DSDL405 History of Modern Stage Design I
Theatre FacultySummer 2024
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Preková
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Timetable
- Wed 8:30–10:00 POC_UC_BAYER
- Prerequisites
- Not defined.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Lighting Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o vývoji divadelní scénografie od závěru 19. století do druhé světové války. Seznámit studenty s významnými divadelními tvůrci i soubory daného období, charakteristickými rysy jednotlivých uměleckých hnutí a stylů. Informovat studenty o vlivech vývoje dalších složek divadelní inscenace na vývoj scénografie. Důraz je kladen také na porozumění základním teoretickým konceptům scénografie a na znalost hlavních osobností divadelních teoretiků a jejich přínos pro scénografii.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu:
- mít znalosti z oblasti dějin divadla, scénografie, výtvarného umění, vše v historickém kontextu doby;
- schopen identifikovat významné osobnosti scénografů, jejich tvůrčí koncepce a jejich nejvýznamnější díla;
- rozumět vzájemnému vlivu vývoje jednotlivých složek divadelní inscenace na vývoj scénografie, stejně jako vlivu dalších umělecko-historických okolností doby;
- umět formulovat koncepty jednotlivých výtvarných směrů a uměleckých hnutí a aplikovat tyto znalosti na výtvarnou složku divadelních inscenací;
- umět vysvětlit teoretické koncepty scénografie daného období; - Syllabus (in Czech)
- 1.-2. ruské revoluční a porevoluční divadlo (K. S. Stanislavskij, J. B.Vachtangov, A. Tairov, V. E. Mejerchold).
- 3. dadaismus a divadlo
- 4. divadelní experimenty Bauhausu
- 5. výtvarníci oficiálních scén ve 20. a 30. letech u nás
- 6. - 7. konstruktivismus u nás - vlivy ruského porevolučního divadla (V. Gamza, J. Frejka, J. Honzl a jejich výtvarníci)
- 8. surrealismus ve světě a divadlo
- 9. varianty realismu třicátých let u nás (hyperbolický, konstruktivní, socialistický, surrealismus)
- 10. česká teorie scénografie v první polovině 20. stol. a její návaznosti na světové koncepty
- 11. - 12. francouzská avantgarda - od Jacquesa Coppeaua po Antonina Artauda
- 13. Ruský balet Sergeje Ďagileva - inovace tanečního kostýmu a experimenty na pomezí jednotlivých uměleckých druhů (Arne Hošek, Zdeněk Pešánek, Miroslav Ponc, ad.)
- 14. závěrečné semestrální shrnutí
- Literature
- Aronson, A. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- Bablet, D. : Scénické revoluce XX století. In: Scénografie 1976/2, Divadelní ústav, Praha 1976. info
- Brockett, O.: Dějiny divadla, Praha 1999. info
- J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava, 1989. info
- PORTNER, P. Experimentální divadlo, Praha: Orbis, 1965. ISBN 11-019-65. info
- Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
- Ptáčková, V.: Divadlo na konci světa. Praha, 2009. info
- V.Ptáčková, B.Příhodová, S.Rybáková : Český divadelní kostým, Divadelní ústav 2011. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, samostatná práce studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška formou písemné práce a ústního pohovoru.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DSDL405 History of Modern Stage Design I
Theatre FacultySummer 2023
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Preková
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Timetable
- Wed 8:30–10:00 POC_UC_BAYER
- Prerequisites
- Not defined.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Lighting Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o vývoji divadelní scénografie od závěru 19. století do druhé světové války. Seznámit studenty s významnými divadelními tvůrci i soubory daného období, charakteristickými rysy jednotlivých uměleckých hnutí a stylů. Informovat studenty o vlivech vývoje dalších složek divadelní inscenace na vývoj scénografie. Důraz je kladen také na porozumění základním teoretickým konceptům scénografie a na znalost hlavních osobností divadelních teoretiků a jejich přínos pro scénografii.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu:
- mít znalosti z oblasti dějin divadla, scénografie, výtvarného umění, vše v historickém kontextu doby;
- schopen identifikovat významné osobnosti scénografů, jejich tvůrčí koncepce a jejich nejvýznamnější díla;
- rozumět vzájemnému vlivu vývoje jednotlivých složek divadelní inscenace na vývoj scénografie, stejně jako vlivu dalších umělecko-historických okolností doby;
- umět formulovat koncepty jednotlivých výtvarných směrů a uměleckých hnutí a aplikovat tyto znalosti na výtvarnou složku divadelních inscenací;
- umět vysvětlit teoretické koncepty scénografie daného období; - Syllabus (in Czech)
- 1.-2. ruské revoluční a porevoluční divadlo (K. S. Stanislavskij, J. B.Vachtangov, A. Tairov, V. E. Mejerchold).
