DSDZY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
Guaranteed by
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Tue 10:15–11:45 MALIRNA
Prerequisites (in Czech)
Ukončené Bc studium
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i alternativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.-2. jak myslet a psát o současném divadle
  • 3. výběr tématu odborné práce
  • 4. - 5. formální a obsahové aspekty odborné práce
  • 6. - 7. filozofické a teoretické otázky kritického myšlení o divadle a umění
  • 7 . - 8. základní estetické kategorie - estetika ošklivosti a krásna, kýč na divadle
  • 9. - 10. metody heuristiky, pramenný výzkum, práce s odbornou literaturou
  • 11. - 13. teoretické koncepty současného divadla a umění
  • 14. závěrečné shrnutí
Literature
  • Barthes, Roland: Kritika a pravda. Přel. J. Čermák, J. Dubský, J. Štěpánková. Praha - Liberec 1997. info
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • KAYE, N.: Postmodernism and Performance. (Chapter on Foreman). Macmillian, 1994. info
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • FISHER, Mark. How to write about theatre. London: Bloomsbury Methuen Drama, 2015. ISBN 978-1-4725-2054-8.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. 2014. info
  • KERSHAW, B and H NICHOLSON. Research Methods in Theatre and Performance. Edinburgh. 248 pp. ISBN 978-0-7486-4157-4. 2011. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtem, podmínkou je minimálně 80% docházky, aktivní účast v diskuzích a písemné vypracování zadaných úkolů včetně závěrečné písemné práce na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DSDZY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Mgr. MgA. Pavel Borák (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Mon 8:30–10:00 POC_UC_BAYER
Prerequisites (in Czech)
Nejsou stanoveny.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i alternativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.-2. jak myslet a psát o současném divadle
  • 3. výběr tématu odborné práce
  • 4. - 5. formální a obsahové aspekty odborné práce
  • 6. - 7. filozofické a teoretické otázky kritického myšlení o divadle a umění
  • 7 . - 8. základní estetické kategorie - estetika ošklivosti a krásna, kýč na divadle
  • 9. - 10. metody heuristiky, pramenný výzkum, práce s odbornou literaturou
  • 11. - 13. teoretické koncepty současného divadla a umění
  • 14. závěrečné shrnutí
Literature
  • Barthes, Roland: Kritika a pravda. Přel. J. Čermák, J. Dubský, J. Štěpánková. Praha - Liberec 1997. info
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • KAYE, N.: Postmodernism and Performance. (Chapter on Foreman). Macmillian, 1994. info
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • FISHER, Mark. How to write about theatre. London: Bloomsbury Methuen Drama, 2015. ISBN 978-1-4725-2054-8.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. 2014. info
  • KERSHAW, B and H NICHOLSON. Research Methods in Theatre and Performance. Edinburgh. 248 pp. ISBN 978-0-7486-4157-4. 2011. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtem, podmínkou je minimálně 80% docházky, aktivní účast v diskuzích a písemné vypracování zadaných úkolů včetně závěrečné písemné práce na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DSDZY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Mgr. MgA. Pavel Borák (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Wed 6. 10. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 27. 10. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 24. 11. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 15. 12. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 12. 1. 10:15–11:45 MALIRNA
Prerequisites (in Czech)
Nejsou stanoveny.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i alternativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.-2. jak myslet a psát o současném divadle
  • 3. výběr tématu odborné práce
  • 4. - 5. formální a obsahové aspekty odborné práce
  • 6. - 7. filozofické a teoretické otázky kritického myšlení o divadle a umění
  • 7 . - 8. základní estetické kategorie - estetika ošklivosti a krásna, kýč na divadle
  • 9. - 10. metody heuristiky, pramenný výzkum, práce s odbornou literaturou
  • 11. - 13. teoretické koncepty současného divadla a umění
  • 14. závěrečné shrnutí
Literature
  • Barthes, Roland: Kritika a pravda. Přel. J. Čermák, J. Dubský, J. Štěpánková. Praha - Liberec 1997. info
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • KAYE, N.: Postmodernism and Performance. (Chapter on Foreman). Macmillian, 1994. info
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • FISHER, Mark. How to write about theatre. London: Bloomsbury Methuen Drama, 2015. ISBN 978-1-4725-2054-8.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. 2014. info
  • KERSHAW, B and H NICHOLSON. Research Methods in Theatre and Performance. Edinburgh. 248 pp. ISBN 978-0-7486-4157-4. 2011. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtem, podmínkou je minimálně 80% docházky, aktivní účast v diskuzích a písemné vypracování zadaných úkolů včetně závěrečné písemné práce na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
