DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. MgA. Pavel Borák (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 SITI, Fri 14:30–16:00 SITI
- Prerequisites (in Czech)
- Úspěšně vykonaná příjimací zkouška, všeobecný kulturně-společenský rozhled, kreativita.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Course objectives (in Czech)
- Ateliérová výuka scénografie pro bakalářský I. ročník rozvíjí talentové předpoklady a koncepční myšlení studentů ve scénografii, zároveň prohlubuje znalosti a přehled i v široké oblasti vizuálního umění s přihlédnutím k sociálně- politickému kontextu. Student se naučí zkoumat smysl a podstatu uměleckého díla, analyzovat východiska v principech autorského díla, při řešení divadelní i jiné scénografie rozvíjet schopnosti hledat vlastní scénografické přístupy, zvládnout základní výrazové prostředky scénografické tvorby, řešit dramatické situace za propojení všech složek díla, být schopen týmové spolupráce.
- Learning outcomes (in Czech)
- - zvládnutí umělecké tvorby jako autorské součásti uměleckého díla - rozvoj scénografického myšlení a vlastní tvořivosti - analýza a interpretace předlohy, prostorová řešení dramatických situací - schopnost komunikace a spolupráce se členy tvůrčího týmu, výrobními složkami, produkcí - osvojení si základních řemeslných dovedností potřebných pro vytvoření podkladů pro výrobu - přesvědčivá prezentace výstupů tvůrčího procesu – verbální i vizuální
- Syllabus (in Czech)
- Výuka předmětu se dělí do dvou proudů: - dlouhodobý úkol, završený klauzurní prezentací: scénografické řešení jedné ze zadaných inscenací pro konkrétní divadelní prostor (návrh základní osnovy scénograficko-režijní koncepce, vizualizace scénosledu, prostorový model řešení v měřítku, adekvátní technické rozkresy). - zadané dramatické texty pro zimní semestr 2023: W. Shakespeare: Macbeth, Euripides: Medea - krátkodobá zadání (1x týdně): zaměřují se na analýzu kostýmu a těla, materiálové studie kostýmu jako objektu apod. - tato zadání reflektují jak obecnou rovinu, tak i aktuální společenskou a kulturní situaci.
- Literature
- required literature
- Brook, P. : Pohyblivý bod. Nakladatelství studia Ypsilon 1996. info
- EURIPIDÉS. Médeia. Přeložil Ferdinand STIEBITZ. Praha: Artur, 2010. D (Artur). ISBN 978-80-87128-37-4
- SHAKESPEARE, William. Macbeth. Vyd. 2. Přeložil Martin HILSKÝ. Brno: Atlantis, 2008. ISBN 978-80-7108-299-6
- ZAVARSKÝ, Ján. Kapitolky z dějin scénografie (Brief Chapters from History of Scenography). In Kapitolky z dějin scénografie. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2011, 292 pp. ISBN 978-80-7460-009-8. info
- recommended literature
- Carriére, J. C. Vyprávět příběh. Praha: Národní filmový archív, 1995. info
- Craig, Edward Gordon : O divadelním umění. Praha: Divadelní ústav, 2006. info
- Ptáčková, V. : Česká scénografie XX. století. Odeon, Praha 1982. info
- Ptáčková, V. : Zrcadlo světového divadla. Divadelní ústav, Praha 1995. info
- William Shakespeare: Hamlet, Romeo a Julie, Sen noci svatojánské, Richard III., Macbeth (uvedené hry povinně). info
- POLÁČKOVÁ, Dagmar. Aleš Votava. Slovart, 2007. ISBN 80-8085-106-9.
- HILSKÝ, Martin. Shakespearova Anglie: portrét doby. Praha: Academia, 2020. ISBN 978-80-200-3168-6
- JOHNSON, Paul. Dějiny umění: nový pohled. Praha: Academia, 2006. ISBN 80-200-1320-2.
- LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů: (od Cézanna po Dalího). 4., přeprac. vyd. Praha: Odeon, 1989. Klub čtenářů (Odeon). ISBN 80-207-0087-0.