- 3. dadaismus a divadlo
- 4. divadelní experimenty Bauhausu
- 5. výtvarníci oficiálních scén ve 20. a 30. letech u nás
- 6. - 7. konstruktivismus u nás - vlivy ruského porevolučního divadla (V. Gamza, J. Frejka, J. Honzl a jejich výtvarníci)
- 8. surrealismus ve světě a divadlo
- 9. varianty realismu třicátých let u nás (hyperbolický, konstruktivní, socialistický, surrealismus)
- 10. česká teorie scénografie v první polovině 20. stol. a její návaznosti na světové koncepty
- 11. - 12. francouzská avantgarda - od Jacquesa Coppeaua po Antonina Artauda
- 13. Ruský balet Sergeje Ďagileva - inovace tanečního kostýmu a experimenty na pomezí jednotlivých uměleckých druhů (Arne Hošek, Zdeněk Pešánek, Miroslav Ponc, ad.)
- 14. závěrečné semestrální shrnutí
- Literature
- Aronson, A. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- Bablet, D. : Scénické revoluce XX století. In: Scénografie 1976/2, Divadelní ústav, Praha 1976. info
- Brockett, O.: Dějiny divadla, Praha 1999. info
- J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava, 1989. info
- PORTNER, P. Experimentální divadlo, Praha: Orbis, 1965. ISBN 11-019-65. info
- Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
- Ptáčková, V.: Divadlo na konci světa. Praha, 2009. info
- V.Ptáčková, B.Příhodová, S.Rybáková : Český divadelní kostým, Divadelní ústav 2011. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, samostatná práce studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška formou písemné práce a ústního pohovoru.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DSDL405 History of Modern Stage Design I
Theatre FacultySummer 2022
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Preková
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %) - Timetable
- Wed 8:30–10:00 POC_UC_BAYER
- Prerequisites
- Not defined.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Lighting Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o vývoji divadelní scénografie od závěru 19. století do druhé světové války. Seznámit studenty s významnými divadelními tvůrci i soubory daného období, charakteristickými rysy jednotlivých uměleckých hnutí a stylů. Informovat studenty o vlivech vývoje dalších složek divadelní inscenace na vývoj scénografie. Důraz je kladen také na porozumění základním teoretickým konceptům scénografie a na znalost hlavních osobností divadelních teoretiků a jejich přínos pro scénografii.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu:
- mít znalosti z oblasti dějin divadla, scénografie, výtvarného umění, vše v historickém kontextu doby;
- schopen identifikovat významné osobnosti scénografů, jejich tvůrčí koncepce a jejich nejvýznamnější díla;
- rozumět vzájemnému vlivu vývoje jednotlivých složek divadelní inscenace na vývoj scénografie, stejně jako vlivu dalších umělecko-historických okolností doby;
- umět formulovat koncepty jednotlivých výtvarných směrů a uměleckých hnutí a aplikovat tyto znalosti na výtvarnou složku divadelních inscenací;
- umět vysvětlit teoretické koncepty scénografie daného období; - Syllabus (in Czech)
- 1.-2. ruské revoluční a porevoluční divadlo (K. S. Stanislavskij, J. B.Vachtangov, A. Tairov, V. E. Mejerchold).
