DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:30–16:00 413
- Předpoklady
- schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:15–17:45 413
- Předpoklady
- schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:15–17:00 722, St 17:00–17:45 722
- Předpoklady
- schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 16:15–17:45 722
- Předpoklady
- schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2018
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:30–16:00 408
- Předpoklady
- EVER ( DRTZ209 Internetový rozhlasový projekt Black Box )
schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Tereza Semotamová, Ph.D. (přednášející)
prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- každé sudé úterý 12:00–16:00 408
- Předpoklady
- EVER ( DRTZ209 Internetový rozhlasový projekt Black Box )
schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového format Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce s e zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 14:30–16:00 RADIO, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
- Předpoklady
- EVER ( DRTZ209 Internetový rozhlasový projekt Black Box )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2023
Předmět se v období léto 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
DRTL209 Internetový rozhlasový projekt Black Box
Divadelní fakultaléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. MgA. Hana Slavíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DRTZ209 Internetový rozhlasový projekt Black Box )
schopnost důsledně rozvíjet vlastní námět základní dovednosti v nakládání se zvukovou záznamovou technikou základní střihové dovednosti - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Vytvoření osobitého rozhlasového formátu Student dokáže rozvíjet svůj záměr od námětu, přes realizaci rozhlasového/zvukového pořadu,až ke svébytnému cyklu Dovede odhadnout a rozvíjet potenciál zvukového díla Dokáže dramaturgicky zhodnotit východiska pro další uplatnění a vývoj rozhlasového díla
- Výstupy z učení
- Student je schopen koncipovat a realizovat originální rozhlasový cyklický pořad. Dokáže dramaturgicky pojmenovat přednosti a nedostatky díla. Je schopen rozvíjet rozhlasové cyklické dílo dle dramaturgických připomínek.
- Osnova
- Vytvoření námětu rozhlasového/zvukového cyklického pořadu Téma a návrh zpracování Realizace pořadu Dramaturgická reflexe Konkretizace možností rozvíjení díla Vytvoření dramaturgického posudku pořadu Kritická reflexe vlastní tvorby
- Literatura
- Branžovský, Josef: Rozhlasové pásmo, či feature? Praha, Čs.rozhlas 1990. info
- Dannenberg, Georg: Dokumentární práce v rozhlase, rozhlasový dokument. info
- GIRARD, Bruce. The one to watch : Radio, New ICTs and Interactivity [online]. Rome : FAO, 2003 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Hanáčková, Andrea: Český rozhlasový dokument a feature v letech 1990-2005: Poetika žánrů. Dizertační práce. Olomouc, Univerzita Palackého 2009. info
- Horčička, Jiří: Poezie a rozhlas (in: Slyšet se navzájem.) Praha 1966. info
- KOZAMERNIK, Franz;MULLANE, Michael. An introduction to internet radio [online]. [s.l.] : EBU, 2005-10-26 [cit. 2011-08-30]. Dostupné z WWW: . info
- Výukové metody
- Seminář Práce s textem Práce se zvukem Reflexe Diskusní metody Tvorba vlastního rozhlasového díla Tvorba cyklického pořadu Dramaturgická reflexe
- Metody hodnocení
- zápočet na základě aktivní účasti na seminářích, vytvoření minimálně dvou dílů cyklu za semester a jejich odevzdání k obsahově a technicky kvalitní podobě, ve formátu mp3 nebo wav, odevzdání dramaturgického posudku vybraného cyklu, reflexe vlastního rozhlasového pořadu
- Statistika zápisu (nejnovější)