- ALBERTOVÁ, Helena. Josef Svoboda - scénograf. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2012. ISBN 978-80-7008-290-4
- FRAMPTON, Kenneth. Moderní architektura: kritické dějiny. Praha: Academia, 2004. ISBN 80-200-1261-3
- PTÁČKOVÁ, Věra, Barbora PŘÍHODOVÁ and Simona RYBÁKOVÁ. Český divadelní kostým = Czech theatre costume. Vyd. 1. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2011, 263 pp. ISBN 978-80-86102-71-9. Digitalizovaný dokument info
- ZAVARSKÝ, Ján. Cesty k novému priestorovému kódy súčasnej scénografie (Ways to a New Space Code of the Contemporary Set and Stage Design). In Přednáška o divadle a umění. Brno: JAMU Brno, 2007, p. 459-465. ISBN 978-80-86928-24-1. info
- HILMERA, jiří. Česká divadelní architektura (Czech Theatre Architecture). Praha: Divadelní ústav, 1999. info
- Teaching methods (in Czech)
- práce s textem diskuze exkurze, výstavy, divadelní představení přítomnost na vybraných explikacích a předávacích poradách v NdB individuální konzultace samostudium studentů studium literatury
- Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě 75% docházky, pravidelné systematická tvůrčí práce, konzultací koncepčního výtvarného řešení na zadané téma a obhájení projektu při klauzurách.
- Language of instruction
- Czech
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- MgA. Matěj Sýkora (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 uc_B, Fri 14:30–16:00 uc_B
- Prerequisites (in Czech)
- všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen:
- čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby; - Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. - Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
- 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
- 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
- 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
- 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
- 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
- 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
- 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
- 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
- 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
- Literature
- recommended literature
- EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
- GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
- MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
- SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
- STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek, Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
- MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
- not specified
- DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
- JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii, Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
- MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
- HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
- JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
- SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
- JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer) - Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:45 uc_C, Fri 14:30–16:00 uc_C
- Prerequisites (in Czech)
- všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen:
- čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby; - Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. - Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
- 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
- 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
- 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
- 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
- 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
- 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
- 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
- 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
- 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
- Literature
- recommended literature
- EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
- GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
- MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
- SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
- STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek, Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
- MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
- not specified
- DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
- JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii, Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
- MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
- HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
- JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
- SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
- JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 14:30–15:15 ucebna_A, Tue 15:15–16:00 ucebna_A
- Prerequisites (in Czech)
- všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Set and Costume Design (programme DIFA, Sce_Sd:B)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen:
- čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby; - Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. - Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
- 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
- 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
- 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
- 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
- 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
- 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
- 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
- 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
- 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
- Literature
- recommended literature
- EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
- GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
- MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
- SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
- STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek, Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
- MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
- not specified
- DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
- JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii, Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
- MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
- HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
- JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
- SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
- JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 0.01
- Prerequisites (in Czech)
- všeobecný rozhled, kreativita a schopnost koncepčního myšlení, vnímání sociokulturních vztahů, sociální inteligence a empatie
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu. Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU
- Learning outcomes (in Czech)
- Student je schopen:
- čtení textu a jeho interpretace;
- základní analýzy postavy, charakteru, typu;
- typologie postavy;
- sestavení interpretačního materiálu;
- kresebných studií a včlenění inspiračních zdrojů;
- aplikace sociokulturních vazeb do studií a návrhů;
- instalace a prezentace vizuální studie;
- vytvoření modelu kostýmu 1:1;
- písemné a ústní obhajoby; - Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. - Časová struktura výuky, kdy se jednotlivé bloky překrývají a doplňují:
- 1. – 2. týden: četba původního textu / předlohy/
- 2. – 3. týden: ilustrace + asociativní četba
- 1. - 4. týden: sběr referenčního materiálu + ilustrace
- 5. týden: písemná reflexe + ukončení první interpretační fáze projektu
- 6 – 8. týden: 2 fáze – vytváření vlastního příběhu– sociokulturní vztahy nynějšího prostředí a původní předlohy. Práce s osobní historií jako s vědomým zdrojem. Hledání významových ekvivalentů, přenosných do 3D + paralelní příběh
- 9. - 10.týden:struktura a projektování výstupu / technické a technologické aspekty + upřesnění materiálů
- 11. týden: písemná reflexe projektu / esej
- 12. – 13. týden: výroba zvoleného objektu 1:1 + příprava prezentace
- 13. týden: finalizace projektu: fotodokumentace, instalace projektu, celková reflexe
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy oděvu, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, tetování, rekvizita, akce).