- 3. dadaismus a divadlo
- 4. divadelní experimenty Bauhausu
- 5. výtvarníci oficiálních scén ve 20. a 30. letech u nás
- 6. - 7. konstruktivismus u nás - vlivy ruského porevolučního divadla (V. Gamza, J. Frejka, J. Honzl a jejich výtvarníci)
- 8. surrealismus ve světě a divadlo
- 9. varianty realismu třicátých let u nás (hyperbolický, konstruktivní, socialistický, surrealismus)
- 10. česká teorie scénografie v první polovině 20. stol. a její návaznosti na světové koncepty
- 11. - 12. francouzská avantgarda - od Jacquesa Coppeaua po Antonina Artauda
- 13. Ruský balet Sergeje Ďagileva - inovace tanečního kostýmu a experimenty na pomezí jednotlivých uměleckých druhů (Arne Hošek, Zdeněk Pešánek, Miroslav Ponc, ad.)
- 14. závěrečné semestrální shrnutí
- Literature
- Aronson, A. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- Bablet, D. : Scénické revoluce XX století. In: Scénografie 1976/2, Divadelní ústav, Praha 1976. info
- Brockett, O.: Dějiny divadla, Praha 1999. info
- J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava, 1989. info
- PORTNER, P. Experimentální divadlo, Praha: Orbis, 1965. ISBN 11-019-65. info
- Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
- Ptáčková, V.: Divadlo na konci světa. Praha, 2009. info
- V.Ptáčková, B.Příhodová, S.Rybáková : Český divadelní kostým, Divadelní ústav 2011. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, samostatná práce studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška formou písemné práce a ústního pohovoru.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DSDL405 History of Modern Stage Design I
Theatre FacultySummer 2021
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Preková
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 10:15–11:00 uc_B, Mon 11:00–11:45 uc_B
- Prerequisites
- Not defined.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Lighting Design (programme DIFA, Sce_Sd:N)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o vývoji divadelní scénografie od závěru 19. století do druhé světové války. Seznámit studenty s významnými divadelními tvůrci i soubory daného období, charakteristickými rysy jednotlivých uměleckých hnutí a stylů. Informovat studenty o vlivech vývoje dalších složek divadelní inscenace na vývoj scénografie. Důraz je kladen také na porozumění základním teoretickým konceptům scénografie a na znalost hlavních osobností divadelních teoretiků a jejich přínos pro scénografii.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu:
- mít znalosti z oblasti dějin divadla, scénografie, výtvarného umění, vše v historickém kontextu doby;
- schopen identifikovat významné osobnosti scénografů, jejich tvůrčí koncepce a jejich nejvýznamnější díla;
- rozumět vzájemnému vlivu vývoje jednotlivých složek divadelní inscenace na vývoj scénografie, stejně jako vlivu dalších umělecko-historických okolností doby;
- umět formulovat koncepty jednotlivých výtvarných směrů a uměleckých hnutí a aplikovat tyto znalosti na výtvarnou složku divadelních inscenací;
- umět vysvětlit teoretické koncepty scénografie daného období; - Syllabus (in Czech)
- 1.-2. ruské revoluční a porevoluční divadlo (K. S. Stanislavskij, J. B.Vachtangov, A. Tairov, V. E. Mejerchold).
- 3. dadaismus a divadlo
- 4. divadelní experimenty Bauhausu
- 5. výtvarníci oficiálních scén ve 20. a 30. letech u nás
- 6. - 7. konstruktivismus u nás - vlivy ruského porevolučního divadla (V. Gamza, J. Frejka, J. Honzl a jejich výtvarníci)
- 8. surrealismus ve světě a divadlo
- 9. varianty realismu třicátých let u nás (hyperbolický, konstruktivní, socialistický, surrealismus)
- 10. česká teorie scénografie v první polovině 20. stol. a její návaznosti na světové koncepty
- 11. - 12. francouzská avantgarda - od Jacquesa Coppeaua po Antonina Artauda
- 13. Ruský balet Sergeje Ďagileva - inovace tanečního kostýmu a experimenty na pomezí jednotlivých uměleckých druhů (Arne Hošek, Zdeněk Pešánek, Miroslav Ponc, ad.)
