DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/4/4. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. MgA. Pavel Borák (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 SITI, Fri 14:30–16:00 SITI
Prerequisites (in Czech)
Úspěšně vykonaná příjimací zkouška, všeobecný kulturně-společenský rozhled, kreativita.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Ateliérová výuka scénografie pro bakalářský I. ročník rozvíjí talentové předpoklady a koncepční myšlení studentů ve scénografii, zároveň prohlubuje znalosti a přehled i v široké oblasti vizuálního umění s přihlédnutím k sociálně- politickému kontextu. Student se naučí zkoumat smysl a podstatu uměleckého díla, analyzovat východiska v principech autorského díla, při řešení divadelní i jiné scénografie rozvíjet schopnosti hledat vlastní scénografické přístupy, zvládnout základní výrazové prostředky scénografické tvorby, řešit dramatické situace za propojení všech složek díla, být schopen týmové spolupráce.
Learning outcomes (in Czech)
- zvládnutí umělecké tvorby jako autorské součásti uměleckého díla - rozvoj scénografického myšlení a vlastní tvořivosti - analýza a interpretace předlohy, prostorová řešení dramatických situací - schopnost komunikace a spolupráce se členy tvůrčího týmu, výrobními složkami, produkcí - osvojení si základních řemeslných dovedností potřebných pro vytvoření podkladů pro výrobu - přesvědčivá prezentace výstupů tvůrčího procesu – verbální i vizuální
Syllabus (in Czech)
  • Výuka předmětu se dělí do dvou proudů: - dlouhodobý úkol, završený klauzurní prezentací: scénografické řešení jedné ze zadaných inscenací pro konkrétní divadelní prostor (návrh základní osnovy scénograficko-režijní koncepce, vizualizace scénosledu, prostorový model řešení v měřítku, adekvátní technické rozkresy). - zadané dramatické texty pro zimní semestr 2023: W. Shakespeare: Macbeth, Euripides: Medea - krátkodobá zadání (1x týdně): zaměřují se na analýzu kostýmu a těla, materiálové studie kostýmu jako objektu apod. - tato zadání reflektují jak obecnou rovinu, tak i aktuální společenskou a kulturní situaci.
Literature
    required literature
  • Brook, P. : Pohyblivý bod. Nakladatelství studia Ypsilon 1996. info
  • EURIPIDÉS. Médeia. Přeložil Ferdinand STIEBITZ. Praha: Artur, 2010. D (Artur). ISBN 978-80-87128-37-4
  • SHAKESPEARE, William. Macbeth. Vyd. 2. Přeložil Martin HILSKÝ. Brno: Atlantis, 2008. ISBN 978-80-7108-299-6
  • ZAVARSKÝ, Ján. Kapitolky z dějin scénografie (Brief Chapters from History of Scenography). In Kapitolky z dějin scénografie. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2011, 292 pp. ISBN 978-80-7460-009-8. info
    recommended literature
  • Carriére, J. C. Vyprávět příběh. Praha: Národní filmový archív, 1995. info
  • Craig, Edward Gordon : O divadelním umění. Praha: Divadelní ústav, 2006. info
  • Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
  • Ptáčková, V. : Zrcadlo světového divadla. Divadelní ústav, Praha 1995. info
  • William Shakespeare: Hamlet, Romeo a Julie, Sen noci svatojánské, Richard III., Macbeth (uvedené hry povinně). info
  • POLÁČKOVÁ, Dagmar. Aleš Votava. Slovart, 2007. ISBN 80-8085-106-9.
  • HILSKÝ, Martin. Shakespearova Anglie: portrét doby. Praha: Academia, 2020. ISBN 978-80-200-3168-6
  • JOHNSON, Paul. Dějiny umění: nový pohled. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1320-2.
  • LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů: (od Cézanna po Dalího). 4., přeprac. vyd. Praha: Odeon, 1989. Klub čtenářů (Odeon). ISBN 80-207-0087-0.
  • ALBERTOVÁ, Helena. Josef Svoboda - scénograf. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2012. ISBN 978-80-7008-290-4
  • FRAMPTON, Kenneth. Moderní architektura: kritické dějiny. Praha: Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3
  • PTÁČKOVÁ, Věra, Barbora PŘÍHODOVÁ and Simona RYBÁKOVÁ. Český divadelní kostým = Czech theatre costume. Vyd. 1. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 263 pp. ISBN 978-80-86102-71-9. Digitalizovaný dokument info
  • ZAVARSKÝ, Ján. Cesty k novému priestorovému kódy súčasnej scénografie (Ways to a New Space Code of the Contemporary Set and Stage Design). In Přednáška o divadle a umění. Brno: JAMU Brno, 2007, p. 459-465. ISBN 978-80-86928-24-1. info
  • HILMERA, jiří. Česká divadelní architektura (Czech Theatre Architecture). Praha: Divadelní ústav, 1999. info
Teaching methods (in Czech)
práce s textem diskuze exkurze, výstavy, divadelní představení přítomnost na vybraných explikacích a předávacích poradách v NdB individuální konzultace samostudium studentů studium literatury
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě 75% docházky, pravidelné systematická tvůrčí práce, konzultací koncepčního výtvarného řešení na zadané téma a obhájení projektu při klauzurách.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
MgA. Matěj Sýkora (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 uc_B, Fri 14:30–16:00 uc_B
Prerequisites (in Czech)
všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen: - čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby;
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.
  • Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
  • 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
  • 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
  • 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
  • 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
  • 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
  • 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
  • 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
  • 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
  • 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
Literature
    recommended literature
  • EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
  • GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
  • MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
  • SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
  • STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek,  Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
  • MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
    not specified
  • DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
  • JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii,  Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
  • MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
  • HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
  • JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
  • SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
  • JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 uc_C, Fri 14:30–16:00 uc_C
Prerequisites (in Czech)
všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen: - čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby;
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.
  • Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
  • 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
  • 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
  • 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
  • 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
  • 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
  • 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
  • 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
  • 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
  • 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
Literature
    recommended literature
  • EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
  • GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
  • MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
  • SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
  • STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek,  Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
  • MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
    not specified
  • DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
  • JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii,  Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
  • MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
  • HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
  • JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
  • SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
  • JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–15:15 ucebna_A, Tue 15:15–16:00 ucebna_A
Prerequisites (in Czech)
všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen: - čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby;
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.
  • Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
  • 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
  • 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
  • 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
  • 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
  • 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
  • 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
  • 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
  • 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
  • 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
Literature
    recommended literature
  • EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
  • GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
  • MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
  • SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
  • STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek,  Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
  • MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
    not specified
  • DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
  • JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii,  Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
  • MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
  • HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
  • JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
  • SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
  • JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 12:00–13:30 0.01
Prerequisites (in Czech)
všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen: - čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby;
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.
  • Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
  • 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
  • 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
  • 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
  • 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
  • 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
  • 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
  • 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
  • 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
  • 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
Literature
    recommended literature
  • EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
  • GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
  • MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
  • SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
  • STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek,  Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
  • MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
    not specified
  • DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
  • JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii,  Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
  • MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
  • HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
  • JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
  • SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
  • JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:30–17:00 MARTA_UCEBNY
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DSCL102 Costume )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
Literature
  • L. Kybalová, Encyklopedie módy, 1973. info
  • L. Kybalová, Dějiny odívání, 1996. info
  • Fashion Today, Colin Mc Dowel, Phaidon, London 2000 The fashion book, Phaidon 1998. info
  • Století módy, Ch. Sellingová, Slovárt 2000 The story of World opera, London 1961. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Kateřina Bláhová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 MARTA_UCEBNY
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DSCL102 Costume )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
Literature
  • L. Kybalová, Encyklopedie módy, 1973. info
  • L. Kybalová, Dějiny odívání, 1996. info
  • Fashion Today, Colin Mc Dowel, Phaidon, London 2000 The fashion book, Phaidon 1998. info
  • Století módy, Ch. Sellingová, Slovárt 2000 The story of World opera, London 1961. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2016
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:25 MARTA_UCEBNY
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DSCL102 Costume )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
Literature
  • L. Kybalová, Encyklopedie módy, 1973. info
  • L. Kybalová, Dějiny odívání, 1996. info
  • Fashion Today, Colin Mc Dowel, Phaidon, London 2000 The fashion book, Phaidon 1998. info
  • Století módy, Ch. Sellingová, Slovárt 2000 The story of World opera, London 1961. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–13:30 MARTA_UCEBNY
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DSCL102 Costume )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
Syllabus (in Czech)
  • Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
Literature
  • L. Kybalová, Encyklopedie módy, 1973. info
  • L. Kybalová, Dějiny odívání, 1996. info
  • Fashion Today, Colin Mc Dowel, Phaidon, London 2000 The fashion book, Phaidon 1998. info
  • Století módy, Ch. Sellingová, Slovárt 2000 The story of World opera, London 1961. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DSCZ102 Costume

