DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2022
Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Rozvrh
So 15. 10. 14:00–18:00 3
Předpoklady
Absolvování předmětu Teorie tance
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude ovládat: - základní principy a zákonitosti pohybu v taneční pohybové výchově - popis základních poloh a postavení těla - metodické postupy výuky techniky pohybu analyticky a synteticky - základní principy výuky techniky taneční a pohybové výchovy - metodické postupy v taneční a pohybové výchově - rytmické a dynamické zákonitosti pohybu - umět pojmenovat specifika taneční a pohybové výchovy ve výukovém procesu -umět definovat specifika osobnosti pedagoga taneční a pohybové výchovy -
Osnova
  • 1.rytmus a metrum v hudbě a v pohybu 2.dynamika pohybu 3.pohyb na místě (polohy a postavení těla) 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5.tanec a hudba 6.technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7.analýza pohybu jednotlivých částí těla 8.pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
Literatura
    povinná literatura
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
Výukové metody
přednáška diskuzní metody praxe
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2019, zima 2021.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2021
Rozsah
10/0/50. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL205 Didaktika taneční a pohybové výchovy )
Absolvování předmětu Teorie tance
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude ovládat: - základní principy a zákonitosti pohybu v taneční pohybové výchově - popis základních poloh a postavení těla - metodické postupy výuky techniky pohybu analyticky a synteticky - základní principy výuky techniky taneční a pohybové výchovy - metodické postupy v taneční a pohybové výchově - rytmické a dynamické zákonitosti pohybu - umět pojmenovat specifika taneční a pohybové výchovy ve výukovém procesu -umět definovat specifika osobnosti pedagoga taneční a pohybové výchovy -
Osnova
  • 1.rytmus a metrum v hudbě a v pohybu 2.dynamika pohybu 3.pohyb na místě (polohy a postavení těla) 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5.tanec a hudba 6.technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7.analýza pohybu jednotlivých částí těla 8.pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
Literatura
    povinná literatura
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
Výukové metody
přednáška diskuzní metody praxe
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2019, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2019
Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Absolvování předmětu Teorie tance
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude ovládat: - základní principy a zákonitosti pohybu v taneční pohybové výchově - popis základních poloh a postavení těla - metodické postupy výuky techniky pohybu analyticky a synteticky - základní principy výuky techniky taneční a pohybové výchovy - metodické postupy v taneční a pohybové výchově - rytmické a dynamické zákonitosti pohybu - umět pojmenovat specifika taneční a pohybové výchovy ve výukovém procesu -umět definovat specifika osobnosti pedagoga taneční a pohybové výchovy -
Osnova
  • 1.rytmus a metrum v hudbě a v pohybu 2.dynamika pohybu 3.pohyb na místě (polohy a postavení těla) 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5.tanec a hudba 6.technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7.analýza pohybu jednotlivých částí těla 8.pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
Literatura
    povinná literatura
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
Výukové metody
přednáška diskuzní metody praxe
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2021, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2016
Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL205 Didaktika taneční a pohybové výchovy )
Absolvování předmětu Úvod do pohybu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Osnova
  • rytmus a metrum v hudbě a v pohybu dynamika pohybu pohyb v prostoru tanec a hudba technika pohybu analýza pohybu jednotlivých částí těla pohyb pod určitou představou
Literatura
    povinná literatura
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
    neurčeno
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
Výukové metody
přednáška diskuzní metody
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2019, zima 2021, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2014
Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL205 Didaktika taneční a pohybové výchovy )
Absolvování předmětu Úvod do pohybu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Osnova
  • rytmus a metrum v hudbě a v pohybu dynamika pohybu pohyb v prostoru tanec a hudba technika pohybu analýza pohybu jednotlivých částí těla pohyb pod určitou představou
Literatura
    povinná literatura
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
    neurčeno
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
Výukové metody
přednáška diskuzní metody
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2016, zima 2019, zima 2021, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2023

Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.

Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
Absolvování předmětu Teorie tance
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu bude ovládat: - základní principy a zákonitosti pohybu v taneční pohybové výchově - popis základních poloh a postavení těla - metodické postupy výuky techniky pohybu analyticky a synteticky - základní principy výuky techniky taneční a pohybové výchovy - metodické postupy v taneční a pohybové výchově - rytmické a dynamické zákonitosti pohybu - umět pojmenovat specifika taneční a pohybové výchovy ve výukovém procesu -umět definovat specifika osobnosti pedagoga taneční a pohybové výchovy -
Osnova
  • 1.rytmus a metrum v hudbě a v pohybu 2.dynamika pohybu 3.pohyb na místě (polohy a postavení těla) 4. principy pohybu jednotlivých částí těla 5.tanec a hudba 6.technika pohybu,( tanečního kroku, chůze, běhu skoku atd.) 7.analýza pohybu jednotlivých částí těla 8.pohyb pod určitou představou 9. osobnost pedagoga tance 10. stavba vyučovací jednotky 11. dlouhodobější cíle výuky tance s ohledem na stadium vývoje svěřeného žáka či studenta a jeho další profesní směřování.
Literatura
    povinná literatura
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
    doporučená literatura
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
Výukové metody
přednáška diskuzní metody praxe
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Další komentáře
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2019, zima 2021, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2018

Předmět se v období zima 2018 nevypisuje.

Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL205 Didaktika taneční a pohybové výchovy )
Absolvování předmětu Úvod do pohybu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Osnova
  • rytmus a metrum v hudbě a v pohybu dynamika pohybu pohyb v prostoru tanec a hudba technika pohybu analýza pohybu jednotlivých částí těla pohyb pod určitou představou
Literatura
    povinná literatura
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
    neurčeno
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
Výukové metody
přednáška diskuzní metody
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2019, zima 2021, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2017

Předmět se v období zima 2017 nevypisuje.

Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL205 Didaktika taneční a pohybové výchovy )
Absolvování předmětu Úvod do pohybu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Osnova
  • rytmus a metrum v hudbě a v pohybu dynamika pohybu pohyb v prostoru tanec a hudba technika pohybu analýza pohybu jednotlivých částí těla pohyb pod určitou představou
Literatura
    povinná literatura
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
    neurčeno
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
Výukové metody
přednáška diskuzní metody
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2019, zima 2021, zima 2022.

DTDZ205 Didaktika taneční a pohybové výchovy

Divadelní fakulta
zima 2015

Předmět se v období zima 2015 nevypisuje.

Rozsah
10/5/35. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Mgr. Hana Halberstadt (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Hana Halberstadt
Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér tanečního a pohybového divadla a výchovy – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Předpoklady
EVER ( DTDL205 Didaktika taneční a pohybové výchovy )
Absolvování předmětu Úvod do pohybu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Tanec propojený s lidskou existencí, to je hlavním motem tohoto předmětu, který se věnuje rozvoji přirozené lidské schopnosti vyjadřovat se pohybem, sociálním hodnotám tance. Zabývá se tancem jako nedoceněnou výchovnou možností, terapeutickou hodnotou tance, možností využit taneční a pohybovou výchovu jako prevenci kriminality mládeže. Dalším úkolem předmětu je ukázat studentům nový pohled na taneční obor a podpořit snahu o hlubší a citlivější chápání kulturního pohledu na svět. podchycuje schopnost pohybové a taneční výchovy harmonizovat fyzický a duševní vývoj dítěte. kategorizuje klíčové kompetence zejména sociální a personální, komunikativní na občanské a směřuje k dosahování cílů u dětí v základním či středním stupni vzdělání.
Osnova
  • rytmus a metrum v hudbě a v pohybu dynamika pohybu pohyb v prostoru tanec a hudba technika pohybu analýza pohybu jednotlivých částí těla pohyb pod určitou představou
Literatura
    povinná literatura
  • Blažíčková Eva Metodika taneční a pohybové výchovy Praha KDC 2007
  • Jeřábková Jarmila taneční průprava SPN 1979
  • Lossl jiří Rytmická a pohybová výchova mladšího žactva Praha NIPOS ARTAMA 2007
  • Kurková Libuše Tanec a hudba Praha 1987
    doporučená literatura
  • Plicka K., Volf F., Svolinský K., Český rok Praha Odeon 1978
    neurčeno
  • Linc R. Nauka o pohybu Bratislava Osveta 1993
  • Kytýřová - Záděrová M.Základy taneční gymnastiky Praha NIPOS 2002
  • Kroschlová Jarmila Nauka o pohybu Praha SPN 1975
Výukové metody
přednáška diskuzní metody
Metody hodnocení
Seminární práce, vztahující se k danému předmětu na zadané téma, či samostatně zvolené téma, v případě vyhraněného směřování studenta k určitému tématu, danému jeho předchozí či současnou praxí. Např. práce s rizikovou skupinou mládeže, prosazování či propagace pohybové výchovy v základních či středních školách a pod. Ve třetím ročníku součást státní zkoušky - ústní zkouška.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, zima 2016, zima 2019, zima 2021, zima 2022.