- Literature
- recommended literature
- EWING, William. A.: THE BODY, London: Thames and Hudson 1994, ISBN:-10: 0811807622 ISBN-13: 978-0811807623
- GRONING, K., Anton, F.: Decorated skin, London: Thames and Hudson 2002, ISBN-10: 0811807622 - ISBN-13: 978-0811807623
- MORUS (LEWINSON, Richard) : Světové dějiny sexuality, Praha: Ikar 2007, ISBN: 2007978-80-249-0887-8
- SHARP, Daryl: Slovník základních pojmů psychologie C. G. Junga, Nakl. Tomáše Janečka 2005. ISBN: 80-85880-39-3
- STEIN,Murray, CORBETT, Lionel: Příběhy duše I., Moderní jungiánský výklad pohádek, Emitos, Nakl. Tomáše Janečka 2006, ISBN: 80-903715-1-5
- MOLTON, Mary D., SIKES, Lucy A.: Matka, Hetéra, Amazonka, Médium, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0921-8
- not specified
- DUERR, Hans Peter: Sedna aneb Láska k životu, Horus 1997, ISBN: 80-901884-4-3
- JUNG, Carl Gustav, KERÉNYI, Karl : Věda o mytologii, Nakl. Tomáše Janečka 2004, ISBN 80-85880-32-6
- MOORE, Robert, GILLETTE, Douglas: Král, Válečník, Kouzelník, Milovník, Portál 2015, ISBN: 978-80-262-0781-8
- HILLMAN, James: Myšlení srdce a duše světa, Malvern 2013, ISBN: 978-80-87580-39-4
- JUNG, Carl Gustav: Odpověď na Jóba, Vyšehrad 2015, ISBN: 9788074295508
- SANDFORD, John A.: Sny a uzdravení, Nakl. Tomáše Janečka 2003, ISBN: 80-85880-28-8
- JAFFÉ, Aniela: Vzpomínky / Sny / Myšlenky C. G. Junga, Atlantis 1998, ISBN: 80-7108-178-7
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě docházky 75%, odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2018
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 12:30–17:00 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSCL102 Costume )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Design (programme DIFA, N-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
- Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- MgA. Kateřina Bláhová (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–11:45 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSCL102 Costume )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
- Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2016
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jana Preková (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:15–17:25 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSCL102 Costume )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
- Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 10:15–13:30 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSCL102 Costume )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
- Syllabus (in Czech)
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie. Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle. Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách. Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla. Zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů. Individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla. Realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
- Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 4 * Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 4 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DSCZ102 Costume
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 0/4/4. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Jan Štěpánek (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. Mgr. Ján Zavarský
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DSCL102 Costume )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Stage Design (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Připravit studenta pro práci kostýmního návrháře tak, aby dokázal být osobitým umělcem s individuálním pohledem na svět a zároveň uměl spolupracovat s divadlením či filmovým týmem Předmět si klade za cíle studenta učit: -číst a analyzovat daný text, pracovat s ním a výtvarně na něj reagovat - hledat inspirační zdroje a uvolěně na ně reagovat při vytváření skiz a kreseb, případně materiálových kompozic a objektů - využít nashromážděný materiál k vytvoření vlastní osobité koncepce kostýmů, která zároveň vhodně koresponduje s ostatními složkami představení, zejména scénografií - verbalizovat svoje myšlenky a nápady, umět obhájit svoji koncepci před komisí
- Syllabus (in Czech)
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
Výuka vychází z požadavku komplexního výtvarně scénografického řešení zadaného tématu, jehož je kostým integrální součástí. Společně s analýzou zadání a analýzou postav jsou řešeny významové a výrazové vizuální vztahy a nalézány klíče a koncepce(skici, volné kresby na dané téma, sběr inspirativního materiálu, materiálové kompozice, výsledné barevné návrhy kostýmů, silueta - materiály - barevnost , kontrasty - vztahy mezi postavami, líčení, rekvizita).
Studium probíhá formou průběžných konzultací s pedagogem, konfrontací se studenty režie a dramaturgie.
Průběžná výuka je zakončena akademickým scénickým projektem, který slouží jako profesionální podklad pro realizaci představení v divadle.
Hodnocena je kvalita průběžné práce a schopnost individuální umělecké práce, kreativita a schopnost dokončit projekt, který je prezentován při klauzurách.
Posluchač je veden ke vzájemné interakci s ostatními složkami jevištního či volného díla.
zadání konkrétního úkolu, jeho analýza a vymezení
konzultace jednotlivých inspiračních zdrojů, skic, návrhů, hledání interpretačních postupů
individuální konzultace koncepce a funkčnosti kostýmní výpravy v návaznosti na ostatní složky díla
realizace a popřípadě vedení výroby jednotlivých výtvarných kostýmních objektů a masek podle vybraných návrhů.
- Kostýmní tvorba, nezřídka jako součást týmové práce s výsledkem syntetického uměleckého artefaktu, je jednou z rozhodujících složek, podílejících se na vzniku jevištního i filmového díla a děl vytvářených pro netradiční, nedivadelní prostory. Předmět Kostým vede studenta k rozvíjení samostatného myšlení a rozvoji individuality ve zvládání obsahů specifických funkcí divadelního kostýmu.
- Literature
- Teaching methods (in Czech)
- * Pravidelná výuka
* Počet hodin kontaktní výuky týdně: 5
* Počet hodin samostatné práce studenta týdně: 5 - Assessment methods (in Czech)
- Klasifikovaný zápočet na základě odevzdání a veřejné prezentace zadaného projektu při klauzurách
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)