- 14. závěrečné semestrální shrnutí
- Literature
- Aronson, A. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- Bablet, D. : Scénické revoluce XX století. In: Scénografie 1976/2, Divadelní ústav, Praha 1976. info
- Brockett, O.: Dějiny divadla, Praha 1999. info
- J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava, 1989. info
- PORTNER, P. Experimentální divadlo, Praha: Orbis, 1965. ISBN 11-019-65. info
- Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
- Ptáčková, V.: Divadlo na konci světa. Praha, 2009. info
- V.Ptáčková, B.Příhodová, S.Rybáková : Český divadelní kostým, Divadelní ústav 2011. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, samostatná práce studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška formou písemné práce a ústního pohovoru.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DSDL405 History of Modern Stage Design I
Theatre FacultySummer 2020
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Jana Preková
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:00–16:00 0.01 and each even Wednesday 12:30–15:30 0.01
- Prerequisites
- Not defined.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o vývoji divadelní scénografie od závěru 19. století do druhé světové války. Seznámit studenty s významnými divadelními tvůrci i soubory daného období, charakteristickými rysy jednotlivých uměleckých hnutí a stylů. Informovat studenty o vlivech vývoje dalších složek divadelní inscenace na vývoj scénografie. Důraz je kladen také na porozumění základním teoretickým konceptům scénografie a na znalost hlavních osobností divadelních teoretiků a jejich přínos pro scénografii.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu:
- mít znalosti z oblasti dějin divadla, scénografie, výtvarného umění, vše v historickém kontextu doby;
- schopen identifikovat významné osobnosti scénografů, jejich tvůrčí koncepce a jejich nejvýznamnější díla;
- rozumět vzájemnému vlivu vývoje jednotlivých složek divadelní inscenace na vývoj scénografie, stejně jako vlivu dalších umělecko-historických okolností doby;
- umět formulovat koncepty jednotlivých výtvarných směrů a uměleckých hnutí a aplikovat tyto znalosti na výtvarnou složku divadelních inscenací;
- umět vysvětlit teoretické koncepty scénografie daného období; - Syllabus (in Czech)
- 1.-2. ruské revoluční a porevoluční divadlo (K. S. Stanislavskij, J. B.Vachtangov, A. Tairov, V. E. Mejerchold).
- 3. dadaismus a divadlo
- 4. divadelní experimenty Bauhausu
- 5. výtvarníci oficiálních scén ve 20. a 30. letech u nás
- 6. - 7. konstruktivismus u nás - vlivy ruského porevolučního divadla (V. Gamza, J. Frejka, J. Honzl a jejich výtvarníci)
- 8. surrealismus ve světě a divadlo
- 9. varianty realismu třicátých let u nás (hyperbolický, konstruktivní, socialistický, surrealismus)
- 10. česká teorie scénografie v první polovině 20. stol. a její návaznosti na světové koncepty
- 11. - 12. francouzská avantgarda - od Jacquesa Coppeaua po Antonina Artauda
- 13. Ruský balet Sergeje Ďagileva - inovace tanečního kostýmu a experimenty na pomezí jednotlivých uměleckých druhů (Arne Hošek, Zdeněk Pešánek, Miroslav Ponc, ad.)
