DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

    Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Brett Mills: Television Sitcom. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

    Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Brett Mills: Television Sitcom. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

    Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Brett Mills: Television Sitcom. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 10:00–13:30 408
Prerequisites (in Czech)
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

    Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Brett Mills: Television Sitcom. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

    Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Brett Mills: Television Sitcom. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen na konkrétních příkladech solitérní a seriálové televizní tvorby demonstrovat vývoj a proměny tvůrčích metod v této specifické mediální oblasti. Dokáže vystihnout scenáristické a režijní posuny v tvorbě významných představitelů světové kinematografie v souvislosti s jejich televizní zkušeností. Je schopen aplikovat získané znalosti ve vlastní tvůrčí koncepci televizního dramatického díla.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

    Příprava námětu televizního dramatického díla s uplatněním aktuálně získaných znalostí.
Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Brett Mills: Television Sitcom. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Robert C.ALLEN ed.: The Television Studies Reader. Routledge 2004. info
  • Tony Verna: Global television. How to create effective television for the future.Focal Press. London. Boston.1993. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 16:15–17:45 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski, W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

Literature
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski, W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

Literature
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTL408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski, W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

Literature
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)