DSDZY11 Light beyond the theater context I

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v obotu.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
  • MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
  • SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
  • CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
  • LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
  • HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
  • HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design (Applied Lighting Design). 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DSDZY11 Light beyond the theater context I

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v oboru Janem Šušklebem.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty, lektorem je MgA. Jan Šuškleb.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
  • HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
  • LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
  • SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
  • CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
  • SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
  • HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design (Applied Lighting Design). 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DSDZY11 Light beyond the theater context I

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v oboru Janem Šušklebem.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty, lektorem je MgA. Jan Šuškleb.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
  • HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
  • LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
  • SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
  • CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
  • SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
  • HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design (Applied Lighting Design). 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY11 Light beyond the theater context I

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Dita Pytlíková Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v oboru Janem Šušklebem.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty, lektorem je MgA. Jan Šuškleb.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
  • HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
  • LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
  • SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
  • CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
  • SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
  • HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design (Applied Lighting Design). 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY11 Light beyond the theater context I

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v oboru Janem Šušklebem.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty, lektorem je MgA. Jan Šuškleb.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
  • HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
  • LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
  • SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
  • CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
  • SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
  • HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design (Applied Lighting Design). 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY11 Light beyond the theater context I

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
2/0/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je poskytnout posluchačům základy světelného designu v jiných oborech než je scénická tvorba a tím rozšířit možnosti dalšího studia a budoucího uplatnění.
V intenzivních 3 denních blokových seminářích s profesionály získávají studenti základy světelného designu v následujících oblastech:
Semestr I: Events a koncerty
Semestr II: Architektura
Semestr III: Výstavnictví
Semestr IV: Film

V zimním semestru prvního ročníku se seminář Světlo mimo divadelní kontext zabývá světelným designem v oblasti „events“ a koncertů a je veden ve spolupráci s profesionálem v oboru Janem Šušklebem.
Třídenní rozsah semináře umožňuje detailní vhled do metodologie a poskytuje příležitost si prakticky vyzkoušet používané technologie.

Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU.
Learning outcomes (in Czech)
Po absolvování předmětu bude mít student dostatečné základy pro případný další rozvoj v dané oblasti světelného designu, ať už půjde o specializované studium nebo pracovní stáž.
Bude mít základy metodologie, práce s technologiemi (hardware i software) a názvosloví.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem prvního bloku jsou "Events" a koncerty, lektorem je MgA. Jan Šuškleb.
  • Blok se věnuje:
  • 1) Metodám práce v dané oblasti
  • - jednotlivé fáze tvůrčího procesu
  • - způsoby prezentace, používané prostředky (analogové i digitální)
  • - struktura tvůrčího týmu, kompetence a povinnosti light designéra
  • - modelový časový harmonogram projektu
  • 2) Základům technických znalostí a dovedností nutných pro práci v oboru
  • - používané světelné technologie, jejich základní vlastnosti a kritéria výběru
  • - vizualizační a výpočetní programy
  • 3) Příkladům projektů z praxe a jejich rozboru
  • 4) Možnostem dalšího studia a profilu uchazeče o takové studium
  • 5) Možnostem uplatnění v oboru
  • 6) Doporučené literatuře k samostudiu
Literature
  • Cadena, Richard 2010 Automated Lighting: The Art and Science of Moving Light in Theatre, Live Performance, and Entertainment - Second Edition. :Focal Press. info
  • MORAN, Nick. 2010 Světelný design pro divadlo, koncerty, výstavy a živé akce : Divadelní ústav. info
  • SCOATES, Christopher. Bullet Proof ... I Wish I Was: The Lighting & Stage Design of Andi Watson. San Francisco: Chronicle books, 2011.
  • HOLDING, Eric. Staged Architecture, The Work of Mark Fisher. Hoboken: Wiley, 2000.
  • SCHILLER, Brad. The Automated Lighting Programmer Handbook, 3rd edition. Waltham: Focal Press, 2016.
  • MOODY, James - DEXTER, Paul. Concert Lighting, The Art and Business of Entertainment Lighting. Boca Raton: CRC Press, 2016.
  • LARMANN, Ralph. Stage Design Emotions. Bergkirchen: PPV Medien GmbH, 2010.
  • CADENA, Richard. Electricity for the Enterntainment Electrician and Technician, 2nd edition. Waltham: Focal Press, 2014.
  • HONS ŠUŠKLEB, Jan. Aplikovaný lighting design (Applied Lighting Design). 2010. info
Teaching methods (in Czech)
Blokový seminář s profesionálem v oboru
Assessment methods (in Czech)
Zápočet je udělen za účast na semináři v celé jeho délce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)