- 14. závěrečné semestrální shrnutí
- Literature
- Aronson, A. Pohled do propasti: eseje o scénografii. Praha: Divadelní ústav, 2007. info
- Bablet, D. : Scénické revoluce XX století. In: Scénografie 1976/2, Divadelní ústav, Praha 1976. info
- Brockett, O.: Dějiny divadla, Praha 1999. info
- J. Zavarský, Kapitolky zo scénografie. Osvetový ústav, Bratislava, 1989. info
- PORTNER, P. Experimentální divadlo, Praha: Orbis, 1965. ISBN 11-019-65. info
- Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
- Ptáčková, V.: Divadlo na konci světa. Praha, 2009. info
- V.Ptáčková, B.Příhodová, S.Rybáková : Český divadelní kostým, Divadelní ústav 2011. info
- Teaching methods (in Czech)
- Přednáška, samostatná práce studentů.
- Assessment methods (in Czech)
- Zkouška formou písemné práce a ústního pohovoru.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DSDL405 Dějiny moderní scénografie I
Theatre FacultySummer 2019
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Pavla Beranová
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSDZ405 Dějiny moderní scénografie I )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives
- The aim of the course is to provide an overview of the development of scenography from the end of 19th century to the year 1945. Students will be able to identify prominent characteristic features of the individual movements and styles. They will be informed about the impact of the development of other components of a theater performances at the development of stage design. They will understand the basic theoretical concepts of scenography and know the main theater theorists.
- Syllabus
- Scenic practice late 19th century Richard Wagner and his theater reform The beginnings of the formation of modernism and its enforcement (symbolism, impressionism, expressionism, futurism) Reformers scenes - A. Appia, E. G. Craig The beginnings of the avant-garde and its transformations (Dadaism, Surrealism, poetism, Cubism, Constructivism, Bauhaus)
- Literature
- Teaching methods
- Regular training Number of contact hours per week: 2 Number of hours of student´s individual work per week: 2
- Assessment methods
- Classified credit on the basis of written exam.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DSDL405 Dějiny moderní scénografie I
Theatre FacultySummer 2017
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Pavla Beranová
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 13:00–14:30 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSDZ405 Dějiny moderní scénografie I )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives
- The aim of the course is to provide an overview of the development of scenography from the end of 19th century to the year 1945. Students will be able to identify prominent characteristic features of the individual movements and styles. They will be informed about the impact of the development of other components of a theater performances at the development of stage design. They will understand the basic theoretical concepts of scenography and know the main theater theorists.
- Syllabus
- Scenic practice late 19th century Richard Wagner and his theater reform The beginnings of the formation of modernism and its enforcement (symbolism, impressionism, expressionism, futurism) Reformers scenes - A. Appia, E. G. Craig The beginnings of the avant-garde and its transformations (Dadaism, Surrealism, poetism, Cubism, Constructivism, Bauhaus)
- Literature
- Teaching methods
- Regular training Number of contact hours per week: 2 Number of hours of student´s individual work per week: 2
- Assessment methods
- Classified credit on the basis of written exam.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
DSDL405 Dějiny moderní scénografie I
Theatre FacultySummer 2018
The course is not taught in Summer 2018
- Extent and Intensity
- 2/0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Jitka Ciampi Matulová (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Pavla Beranová
Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lighting Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSDZ405 Dějiny moderní scénografie I )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Lighting Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives
- The aim of the course is to provide an overview of the development of scenography from the end of 19th century to the year 1945. Students will be able to identify prominent characteristic features of the individual movements and styles. They will be informed about the impact of the development of other components of a theater performances at the development of stage design. They will understand the basic theoretical concepts of scenography and know the main theater theorists.
- Syllabus
- Scenic practice late 19th century Richard Wagner and his theater reform The beginnings of the formation of modernism and its enforcement (symbolism, impressionism, expressionism, futurism) Reformers scenes - A. Appia, E. G. Craig The beginnings of the avant-garde and its transformations (Dadaism, Surrealism, poetism, Cubism, Constructivism, Bauhaus)
- Literature
- Teaching methods
- Regular training Number of contact hours per week: 2 Number of hours of student´s individual work per week: 2
- Assessment methods
- Classified credit on the basis of written exam.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)