DSCL105 Drawing I

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/2/0. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Ing. arch. Adam Guzdek, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Marie Jirásková, Ph.D.
Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Set and Costume Design Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–10:00 MARTA_UCEBNY, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DSCZ105 Drawing I )
předmět je důležitým předmětem před navazujícími: Scénická dokumentace a Projekty
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Základy technického kreslenia: 1. rysovanie- typy čiar 2. zobrazovanie nárysu, pôdorysu a bokorysu 3. kótovanie 4. používanie mierky 5. základy perspektívy
Syllabus (in Czech)
  • Základní orientace v technickém výkresu, způsoby zobrazování, normové značení, praktická cvičení.
Literature
  • A. Doseděl a kol.: Čítanka výkresů ve stavebnictví. info
  • Ing. M. Sedláčková, Ing. Kratochvílová: Pozemní stavitelství, návody pro cvičení. info
  • Doc. ing. O. Ponča. Ing. M. Sedláčková: Pozemní stavitelství I, II. info
  • W. Nutsch: Konstrukce nábytku. info
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě odevzdané práce
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.jamu.cz/course/difa/summer2016/DSCL105