DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby II

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 16:15–17:45 132
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu: DMBL210 Musical Theory.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby II. je naplno se věnovat historii a teorii anglosaského muzikálu.
Studenti se důkladně seznámí s vývojem muzikálu, seznámí se také se zásadními díly tohoto divadelního druhu. Sami si také vyzkouší i teoretickou a kritickou reflexi vybraných představení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- ovládat základní historii anglosaského muzikálového divadla
- znát stěžejní díla muzikálové tvorby
- sám kriticky reflektovat zhlédnuté muzikálové představení
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s dějinami a teorií muzikálového divadla
  • Témata a okruhy:
  • 1) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 2) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století do roku 1956.
  • 3) Broadwayské legendy (Gershwin, Berlin, Porter, Rodgers, Kern, Hammerstein...); My fair lady – poslední opereta?
  • 4) Angloamerický muzikál 1956 – 1975
  • 5) West Side Story – první muzikálové drama
  • 6) Angloamerický muzikál 1975 – 2000
  • 7) Webber a Sondheim – souběžníci i protichůdci; muzikál superlativů
  • 8) Angloamerický muzikál po roce 2000
Literature
    required literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
  • OSOLSOBĚ, Ivo. Marsyas, Apollón- a Dionýsos: přibližování k muzikálu. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 1996. ISBN 80-85429-24-1. info
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
  • BORDMAN, G. M.: American musical theatre: a Chronicle. New York, Oxford University Press 2010.
  • SMIDT-JOSS, Siegfried. Muzikál. Praha–Bratislava: Supraphon, 1968. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021.

DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby II

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Thu 18:00–19:30 132
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu: DMBL210 Musical Theory.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby II. je naplno se věnovat historii a teorii anglosaského muzikálu.
Studenti se důkladně seznámí s vývojem muzikálu, seznámí se také se zásadními díly tohoto divadelního druhu. Sami si také vyzkouší i teoretickou a kritickou reflexi vybraných představení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- ovládat základní historii anglosaského muzikálového divadla
- znát stěžejní díla muzikálové tvorby
- sám kriticky reflektovat zhlédnuté muzikálové představení
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s dějinami a teorií muzikálového divadla
  • Témata a okruhy:
  • 1) Angloamerický muzikál do roku 1956
  • 2) Broadwayské legendy (Gershwin, Berlin, Porter, Rodgers, Kern, Hammerstein...); My fair lady – poslední opereta?
  • 3) Angloamerický muzikál 1956 – 1975
  • 4) West Side Story – první muzikálové drama
  • 5) Angloamerický muzikál 1975 – 2000
  • 6) Webber a Sondheim – souběžníci i protichůdci; muzikál superlativů
  • 7) Angloamerický muzikál po roce 2000
Literature
    required literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
  • OSOLSOBĚ, Ivo. Marsyas, Apollón- a Dionýsos: přibližování k muzikálu. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 1996. ISBN 80-85429-24-1. info
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
  • BORDMAN, G. M.: American musical theatre: a Chronicle. New York, Oxford University Press 2010.
  • SMIDT-JOSS, Siegfried. Muzikál. Praha–Bratislava: Supraphon, 1968. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2023.

DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby II

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–15:15 132, Tue 15:15–16:00 132
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu: DMBL210 Musical Theory.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby II. je naplno se věnovat historii a teorii anglosaského muzikálu.
Studenti se důkladně seznámí s vývojem muzikálu, seznámí se také se zásadními díly tohoto divadelního druhu. Sami si také vyzkouší i teoretickou a kritickou reflexi vybraných představení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- ovládat základní historii anglosaského muzikálového divadla
- znát stěžejní díla muzikálové tvorby
- sám kriticky reflektovat zhlédnuté muzikálové představení
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s dějinami a teorií muzikálového divadla
  • Témata a okruhy:
  • 1) Angloamerický muzikál do roku 1956
  • 2) Broadwayské legendy (Gershwin, Berlin, Porter, Rodgers, Kern, Hammerstein...); My fair lady – poslední opereta?
  • 3) Angloamerický muzikál 1956 – 1975
  • 4) West Side Story – první muzikálové drama
  • 5) Angloamerický muzikál 1975 – 2000
  • 6) Webber a Sondheim – souběžníci i protichůdci; muzikál superlativů
  • 7) Angloamerický muzikál po roce 2000
Literature
    required literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
  • OSOLSOBĚ, Ivo. Marsyas, Apollón- a Dionýsos: přibližování k muzikálu. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 1996. ISBN 80-85429-24-1. info
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
  • BORDMAN, G. M.: American musical theatre: a Chronicle. New York, Oxford University Press 2010.
  • SMIDT-JOSS, Siegfried. Muzikál. Praha–Bratislava: Supraphon, 1968. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2023.

DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby II

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 14:30–16:00 122
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu: DMBL210 Musical Theory.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby II. je naplno se věnovat historii a teorii anglosaského muzikálu.
Studenti se důkladně seznámí s vývojem muzikálu, seznámí se také se zásadními díly tohoto divadelního druhu. Sami si také vyzkouší i teoretickou a kritickou reflexi vybraných představení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- ovládat základní historii anglosaského muzikálového divadla
- znát stěžejní díla muzikálové tvorby
- sám kriticky reflektovat zhlédnuté muzikálové představení
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s dějinami a teorií muzikálového divadla
  • Témata a okruhy:
  • 1) Angloamerický muzikál do roku 1956
  • 2) Broadwayské legendy (Gershwin, Berlin, Porter, Rodgers, Kern, Hammerstein...); My fair lady – poslední opereta?
  • 3) Angloamerický muzikál 1956 – 1975
  • 4) West Side Story – první muzikálové drama
  • 5) Angloamerický muzikál 1975 – 2000
  • 6) Webber a Sondheim – souběžníci i protichůdci; muzikál superlativů
  • 7) Angloamerický muzikál po roce 2000
Literature
    required literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
  • OSOLSOBĚ, Ivo. Marsyas, Apollón- a Dionýsos: přibližování k muzikálu. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 1996. ISBN 80-85429-24-1. info
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
  • BORDMAN, G. M.: American musical theatre: a Chronicle. New York, Oxford University Press 2010.
  • SMIDT-JOSS, Siegfried. Muzikál. Praha–Bratislava: Supraphon, 1968. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby

Theatre Faculty
Winter 2017
Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 132
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMCL314 Teorie muzikálové tvorby )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby II

Theatre Faculty
Winter 2022

The course is not taught in Winter 2022

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Úspěšné absolvování předmětu: DMBL210 Musical Theory.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby II. je naplno se věnovat historii a teorii anglosaského muzikálu.
Studenti se důkladně seznámí s vývojem muzikálu, seznámí se také se zásadními díly tohoto divadelního druhu. Sami si také vyzkouší i teoretickou a kritickou reflexi vybraných představení.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- ovládat základní historii anglosaského muzikálového divadla
- znát stěžejní díla muzikálové tvorby
- sám kriticky reflektovat zhlédnuté muzikálové představení
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s dějinami a teorií muzikálového divadla
  • Témata a okruhy:
  • 1) Angloamerický muzikál do roku 1956
  • 2) Broadwayské legendy (Gershwin, Berlin, Porter, Rodgers, Kern, Hammerstein...); My fair lady – poslední opereta?
  • 3) Angloamerický muzikál 1956 – 1975
  • 4) West Side Story – první muzikálové drama
  • 5) Angloamerický muzikál 1975 – 2000
  • 6) Webber a Sondheim – souběžníci i protichůdci; muzikál superlativů
  • 7) Angloamerický muzikál po roce 2000
Literature
    required literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
  • OSOLSOBĚ, Ivo. Marsyas, Apollón- a Dionýsos: přibližování k muzikálu. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 1996. ISBN 80-85429-24-1. info
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Prostějovský, M.: Muzikál expres - Malý průvodce velkým muzikálem, Větrné mlýny, Praha, 2008. info
  • BORDMAN, G. M.: American musical theatre: a Chronicle. New York, Oxford University Press 2010.
  • SMIDT-JOSS, Siegfried. Muzikál. Praha–Bratislava: Supraphon, 1968. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DMCZ314 Teorie muzikálové tvorby

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
0/2/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Sylva Talpová
Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Sylva Talpová Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMCL314 Teorie muzikálové tvorby )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2017, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)