztah rodiny a školy.
Literature
  • Jůva, V.: Úvod do pedagogiky. Online info
  • Kasíková, H., Vališová, A.: Pedagogické otázky současnosti. Online info
  • přednáškový text. Online info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška

* Letní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2021, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
1/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 12:00–13:30 201
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
schopnost orientace v odborné terminoogii po absolvování střední školy
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student se seznámí se základní pedagogickou terminologií a s uplatněním této terminologie v následném studiu a pedagogické praci Student je schopen používat odbornou terminologii v následujícím studiu, získá základní vhled do obecné pedagogické problematiky
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu zahrnuje základní pedagogické vědomosti, které se týkají odborné terminologie, historie a vývoje pedagogiky. Studenti získají základní znalosti - definice vzdělávání, výchova, vyučování, vyučovací proces, učitel a žák, výchovné a vzdělávací instituce, speciální školská zařízení, vztah rodiny a školy.
Literature
  • Jůva, V.: Úvod do pedagogiky. Online info
  • Kasíková, H., Vališová, A.: Pedagogické otázky současnosti. Online info
  • přednáškový text. Online info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška

* Letní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
1/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
schopnost orientace v odborné terminoogii po absolvování střední školy
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student se seznámí se základní pedagogickou terminologií a s uplatněním této terminologie v následném studiu a pedagogické praci Student je schopen používat odbornou terminologii v následujícím studiu, získá základní vhled do obecné pedagogické problematiky
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu zahrnuje základní pedagogické vědomosti, které se týkají odborné terminologie, historie a vývoje pedagogiky. Studenti získají základní znalosti - definice vzdělávání, výchova, vyučování, vyučovací proces, učitel a žák, výchovné a vzdělávací instituce, speciální školská zařízení, vztah rodiny a školy.
Literature
  • Jůva, V.: Úvod do pedagogiky. Online info
  • Kasíková, H., Vališová, A.: Pedagogické otázky současnosti. Online info
  • přednáškový text. Online info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška

* Letní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2023

The course is not taught in Summer 2023

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení. V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat základní didaktické kategorie - určit a popsat didaktické metody a jejich dělení - aplikovat vybrané didaktické metody v praxi - navrhnout a vytvořit tematický a časový plán vybraného předmětu - identifikovat problémové chování u žáka a navrhnout postupy práce v hodině
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2022

