DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2024
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- St 12:00–13:30 107
- Předpoklady
- Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit rozhlasové dramatické texty původní i adaptované;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat krátkou původní rozhlasovou hru, jejíž námět, téma i forma vychází ze specifik zvukového média. - Osnova
- Dramaturgická dílna – práce na rozvíjení vlastního námětu a posléze scénáře rozhlasové hry, diskuze.
- Adaptace povídky, srovnání různých přístupů.
- Rozhlasová hra jako pásmo: Dylan Thomas – Pod Mléčným lesem.
- Rozhlasové hry Antonína Přidala.
- Rozhlasové umění Františka Kožíka.
- Rh Ingeborg Bachmannové.
- Kapitoly z historie rh u nás i ve světě.
- Literatura
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 s. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 s. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 s. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář, dílna. Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (scénář původní rozhlasové hry).
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2022
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–16:00 408
- Předpoklady
- Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit rozhlasové dramatické texty původní i adaptované;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat krátkou původní rozhlasovou hru, jejíž námět, téma i forma vychází ze specifik zvukového média. - Osnova
- Dramaturgická dílna – práce na rozvíjení vlastního námětu a posléze scénáře rozhlasové hry, diskuze.
- Adaptace povídky, srovnání různých přístupů.
- Rozhlasová hra jako pásmo: Dylan Thomas – Pod Mléčným lesem.
- Rozhlasové hry Antonína Přidala.
- Rozhlasové umění Františka Kožíka.
- Rh Ingeborg Bachmannové.
- Kapitoly z historie rh u nás i ve světě.
- Literatura
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 s. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 s. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 s. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář, dílna. Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (scénář původní rozhlasové hry).
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2021
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–15:15 408, Út 15:15–16:00 408
- Předpoklady
- Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit rozhlasové dramatické texty původní i adaptované;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat krátkou původní rozhlasovou hru, jejíž námět, téma i forma vychází ze specifik zvukového média. - Osnova
- Dramaturgická dílna – práce na rozvíjení vlastního námětu a posléze scénáře rozhlasové hry, diskuze.
- Adaptace povídky, srovnání různých přístupů.
- Rozhlasová hra jako pásmo: Dylan Thomas – Pod Mléčným lesem.
- Rozhlasové hry Antonína Přidala.
- Rozhlasové umění Františka Kožíka.
- Rh Ingeborg Bachmannové.
- Kapitoly z historie rh u nás i ve světě.
- Literatura
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 s. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 s. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 s. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář, dílna. Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (scénář původní rozhlasové hry).
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2020
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 12:00–13:30 408
- Předpoklady
- Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit rozhlasové dramatické texty původní i adaptované;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat krátkou původní rozhlasovou hru, jejíž námět, téma i forma vychází ze specifik zvukového média. - Osnova
- Dramaturgická dílna – práce na rozvíjení vlastního námětu a posléze scénáře rozhlasové hry, diskuze.
- Adaptace povídky, srovnání různých přístupů.
- Rozhlasová hra jako pásmo: Dylan Thomas – Pod Mléčným lesem.
- Rozhlasové hry Antonína Přidala.
- Rozhlasové umění Františka Kožíka.
- Rh Ingeborg Bachmannové.
- Kapitoly z historie rh u nás i ve světě.
- Literatura
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 s. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 s. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 s. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář, dílna. Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (scénář původní rozhlasové hry).
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2018
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 8:30–10:00 408
- Předpoklady
- EVER ( DRTZ207 Tvorba rozhlasové hry )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Osnova
- Námět / Synopse
- Monolog / Jednostranný dialog
- Dialog
- Telefonní hra
- Günter Eich - Sny
- Milan Uhde - Výběrčí
- Miloslav Stehlík - Linka důvěry
- Ludvík Aškenazy - Bylo to na váš účet
- Antonín Přidal - Všechny moje hlasy
- Dylan Thomas - Pod mléčným lesem
- R. Lesňák - Umenie živého slova, 1980
- Literatura
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- Výukové metody
- Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2017
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Po 16:15–17:45 RADIO
- Předpoklady
- EVER ( DRTZ207 Tvorba rozhlasové hry )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Osnova
- Námět / Synopse
- Monolog / Jednostranný dialog
- Dialog
- Telefonní hra
- Günter Eich - Sny
- Milan Uhde - Výběrčí
- Miloslav Stehlík - Linka důvěry
- Ludvík Aškenazy - Bylo to na váš účet
- Antonín Přidal - Všechny moje hlasy
- Dylan Thomas - Pod mléčným lesem
- R. Lesňák - Umenie živého slova, 1980
- Literatura
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- Výukové metody
- Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2016
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Rozvrh
- Út 14:30–16:00 413, kromě Út 12. 4. až So 16. 4.
