DSDLY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
Guaranteed by
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Tue 10:15–11:45 MALIRNA
Prerequisites (in Czech)
Nejsou definovány.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i performativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.- 2. opera, režisérská interpretace opery - analýza zhlédnutého představení
  • 3. - 4. činohra - tradiční činohra x činohra v době postdramatického divadla - analýza zhlédnutého představení
  • 5. - 6. klasický balet dnes, specifika výtvarné složky - analýza zhlédnutého představení
  • 7. - 8. problematika současného tance - analýza zhlédnutého představení 9. - 10. využití nových médií v současném divadle - analýza zhlédnutého představení
  • 11. - 12. autorské projekty na pomezí více druhů umění (spojení tance, výtvarného umění, autorské hudby, ad.) - analýza zhlédnutého představení
  • 13. - 14. závěrečné diskuze, prezentace vlastních textů
Literature
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • BRECHT, S.: The Theatre of Visions: Robert Wilson. London: Methuen Drama, 1994. info
  • RODOSTHENOUS, G. (ed.) Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching. Palgrave Macmillan, 2015. ISBN-10: 1137478802.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 2014, 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. info
  • ŽIŽKA, Tomáš and SCHMELZOVÁ RADOSLAVA. Art of place: creation from space : the study and practice of site specific performance in the Czech Republic. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-7331-298-5. URL info
  • PEARSON, Mike. Site-specific performance. Palgrave, 2010. ISBN 978-0-230-57671-1. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% docházka, aktivní účast na seminárních diskuzích, odevzdání písemných úkolů i závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DSDLY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. MgA. Pavel Borák (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
Guaranteed by
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Mon 8:30–10:00 POC_UC_BAYER
Prerequisites (in Czech)
Nejsou definovány.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i performativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.- 2. opera, režisérská interpretace opery - analýza zhlédnutého představení
  • 3. - 4. činohra - tradiční činohra x činohra v době postdramatického divadla - analýza zhlédnutého představení
  • 5. - 6. klasický balet dnes, specifika výtvarné složky - analýza zhlédnutého představení
  • 7. - 8. problematika současného tance - analýza zhlédnutého představení 9. - 10. využití nových médií v současném divadle - analýza zhlédnutého představení
  • 11. - 12. autorské projekty na pomezí více druhů umění (spojení tance, výtvarného umění, autorské hudby, ad.) - analýza zhlédnutého představení
  • 13. - 14. závěrečné diskuze, prezentace vlastních textů
Literature
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • BRECHT, S.: The Theatre of Visions: Robert Wilson. London: Methuen Drama, 1994. info
  • RODOSTHENOUS, G. (ed.) Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching. Palgrave Macmillan, 2015. ISBN-10: 1137478802.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 2014, 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. info
  • ŽIŽKA, Tomáš and SCHMELZOVÁ RADOSLAVA. Art of place: creation from space : the study and practice of site specific performance in the Czech Republic. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-7331-298-5. URL info
  • PEARSON, Mike. Site-specific performance. Palgrave, 2010. ISBN 978-0-230-57671-1. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% docházka, aktivní účast na seminárních diskuzích, odevzdání písemných úkolů i závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DSDLY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
Mgr. MgA. Pavel Borák (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Wed 6. 10. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 27. 10. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 24. 11. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 15. 12. 10:15–11:45 MALIRNA, Wed 12. 1. 10:15–11:45 MALIRNA
Prerequisites (in Czech)
Nejsou definovány.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i performativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.- 2. opera, režisérská interpretace opery - analýza zhlédnutého představení
  • 3. - 4. činohra - tradiční činohra x činohra v době postdramatického divadla - analýza zhlédnutého představení
  • 5. - 6. klasický balet dnes, specifika výtvarné složky - analýza zhlédnutého představení
  • 7. - 8. problematika současného tance - analýza zhlédnutého představení 9. - 10. využití nových médií v současném divadle - analýza zhlédnutého představení
  • 11. - 12. autorské projekty na pomezí více druhů umění (spojení tance, výtvarného umění, autorské hudby, ad.) - analýza zhlédnutého představení
  • 13. - 14. závěrečné diskuze, prezentace vlastních textů
Literature
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • BRECHT, S.: The Theatre of Visions: Robert Wilson. London: Methuen Drama, 1994. info
  • RODOSTHENOUS, G. (ed.) Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching. Palgrave Macmillan, 2015. ISBN-10: 1137478802.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 2014, 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. info
  • ŽIŽKA, Tomáš and SCHMELZOVÁ RADOSLAVA. Art of place: creation from space : the study and practice of site specific performance in the Czech Republic. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-7331-298-5. URL info
  • PEARSON, Mike. Site-specific performance. Palgrave, 2010. ISBN 978-0-230-57671-1. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% docházka, aktivní účast na seminárních diskuzích, odevzdání písemných úkolů i závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DSDLY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
Mgr. Dita Pytlíková Dvořáková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:00 ucebna_C, Wed 11:00–11:45 ucebna_C
Prerequisites (in Czech)
Nejsou definovány.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i performativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.- 2. opera, režisérská interpretace opery - analýza zhlédnutého představení
  • 3. - 4. činohra - tradiční činohra x činohra v době postdramatického divadla - analýza zhlédnutého představení
