DSDZY14 Interactive environment

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Vladimír Burian (seminar tutor)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
Learning outcomes (in Czech)
Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
Literature
  • KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
  • KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
  • REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení, workshop
Assessment methods (in Czech)
účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
General note: Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DSDZY14 Interactive environment

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Vladimír Burian (seminar tutor)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
Learning outcomes (in Czech)
Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
Literature
  • KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
  • KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
  • REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení, workshop
Assessment methods (in Czech)
účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
General note: Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DSDZY14 Interactive environment

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Vladimír Burian (seminar tutor)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
Learning outcomes (in Czech)
Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
Literature
  • KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
  • KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
  • REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení, workshop
Assessment methods (in Czech)
účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
General note: Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY14 Interactive environment

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Vladimír Burian (seminar tutor)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
Learning outcomes (in Czech)
Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
Literature
  • KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
  • KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
  • REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení, workshop
Assessment methods (in Czech)
účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
General note: Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY14 Interactive environment

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Vladimír Burian (seminar tutor)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
Learning outcomes (in Czech)
Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
Literature
  • KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
  • KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
  • REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení, workshop
Assessment methods (in Czech)
účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
General note: Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY14 Interactive environment

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
MgA. Vladimír Burian (seminar tutor)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou použití digitálních interaktivních systémů v performativním umění. Výstupem jsou interaktivní systémy, které využívají k interakci především světlo. V rámci předmětu jsou rozebírány otázky použití digitálních technologií v performativním umění a to na vstupu, při procesu zpracování tak na výstupu (s typickým příkladem systému kamery, počítače a videoprojektoru). Studenti jsou seznámeni s možnostmi programovacích softwarů (PD, Vvvv, Touch Designer apod.) a s možnostmi vstupních senzorů (camera, IR camera, Kinect apod.).
Learning outcomes (in Czech)
Výuka je rozdělena na část teoretickou, při níž jsou studenti seznamováni s příklady použití digitálních systémů v umělecké praxi (formou videosemináře), a část praktickou, při níž studenti sami navrhují a zkoušejí vlastní systémy. V hodinách se rozebírají otázky technologické tak teoretické. Studenti jsou aktivními hybateli obsahu předmětu podle jejich zaměření. Cílem předmětu je pomoci studentovi nalézt pro něj zajímavou oblast digitálního uměleckého směřování. Předmět je nabízen i studentům jiných oborů.
Syllabus (in Czech)
  • - seznámení s problematikou digitální interaktivity (soustava - čidlo, zpracování, výstup) - příklady světových tvůrců (Frieder Weiss, Frank Aleu) - práce na vlastním zapojení a využití interaktivního média
Literature
  • KIRK, A. Data Visualisation: A Handbook for Data Driven Design 1st Edition, SAGE Publications Ltd; 1 edit 2016.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • STERN, N. Interactive Art and Embodiment: The Implicit Body as Performance, Gylphi Limited 2013.
  • DIXON, S. Digital Performance: A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Leonardo, 2015.
  • BETANCOURT, M. The History of Motion Graphics, Wildside Press 2013.
  • KWASTEK, K. Aesthetics of Interaction in Digital Art, MIT 2013.
  • REAS, C. Form+Code in Design, Art, and Architecture, Princeton Architectural Press, 2010.
Teaching methods (in Czech)
Cvičení, workshop
Assessment methods (in Czech)
účast na hodinách aktivita na hodinách vlastní projekt (návrh, či realizace)
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)