- Předpoklady
- EVER ( DRTZ207 Tvorba rozhlasové hry )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Osnova
- Námět / Synopse
- Monolog / Jednostranný dialog
- Dialog
- Telefonní hra
- Günter Eich - Sny
- Milan Uhde - Výběrčí
- Miloslav Stehlík - Linka důvěry
- Ludvík Aškenazy - Bylo to na váš účet
- Antonín Přidal - Všechny moje hlasy
- Dylan Thomas - Pod mléčným lesem
- R. Lesňák - Umenie živého slova, 1980
- Literatura
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- Výukové metody
- Forma výuky: Seminář.
Metody výuky: přednášky, práce textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů - Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je účast na seminářích, prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě.
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2023
Předmět se v období léto 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, Dra_Tvo:B)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit rozhlasové dramatické texty původní i adaptované;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat krátkou původní rozhlasovou hru, jejíž námět, téma i forma vychází ze specifik zvukového média. - Osnova
- Dramaturgická dílna – práce na rozvíjení vlastního námětu a posléze scénáře rozhlasové hry, diskuze.
- Adaptace povídky, srovnání různých přístupů.
- Rozhlasová hra jako pásmo: Dylan Thomas – Pod Mléčným lesem.
- Rozhlasové hry Antonína Přidala.
- Rozhlasové umění Františka Kožíka.
- Rh Ingeborg Bachmannové.
- Kapitoly z historie rh u nás i ve světě.
- Literatura
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 s. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 s. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 s. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář, dílna. Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (scénář původní rozhlasové hry).
DRTL207 Tvorba rozhlasové hry
Divadelní fakultaléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/2/2. 2 kr. Ukončení: kz.
- Vyučující
- doc. Mgr. MgA. Eva Schulzová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. Mgr. Jan Gogola
Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění
Dodavatelské pracoviště: Ateliér rozhlasové a televizní dramaturgie a scénaristiky – Děkanát – Divadelní fakulta – Janáčkova akademie múzických umění - Předpoklady
- EVER ( DRTZ207 Tvorba rozhlasové hry )
Zájem o rozhlasovou dramatickou tvorbu, tvůrčí invence, schopnost reflexe autorské tvorby, schopnost tvořit scenáristické etudy pro rozhlas dle zadání. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER") - Mateřské obory/plány
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, B-DRAUM)
- Rozhlasová a televizní dramaturgie a scenáristika (program DIFA, N-DRAUM)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je motivovat studenty k tvorbě rozhlasových her, prohloubit a kultivovat jejich scenáristické dovednosti v zadaných etudách (monolog / jednostranný dialog, dialog...) a rozšiřovat jejich znalosti v historii, teorii a praxi žánru.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- tvořit rozhlasové dramatické texty původní i adaptované;
- analyzovat rozhlasové hry v kontextu historie i současnosti žánru;
- napsat krátkou původní rozhlasovou hru, jejíž námět, téma i forma vychází ze specifik zvukového média. - Osnova
- Dramaturgická dílna – práce na rozvíjení vlastního námětu a posléze scénáře rozhlasové hry, diskuze.
- Adaptace povídky, srovnání různých přístupů.
- Rozhlasová hra jako pásmo: Dylan Thomas – Pod Mléčným lesem.
- Rozhlasové hry Antonína Přidala.
- Rozhlasové umění Františka Kožíka.
- Rh Ingeborg Bachmannové.
- Kapitoly z historie rh u nás i ve světě.
- Literatura
- CROOK, Tim: Radio Drama - Theory and Practice. London: Routledge 1999. info
- JURMAN, Michal. Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. In Zvukové umělecké experimenty v českém rozhlasovém vysílání. Brno: JAMU, 2008, 142 s. ISBN 978-80-86928-36-4. info
- Maršík, Josef: Výběrový slovníček termínů slovesné rozhlasové tvorby. Praha, SRT 1999. info
- LESŇÁK, Rudolf: Umenie živého slova. Bratislava: SAV 1980. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Rozhlasové hry nové generace. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2013, 206 s. ISBN 978-80-7460-049-4. info
- SCHULZOVÁ, Eva. Původní česká rozhlasová hra po roce 1989. In Výběrová řada doktorských prací. 1. vyd. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2014, 207 s. Výběrová řada doktorských prací. ISBN 978-80-7460-064-7. info
- Štěrbová, Alena: Rozhlasová inscenace. Olomouc, Vydavatelství Univerzity Palackého 1995. info
- Výukové metody
- Forma výuky: seminář, dílna. Metody výuky: přednášky, práce s textem, diskusní metody, práce s audio záznamem, skupinová a kooperativní výuka, kritické myšlení, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Klasifikovaný zápočet. Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (max. 3 absence), prezentace zadaných studentských prací a jejich odevzdání v písemné podobě – zejména odevzdání tematické seminární práce v písemné podobě (scénář původní rozhlasové hry).
- Statistika zápisu (nejnovější)