The course is not taught in Summer 2022

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Mgr. Veronika Šimková (lecturer)
prof. PhDr. Vlastimil Švec, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
prof. PhDr. Veronika Broulíková
Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama and Education Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
Nutné absolvovat v předchozím studiu tyto předměty: Pedagogika I
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je představení základních modelů vyučování a didaktických kategorií, další část je věnována stručnému vývoji této disciplíny v průběhu 20. století a současně teoriím učení. V posední části kurzu jsou prezentovány některé inovativní metody ve vyučování, vybrané problémy školní výchovy a projekce školních vzdělávacích programů.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- definovat základní didaktické kategorie - určit a popsat didaktické metody a jejich dělení - aplikovat vybrané didaktické metody v praxi - navrhnout a vytvořit tematický a časový plán vybraného předmětu - identifikovat problémové chování u žáka a navrhnout postupy práce v hodině
Syllabus (in Czech)
  • 1. Didaktika jako základní pedagogická disciplína, její zaměření, obsah, cíle. Didaktické principy. Didaktické kategorie forma a metoda. Didaktický test. 2. Proudy didaktického myšlení 20. Století 3. Kompetence ve vzdělávání 4. Projektování vzdělávacích cílů v rámci školních vzdělávacích programů 5. Školní forma výchovy. Vybrané vyučovací metody: frontální výuka, brainstorming, diskusní metody, výuka dramatem aj. 6. Vybrané inovativní vyučovací metody: projektová výuka, otevřené vyučování. 7. Školní kurikulum: rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program a práce s nimi. Vzdělávací politika jako rámec dění ve škole: základní dokumenty a trendy, způsoby prosazování vzdělávací politiky. 8. Vybrané problémy školní výchovy: nekázeň
Literature
  • Badegruber, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha : Portál, 1994.. Online info
  • Cipro, M. Galerie světových pedagogů. Praha 2002.. Online info
  • Hájek, B. - Hofbauer, B. - Hrdličková, V. - Pavlíková, A. - Pávková, J.: Pedagogika volného času. Portál, Praha 1999.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. Paido, Brno 1997.. Online info
  • Jůva, V. - Jůva - jr., V. Úvod do pedagogiky. 2., rozšířené. vyd. Paido, Brno 1995.. Online info
  • Jůva, V. Kapitoly z dějin pedagogiky. Paido, Brno 1996.. Online info
  • Kasíková, H.: Kooperativní učení, kooperativní škola, Portál , Praha 1997. Online info
  • Petty, G. Moderní vyučování. 1. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. - Walterová, E. - Mareš, J. Pedagogický slovník. 2. rozšíř. a přeprac. vyd. Portál, Praha 1998.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Vyd. 1. Portál, Praha 2001.. Online info
  • Průcha, J. Alternativní školy. 2., upr. vyd. Portál, Praha 1996.. Online info
  • Průcha, J. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Portál, Praha 1997.. Online info
  • Kajhous, Z., Obst. O. Školní didaktika. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002. 447 s. ISBN 80- 7178-253-X.
  • Maňák, J., Janík T., Švec, V. Kurikulum v současné škole. 1. vyd. Brno: Paido, 2008. 127 s. ISBN 9788073151751
Teaching methods (in Czech)
Pravidelná výuka Počet hodin kontaktní výuky týdně: 2 Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 2
Assessment methods (in Czech)
Písemná zkouška Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught: every week.
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
1/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
schopnost orientace v odborné terminoogii po absolvování střední školy
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student se seznámí se základní pedagogickou terminologií a s uplatněním této terminologie v následném studiu a pedagogické praci Student je schopen používat odbornou terminologii v následujícím studiu, získá základní vhled do obecné pedagogické problematiky
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu zahrnuje základní pedagogické vědomosti, které se týkají odborné terminologie, historie a vývoje pedagogiky. Studenti získají základní znalosti - definice vzdělávání, výchova, vyučování, vyučovací proces, učitel a žák, výchovné a vzdělávací instituce, speciální školská zařízení, vztah rodiny a školy.
Literature
  • Jůva, V.: Úvod do pedagogiky. Online info
  • Kasíková, H., Vališová, A.: Pedagogické otázky současnosti. Online info
  • přednáškový text. Online info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška

* Letní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2024.

DVDL113 Pedagogy - Introduction

Theatre Faculty
Summer 2016

The course is not taught in Summer 2016

Extent and Intensity
1/0/1. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. PhDr. Veronika Broulíková (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Zoja Mikotová
Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Drama Education for the Deaf Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DVDZ113 Pedagogy - Introduction )
schopnost orientace v odborné terminoogii po absolvování střední školy
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Student se seznámí se základní pedagogickou terminologií a s uplatněním této terminologie v následném studiu a pedagogické praci Student je schopen používat odbornou terminologii v následujícím studiu, získá základní vhled do obecné pedagogické problematiky
Syllabus (in Czech)
  • Obsah předmětu zahrnuje základní pedagogické vědomosti, které se týkají odborné terminologie, historie a vývoje pedagogiky. Studenti získají základní znalosti - definice vzdělávání, výchova, vyučování, vyučovací proces, učitel a žák, výchovné a vzdělávací instituce, speciální školská zařízení, vztah rodiny a školy.
Literature
  • Jůva, V.: Úvod do pedagogiky. Online info
  • Kasíková, H., Vališová, A.: Pedagogické otázky současnosti. Online info
  • přednáškový text. Online info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 1
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 1
Assessment methods (in Czech)
* Zimní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška

* Letní semestr
Písemná zkouška
Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)