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Ján Zavarský
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DSCL102 Costume )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Připravit studenta pro práci kostýmního návrháře tak, aby dokázal být osobitým umělcem s individuálním pohledem na svět a zároveň uměl spolupracovat s divadlením či filmovým týmem Předmět si klade za cíle studenta učit: -číst a analyzovat daný text, pracovat s ním a výtvarně na něj reagovat - hledat inspirační zdroje a uvolěně na ně reagovat při vytváření skiz a kreseb, případně materiálových kompozic a objektů - využít nashromážděný materiál k vytvoření vlastní osobité koncepce kostýmů, která zároveň vhodně koresponduje s ostatními složkami představení, zejména scénografií - verbalizovat svoje myšlenky a nápady, umět obhájit svoji koncepci před komisí
Syllabus (in Czech)
  • Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.

    Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).

    Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.

    Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle.

    Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách.

    Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla.

    zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení

    konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů

    individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla

    realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
Literature
  • L. Kybalová, Encyklopedie módy, 1973. info
  • L. Kybalová, Dějiny odívání, 1996. info
  • Fashion Today, Colin Mc Dowel, Phaidon, London 2000 The fashion book, Phaidon 1998. info
  • Století módy, Ch. Sellingová, Slovárt 2000 The story of World opera, London 1961. info
Teaching methods (in Czech)
* Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 5
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 5
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)