DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 8:30–10:00 408
Prerequisites (in Czech)
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - poučeně a zevrubně analyzovat české rozhlasové hry po roce 1989;
- vřadit zkoumané dílo do kontextu historie žánru;
- vyvodit nejdůležitější trendy a vývojové linie v současné české rozhlasové tvorbě;
- poznatky aplikovat na vlastní teoretickou i scenáristickou tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim;
  • - odsun Němců;
  • - změny ve společnosti po roce 1989.
  • Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama;
  • - dokumentární prvky a postupy;
  • - postmoderní prvky a postupy.
  • Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová;
  • Jiří Kratochvil;
  • Květa Legátová;
  • Antonín Přidal;
  • Jaromír Ptáček;
  • Jan Vedral.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU. 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. 2008. info
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. 2014. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. 2013. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce (analýza).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:45 408
Prerequisites (in Czech)
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - poučeně a zevrubně analyzovat české rozhlasové hry po roce 1989;
- vřadit zkoumané dílo do kontextu historie žánru;
- vyvodit nejdůležitější trendy a vývojové linie v současné české rozhlasové tvorbě;
- poznatky aplikovat na vlastní teoretickou i scenáristickou tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim;
  • - odsun Němců;
  • - změny ve společnosti po roce 1989.
  • Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama;
  • - dokumentární prvky a postupy;
  • - postmoderní prvky a postupy.
  • Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová;
  • Jiří Kratochvil;
  • Květa Legátová;
  • Antonín Přidal;
  • Jaromír Ptáček;
  • Jan Vedral.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU. 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. 2008. info
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. 2014. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. 2013. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce (analýza).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 8:30–9:15 408, Thu 9:15–10:00 408
Prerequisites (in Czech)
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - poučeně a zevrubně analyzovat české rozhlasové hry po roce 1989;
- vřadit zkoumané dílo do kontextu historie žánru;
- vyvodit nejdůležitější trendy a vývojové linie v současné české rozhlasové tvorbě;
- poznatky aplikovat na vlastní teoretickou i scenáristickou tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim;
  • - odsun Němců;
  • - změny ve společnosti po roce 1989.
  • Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama;
  • - dokumentární prvky a postupy;
  • - postmoderní prvky a postupy.
  • Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová;
  • Jiří Kratochvil;
  • Květa Legátová;
  • Antonín Přidal;
  • Jaromír Ptáček;
  • Jan Vedral.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU. 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. 2008. info
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. 2014. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. 2013. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce (analýza).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 14:00–15:30 408
Prerequisites (in Czech)
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - poučeně a zevrubně analyzovat české rozhlasové hry po roce 1989;
- vřadit zkoumané dílo do kontextu historie žánru;
- vyvodit nejdůležitější trendy a vývojové linie v současné české rozhlasové tvorbě;
- poznatky aplikovat na vlastní teoretickou i scenáristickou tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim;
  • - odsun Němců;
  • - změny ve společnosti po roce 1989.
  • Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama;
  • - dokumentární prvky a postupy;
  • - postmoderní prvky a postupy.
  • Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová;
  • Jiří Kratochvil;
  • Květa Legátová;
  • Antonín Přidal;
  • Jaromír Ptáček;
  • Jan Vedral.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU. 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. 2008. info
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. 2014. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. 2013. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce (analýza).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2018
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 413
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ211 Chapters from Czech radio play in 1989 )
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim
  • - odsun Němců
  • - změny ve společnosti po roce 1989 Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama
  • - dokumentární prvky a postupy
  • - postmoderní prvky a postupy Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová
  • Jiří Kratochvil
  • Květa Legátová
  • Antonín Přidal
  • Jaromír Ptáček
  • Jan Vedral
Literature
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2017
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 16:15–17:45 413
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ211 Chapters from Czech radio play in 1989 )
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim
  • - odsun Němců
  • - změny ve společnosti po roce 1989 Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama
  • - dokumentární prvky a postupy
  • - postmoderní prvky a postupy Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová
  • Jiří Kratochvil
  • Květa Legátová
  • Antonín Přidal
  • Jaromír Ptáček
  • Jan Vedral
Literature
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 18:00–19:30 413, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ211 Chapters from Czech radio play in 1989 )
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim
  • - odsun Němců
  • - změny ve společnosti po roce 1989 Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama
  • - dokumentární prvky a postupy
  • - postmoderní prvky a postupy Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová
  • Jiří Kratochvil
  • Květa Legátová
  • Antonín Přidal
  • Jaromír Ptáček
  • Jan Vedral
Literature
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2023

The course is not taught in Summer 2023

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - poučeně a zevrubně analyzovat české rozhlasové hry po roce 1989;
- vřadit zkoumané dílo do kontextu historie žánru;
- vyvodit nejdůležitější trendy a vývojové linie v současné české rozhlasové tvorbě;
- poznatky aplikovat na vlastní teoretickou i scenáristickou tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim;
  • - odsun Němců;
  • - změny ve společnosti po roce 1989.
  • Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama;
  • - dokumentární prvky a postupy;
  • - postmoderní prvky a postupy.
  • Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová;
  • Jiří Kratochvil;
  • Květa Legátová;
  • Antonín Přidal;
  • Jaromír Ptáček;
  • Jan Vedral.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU. 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. 2008. info
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. 2014. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. 2013. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce (analýza).
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DRTL211 Chapters from Czech radio play in 1989

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
1/1/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
prof. Mgr. Jan Gogola
Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Radio and TV Dramaturgy and Scriptwriting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DRTZ211 Chapters from Czech radio play in 1989 )
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu a schopnost reflexe.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem kurzu je seznámit studenty s nejvýznamnějšími trendy v české rozhlasové dramatice po roce 1989, s rozhlasovou hrou jako svébytným, náročným uměleckým žánrem a jeho různými podobami. Výklad je doprovázen zvukovými ukázkami inscenací z archivu Českého rozhlasu. Další část semináře vede studenty k samostatné práci – k analýzám textů a inscenací rozhlasových her.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen: - poučeně a zevrubně analyzovat české rozhlasové hry po roce 1989;
- vřadit zkoumané dílo do kontextu historie žánru;
- vyvodit nejdůležitější trendy a vývojové linie v současné české rozhlasové tvorbě;
- poznatky aplikovat na vlastní teoretickou i scenáristickou tvorbu.
Syllabus (in Czech)
  • Tématem jednotlivých seminářů jsou zejména proměny témat a formálních postupů od roku 1989 do současnosti a také významné osobnosti české rozhlasové hry. Proměny témat:
  • - reakce na totalitní režim;
  • - odsun Němců;
  • - změny ve společnosti po roce 1989.
  • Proměny formálních postupů:
  • - komorní psychologické drama;
  • - dokumentární prvky a postupy;
  • - postmoderní prvky a postupy.
  • Nejvýznamnější tvůrci:
  • Daniela Fischerová;
  • Jiří Kratochvil;
  • Květa Legátová;
  • Antonín Přidal;
  • Jaromír Ptáček;
  • Jan Vedral.
Literature
  • JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání (Sound Artistic Experiment in Czech Radio Broadcasting). In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU. 142 pp. ISBN 978-80-86928-36-4. 2008. info
  • LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
  • Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 207 pp. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. 2014. info
  • SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně. 206 pp. ISBN 978-80-7460-049-4. 2013. info
  • Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky: seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
Assessment methods (in Czech)
Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce (analýza).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)