  • 5. - 6. klasický balet dnes, specifika výtvarné složky - analýza zhlédnutého představení
  • 7. - 8. problematika současného tance - analýza zhlédnutého představení 9. - 10. využití nových médií v současném divadle - analýza zhlédnutého představení
  • 11. - 12. autorské projekty na pomezí více druhů umění (spojení tance, výtvarného umění, autorské hudby, ad.) - analýza zhlédnutého představení
  • 13. - 14. závěrečné diskuze, prezentace vlastních textů
Literature
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • BRECHT, S.: The Theatre of Visions: Robert Wilson. London: Methuen Drama, 1994. info
  • RODOSTHENOUS, G. (ed.) Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching. Palgrave Macmillan, 2015. ISBN-10: 1137478802.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 2014, 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. info
  • ŽIŽKA, Tomáš and SCHMELZOVÁ RADOSLAVA. Art of place: creation from space : the study and practice of site specific performance in the Czech Republic. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-7331-298-5. URL info
  • PEARSON, Mike. Site-specific performance. Palgrave, 2010. ISBN 978-0-230-57671-1. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% docházka, aktivní účast na seminárních diskuzích, odevzdání písemných úkolů i závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DSDLY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:00–12:00 0.01
Prerequisites (in Czech)
Nejsou definovány.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i performativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.- 2. opera, režisérská interpretace opery - analýza zhlédnutého představení
  • 3. - 4. činohra - tradiční činohra x činohra v době postdramatického divadla - analýza zhlédnutého představení
  • 5. - 6. klasický balet dnes, specifika výtvarné složky - analýza zhlédnutého představení
  • 7. - 8. problematika současného tance - analýza zhlédnutého představení 9. - 10. využití nových médií v současném divadle - analýza zhlédnutého představení
  • 11. - 12. autorské projekty na pomezí více druhů umění (spojení tance, výtvarného umění, autorské hudby, ad.) - analýza zhlédnutého představení
  • 13. - 14. závěrečné diskuze, prezentace vlastních textů
Literature
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • BRECHT, S.: The Theatre of Visions: Robert Wilson. London: Methuen Drama, 1994. info
  • RODOSTHENOUS, G. (ed.) Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching. Palgrave Macmillan, 2015. ISBN-10: 1137478802.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 2014, 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. info
  • ŽIŽKA, Tomáš and SCHMELZOVÁ RADOSLAVA. Art of place: creation from space : the study and practice of site specific performance in the Czech Republic. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-7331-298-5. URL info
  • PEARSON, Mike. Site-specific performance. Palgrave, 2010. ISBN 978-0-230-57671-1. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% docházka, aktivní účast na seminárních diskuzích, odevzdání písemných úkolů i závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DSDLY02 Proseminar for diploma thesis

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Pavla Beranová (lecturer)
MgA. Vladimír Burian (lecturer)
Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Nejsou definovány.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je připravit studenty na psaní magisterské diplomové práce v následujícím ročníku. Kurz je úzce propojen s kriticky orientovaným kurzem "Reflexe současné scénografie", kde studenti získávají vhled do problematiky současného divadla a alternativních produkcí. Cílem Prosemináře je poskytnout studentům prostor naplnit témata a otázky vyplývající ze zmíněného kurzu a poskytnout jim zázemí informací a zkušeností, na jehož základě se v následujícím ročníku rozhodnou, budou-li v rámci diplomové práce směřovat k teoretické reflexi nebo spíše k "výzkumu uměním".
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování kurzu:
- schopen kriticky myslet a diskutovat o současném divadle
- schopen formulovat své názory v písemné podobě
- bude umět aplikovat své znalosti o současném divadelním i performativním umění na vlastní výzkum
- bude poučen o metodách heuristiky
- bude umět pracovat s odbornou literaturou a dalšími prameny
Syllabus (in Czech)
  • 1.- 2. opera, režisérská interpretace opery - analýza zhlédnutého představení
  • 3. - 4. činohra - tradiční činohra x činohra v době postdramatického divadla - analýza zhlédnutého představení
  • 5. - 6. klasický balet dnes, specifika výtvarné složky - analýza zhlédnutého představení
  • 7. - 8. problematika současného tance - analýza zhlédnutého představení 9. - 10. využití nových médií v současném divadle - analýza zhlédnutého představení
  • 11. - 12. autorské projekty na pomezí více druhů umění (spojení tance, výtvarného umění, autorské hudby, ad.) - analýza zhlédnutého představení
  • 13. - 14. závěrečné diskuze, prezentace vlastních textů
Literature
  • BAUGH, Christopher. Theatre, Performance and Technology : The Development of Scenography in the Twentieth Century. New York : Palgrave Macmillan, 2005. 251 s. ISBN 978-1-4039-1697-6. info
  • BRECHT, S.: The Theatre of Visions: Robert Wilson. London: Methuen Drama, 1994. info
  • RODOSTHENOUS, G. (ed.) Theatre as Voyeurism: The Pleasures of Watching. Palgrave Macmillan, 2015. ISBN-10: 1137478802.
  • HUNDHAUSEN, Adrian and Karel PALA. Current Issues in Performance Analysis : proceedings of the international theatrological conference (Theatre Faculty of Janáček Academy of Music and Performing Arts Brno, 21-22 November 2014). 1st edition. 2014, 150 pp. ISBN 978-80-7460-111-8. info
  • ŽIŽKA, Tomáš and SCHMELZOVÁ RADOSLAVA. Art of place: creation from space : the study and practice of site specific performance in the Czech Republic. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2012. ISBN 978-80-7331-298-5. URL info
  • PEARSON, Mike. Site-specific performance. Palgrave, 2010. ISBN 978-0-230-57671-1. info
Teaching methods (in Czech)
přednáška kombinovaná se seminářem, shlédnutí videozáznamů nebo živých představení a následné diskuze a písemné reflexe studentů, heuristické a kritické metody
Assessment methods (in Czech)
Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% docházka, aktivní účast na seminárních diskuzích, odevzdání písemných úkolů i závěrečné práce.
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)