Mgr. Dita Pytlíková Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:00 ucebna_C, Wed 11:00–11:45 ucebna_C
Prerequisites (in Czech)
Nejsou stanoveny.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i alternativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.-2. jak myslet a psát o současném divadle
  • 3. výběr tématu odborné práce
  • 4. - 5. formální a obsahové aspekty odborné práce
  • 6. - 7. filozofické a teoretické otázky kritického myšlení o divadle a umění
  • 7 . - 8. základní estetické kategorie - estetika ošklivosti a krásna, kýč na divadle
  • 9. - 10. metody heuristiky, pramenný výzkum, práce s odbornou literaturou
  • 11. - 13. teoretické koncepty současného divadla a umění
  • 14. závěrečné shrnutí
Literature
  • Barthes, Roland: Kritika a pravda. Přel. J. Čermák, J. Dubský, J. Štěpánková. Praha - Liberec 1997. info
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • KAYE, N.: Postmodernism and Performance. (Chapter on Foreman). Macmillian, 1994. info
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • FISHER, Mark. How to write about theatre. London: Bloomsbury Methuen Drama, 2015. ISBN 978-1-4725-2054-8.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. 2014. info
  • KERSHAW, B and H NICHOLSON. Research Methods in Theatre and Performance. Edinburgh. 248 pp. ISBN 978-0-7486-4157-4. 2011. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtem, podmínkou je minimálně 80% docházky, aktivní účast v diskuzích a písemné vypracování zadaných úkolů včetně závěrečné písemné práce na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:00–12:00 0.01
Prerequisites (in Czech)
Nejsou stanoveny.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i alternativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.-2. jak myslet a psát o současném divadle
  • 3. výběr tématu odborné práce
  • 4. - 5. formální a obsahové aspekty odborné práce
  • 6. - 7. filozofické a teoretické otázky kritického myšlení o divadle a umění
  • 7 . - 8. základní estetické kategorie - estetika ošklivosti a krásna, kýč na divadle
  • 9. - 10. metody heuristiky, pramenný výzkum, práce s odbornou literaturou
  • 11. - 13. teoretické koncepty současného divadla a umění
  • 14. závěrečné shrnutí
Literature
  • Barthes, Roland: Kritika a pravda. Přel. J. Čermák, J. Dubský, J. Štěpánková. Praha - Liberec 1997. info
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • KAYE, N.: Postmodernism and Performance. (Chapter on Foreman). Macmillian, 1994. info
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • FISHER, Mark. How to write about theatre. London: Bloomsbury Methuen Drama, 2015. ISBN 978-1-4725-2054-8.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. 2014. info
  • KERSHAW, B and H NICHOLSON. Research Methods in Theatre and Performance. Edinburgh. 248 pp. ISBN 978-0-7486-4157-4. 2011. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtem, podmínkou je minimálně 80% docházky, aktivní účast v diskuzích a písemné vypracování zadaných úkolů včetně závěrečné písemné práce na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSDZY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou stanoveny.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i alternativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.-2. jak myslet a psát o současném divadle
  • 3. výběr tématu odborné práce
  • 4. - 5. formální a obsahové aspekty odborné práce
  • 6. - 7. filozofické a teoretické otázky kritického myšlení o divadle a umění
  • 7 . - 8. základní estetické kategorie - estetika ošklivosti a krásna, kýč na divadle
  • 9. - 10. metody heuristiky, pramenný výzkum, práce s odbornou literaturou
  • 11. - 13. teoretické koncepty současného divadla a umění
  • 14. závěrečné shrnutí
Literature
  • Barthes, Roland: Kritika a pravda. Přel. J. Čermák, J. Dubský, J. Štěpánková. Praha - Liberec 1997. info
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • KAYE, N.: Postmodernism and Performance. (Chapter on Foreman). Macmillian, 1994. info
  • Leehmann, Hans-Thies: Postdramatické divadlo. Bratislava : Divadelný ústav, 2007. info
  • Pavis, P.: Současný stav výzkumu v oblasti analýzy představení: divadelní věda či performance studies? Divadelní revue, 2010, č. 1, s. 7-27. info
  • FISHER, Mark. How to write about theatre. London: Bloomsbury Methuen Drama, 2015. ISBN 978-1-4725-2054-8.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. 2014. info
  • KERSHAW, B and H NICHOLSON. Research Methods in Theatre and Performance. Edinburgh. 248 pp. ISBN 978-0-7486-4157-4. 2011. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Kurz je ukončen zápočtem, podmínkou je minimálně 80% docházky, aktivní účast v diskuzích a písemné vypracování zadaných úkolů včetně závěrečné písemné práce na zadané téma.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)