DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Štěpán Hulík (lecturer)
MgA. Petr Vašků (lecturer)
MgA. Pavel Zarodňanský (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 18:00–19:30 408
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubit porozumění scenáristické a dramaturgické práci několika vybraných podnětných děl současnosti a promýšlet ji ve vztahu k vlastní tvorbě. V rámci kontextu získají studenti přehled o trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech apod. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - kriticky analyzovat narativní audiovizuální díla; - orientovat se v současných trendech a osobnostech zahraniční filmové tvorby s důrazem na tematické zaměření a scenáristické zpracování; - prezentovat na semináři své postřehy a tvůrčím způsobem je aplikovat ve vlastní tvorbě
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic (quality TV) Netflix, HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Lars von Trier, Jim Jarmusch, Steven Soderbergh, Mike Leigh apod.;
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Adrian MARTIN: Mizanscéna a filmový styl. NAMU. 2019
  • Laurent TIRARD: Lekce filmu. Dokořán. 2014.
  • ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
    not specified
  • David A.Cook: A History of Narrative Film. info
  • David Bordwell: Narration in the Fiction Film. info
  • Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • David LYNCH - Kristine MCKENNOVÁ: Místo snění. Paseka. 2020
  • David BORDWELL - Kristin THOMPSONOVÁ: Umění filmu (úvod do studia formy a stylu). NAMU. 2011
  • MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros. 735 pp. ISBN 80-00-01410-6. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (1-2) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, tematicky nebo žánrově. Díla nejdříve zakotvíme v dobovém, geografickém a uměleckém kontextu. Dále se pomocí praktické dramaturgie zaměříme na to, v čem jsou tato díla nezvyklá, inspirativní, podstatná. Důraz bude kladen na tematickou dostředivost, proto se spíše zaměříme na klíčové scény, práci se stěžejním tématem, motivy apod. Když to bude možné, budeme pracovat i se scénářem filmu (či jeho vybranou pasáží). Součástí hodiny bude vždy krátší tvůrčí úloha, která bude bezprostředně reagovat na probíraný film/téma.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině; • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Štěpán Hulík (lecturer)
MgA. Petr Vašků (lecturer)
MgA. Pavel Zarodňanský (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 18:00–19:30 408
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je prohloubit porozumění scenáristické a dramaturgické práci několika vybraných podnětných děl současnosti a promýšlet ji ve vztahu k vlastní tvorbě. V rámci kontextu získají studenti přehled o trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech apod. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - kriticky analyzovat narativní audiovizuální díla; - orientovat se v současných trendech a osobnostech zahraniční filmové tvorby s důrazem na tematické zaměření a scenáristické zpracování; - prezentovat na semináři své postřehy a tvůrčím způsobem je aplikovat ve vlastní tvorbě
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic (quality TV) Netflix, HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Lars von Trier, Jim Jarmusch, Steven Soderbergh, Mike Leigh apod.;
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Adrian MARTIN: Mizanscéna a filmový styl. NAMU. 2019
  • Laurent TIRARD: Lekce filmu. Dokořán. 2014.
  • ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
    not specified
  • David A.Cook: A History of Narrative Film. info
  • David Bordwell: Narration in the Fiction Film. info
  • Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
  • David LYNCH - Kristine MCKENNOVÁ: Místo snění. Paseka. 2020
  • David BORDWELL - Kristin THOMPSONOVÁ: Umění filmu (úvod do studia formy a stylu). NAMU. 2011
  • MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros. 735 pp. ISBN 80-00-01410-6. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (1-2) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, tematicky nebo žánrově. Díla nejdříve zakotvíme v dobovém, geografickém a uměleckém kontextu. Dále se pomocí praktické dramaturgie zaměříme na to, v čem jsou tato díla nezvyklá, inspirativní, podstatná. Důraz bude kladen na tematickou dostředivost, proto se spíše zaměříme na klíčové scény, práci se stěžejním tématem, motivy apod. Když to bude možné, budeme pracovat i se scénářem filmu (či jeho vybranou pasáží). Součástí hodiny bude vždy krátší tvůrčí úloha, která bude bezprostředně reagovat na probíraný film/téma.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině; • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:00 408
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - kriticky analyzovat narativní audiovizuální díla; - orientovat se v současných trendech zahraniční filmové tvorby s důrazem na tematické zaměření a scenáristické zpracování; - prezentovat analýzu filmových děl před skupinou a vést odbornou diskuzi o specifikách a kvalitách vybraných filmových děl.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
    not specified
  • D. Bordwell/K. Thompson: Film Art - An Introduction,. info
  • David A.Cook: A History of Narrative Film. info
  • David Bordwell: Narration in the Fiction Film. info
  • Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9. info
  • ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
  • MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros. 735 pp. ISBN 80-00-01410-6. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 408
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - kriticky analyzovat narativní audiovizuální díla; - orientovat se v současných trendech zahraniční filmové tvorby s důrazem na tematické zaměření a scenáristické zpracování; - prezentovat analýzu filmových děl před skupinou a vést odbornou diskuzi o specifikách a kvalitách vybraných filmových děl.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
    not specified
  • D. Bordwell/K. Thompson: Film Art - An Introduction,. info
  • David A.Cook: A History of Narrative Film. info
  • David Bordwell: Narration in the Fiction Film. info
  • Field, S. Jak napsat dobrý scénář. Praha: Rybka Publishers, 2007. ISBN 978-80-87067-65-9. info
  • ARONSONOVÁ, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: AMU, 2014. info
  • MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií : umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros. 735 pp. ISBN 80-00-01410-6. 2004. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 408
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–16:00 408
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DRTZ405 Contemporary A/V Drama

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. MgA. Marek Hlavica, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Přehled o současné audiovizuální dramatické tvorbě. Analytické a kritické schopnosti.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je získat přehled o aktuálních trendech v audiovizuální dramatické tvorbě – žánrech, tematických oblastech, osobnostech, mainstreamové i alternativní kinematografii. Studenti zdokonalí své analytické a kritické schopnosti a dramaturgické dovednosti.
Syllabus (in Czech)
  • Náplň jednotlivých hodin je průběžně aktualizována v reakci na dění v současné audiovizuální dramatické tvorbě.
  • Mezi stálé okruhy patří:
  • • Současná německá audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná polská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná maďarská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná slovenská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná britská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná francouzská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná čínská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná brazilská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná rumunská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná korejská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná skandinávská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současná íránská audiovizuální dramatická tvorba;
  • • Současné dokudrama;
  • • Současná komedie;
  • • Současné detektivní dramata;
  • • Současné celovečerní animované filmy;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba s tématem šikany, války, kulturních konfliktů, negativních aspektů moderní civilizace apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba nejvýznamnějších scenáristických či režijních osobností - Michael Haneke, Ricky Gervais, Julian Schnabel, Andrej Wajda, Woody Allen, Lars von Trier, Mike Leigh apod.;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba zahraničních televizních stanic - HBO, BBC;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba České televize - solitérní, seriálová, dětská;
  • • Současná audiovizuální dramatická tvorba českých a slovenských televizí;
  • • Filmy nominované na Cenu americké filmové akademie (Oscar) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář
  • • Filmy nominované na Cenu české filmové akademie (Český lev) v příslušném roce v kategorii Nejlepší film/scénář.
Literature
    recommended literature
  • Časopisy Iluminace, Cinepur, Film a doba. info
  • Jerzy Płażewski : Dějiny filmu. info
  • Kristin THOMPSONOVÁ ad.: Dějiny filmu. NLN 2007. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář. Jednotlivé výukové hodiny se věnují několika (3-5) současným audiovizuálním dílům spojeným geografickým původem, osobností scénáristy nebo režiséra, žánrově nebo oceněním na některém z filmových či televizních festivalů. V rámci domácí přípravy na hodinu všichni studenti tato díla zhlédnou a připraví si analytické poznámky. Na každou hodinu si jeden student připraví podrobnou analýzu příslušných děl a přehled kontextu jejich vzniku a v průběhu hodiny své poznatky prezentuje, obhajuje či konfrontuje s názory ostatních. Samotná hodina je vedena formou diskuze nad zvolenými díly s cílem jejich kritické analýzy, porozumění okolnostem a kontextu jejich vzniku, zaujetí vlastního kritického postoje a případně i aplikace získaných poznatků na vlastní tvorbu. Vybrané sekvence zkoumaných děl jsou ve výuce promítány a následně detailně analyzovány z hlediska dramaturgického, scenáristického či režijního zpracování.
Assessment methods (in Czech)
Předmět je hodnocen formou klasifikovaného zápočtu na základě: • účasti ve výuce (30%); • odborné kvality analýz vypracovaných v rámci domácí přípravy a prezentovaných na hodině (30%); • aktivního zapojení do diskuzí ve výuce a odbornosti, kvality či originality prezentovaných názorů (40%).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2015, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)