DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 12:00–13:30 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:30–16:00 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2023, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 10:00–13:30 408
Prerequisites (in Czech)
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 10:15–11:45 408
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
Orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Learning outcomes (in Czech)
Student je schopen popsat klíčové dramaturgické, režijní a scenáristické počiny a jejich zásadní podíl na vývoji směřování světové televizní dramatické tvorby. Dokáže vystihnout podstatu proměny tvůrčích metod, ve vztahu k rozdílné zkušenosti s filmovým a televizním médiem. Je schopen aplikovat své znalosti ve vlastní scenáristické a dramaturgické praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski,S. Spielberg, A. Hitchcock a televizní zkušenost.

Literature
  • Bernardette CASEY ad.: Television Studies: The Key Concepts. Routledge 2002. info
  • Glen CREEBER ed.: The Television Genre Book. British Film Institute 2001. info
  • Jason MITTELL: Genre and Television. Routledge 2004. info
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Mark JANCOVICH ed.: Quality Popular Television. British Film Institute 2003. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 16:15–17:45 408, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski, W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

Literature
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski, W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

Literature
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DRTL408 Development of TV Drama II

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ408 Development of TV Drama II )
orientace v české a světové televizní dramatické tvorbě
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se seznámí se specifiky televizní tvorby a možnostmi uplatnění filmového jazyka v televizním médiu. Inspirují se odvážnými dramaturgickými počiny a díly významných filmových tvůrců, jejichž podnětné metody mohou uplatnit ve své tvůrčí a programové praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Analýzy televizních děl významných filmových tvůrců a dalších tématicky i formálně výjimečných televizních filmů evropské a světové produkce.
    Specifika televizní tvorby a možnosti uplatnění filmového jazyka v televizním médiu.
    Významné a kontroverzní televizní filmy v kontextu vývoje audiovize a aktuálních kinematografických trendů.
    I. Bergman, L. Trier, K. Kieslowski, W. Allen, C. Saura, P. Brook, S. Spielberg a televizní zkušenost.
    Odvážné dramaturgické počiny a jejich aktuální odezva. Zpracování skutečných událostí a historická témata jako záruka sledovanosti. Variace na původní literární předlohy jako základní stavební prvek televizní dramatické tvorby.

Literature
  • Jesse KALIN: Ingmar Bergman a jeho filmy. Casablanca.2007. info
  • John TULLOCH: Television drama. Agency, Audience and Myth. Routledge. 1990. info
  • Kristin Thompsonová , David Bordwell : Dějiny filmu. info
  • Peter SHEPELERN: Lars von Trier a jeho filmy. Orpheus.2004. info
  • Irene SHUBIK: Play for today: The evolution of TV drama.Davis-Poynter. London.1975
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Přednáška
Seminář
Diskuze, analýza z hlediska dramaturgických a autorských přístupů, kritické myšlení, interpretace.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet na základě písemné zkoušky a aktivní účasti na diskuzích a analýzách
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2016, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)