DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/2/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 132
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- přistupovat k muzikálovému dílu nejenom jako k zábavní události, ale především jako k artefaktu divadelního umění;
- teoreticky pojmenovat specifika muzikálového díla
- poznat stěžejní díla oboru "hudební divadlo a muzikál"
- vyznat se v hrubých základech (dějinách) opery
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Možnosti vzniku muzikálového uměleckého díla
  • 5) Základy teorie muzikálu
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/2/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 132
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- přistupovat k muzikálovému dílu nejenom jako k zábavní události, ale především jako k artefaktu divadelního umění;
- teoreticky pojmenovat specifika muzikálového díla
- poznat stěžejní díla oboru "hudební divadlo a muzikál"
- vyznat se v hrubých základech (dějinách) opery
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
  • 5) Opera jako přímý pramen muzikálu; vývojový stupeň hudebního divadla
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/2/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–18:45 132, Tue 18:45–19:30 132
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- přistupovat k muzikálovému dílu nejenom jako k zábavní události, ale především jako k artefaktu divadelního umění;
- teoreticky pojmenovat specifika muzikálového díla
- poznat stěžejní díla oboru "hudební divadlo a muzikál"
- vyznat se v hrubých základech (dějinách) opery
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
  • 5) Opera jako přímý pramen muzikálu; vývojový stupeň hudebního divadla
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/2/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 122
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- přistupovat k muzikálovému dílu nejenom jako k zábavní události, ale především jako k artefaktu divadelního umění;
- teoreticky pojmenovat specifika muzikálového díla
- poznat stěžejní díla oboru "hudební divadlo a muzikál"
- vyznat se v hrubých základech (dějinách) opery
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
  • 5) Opera jako přímý pramen muzikálu; vývojový stupeň hudebního divadla
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2018
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 132
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBL210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2014
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBL210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2021

The course is not taught in Winter 2021

Extent and Intensity
0/2/2. 4 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- přistupovat k muzikálovému dílu nejenom jako k zábavní události, ale především jako k artefaktu divadelního umění;
- teoreticky pojmenovat specifika muzikálového díla
- poznat stěžejní díla oboru "hudební divadlo a muzikál"
- vyznat se v hrubých základech (dějinách) opery
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
  • 5) Opera jako přímý pramen muzikálu; vývojový stupeň hudebního divadla
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2017

The course is not taught in Winter 2017

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBL210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBL210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMBZ210 Musical Theory

Theatre Faculty
Winter 2015

The course is not taught in Winter 2015

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBL210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem prvního semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je pokusit se najít definici, co je to muzikál, jak se definice tohoto pojmu liší u různých autorů. Z nabraných poznatků se pak studenti snaží sestavit vlastní definici oboru muzikálového žánru – respektive – žánru hudebního divadla.
Dále je důraz kladen na projekce a rozbory některých významných děl žánru. Studenti sami rekapitulují své zkušenosti s divadlem a začínají se seznamovat se vznikem hudebního divadla (opery) na konci 16. století našeho letopočtu.
Syllabus (in Czech)
  • Seminář je věnován (v prvním semestru) především sbíráním poznatků o muzikále, resp. hudebním divadle. Pracují s teoretickými definicemi i praktickými znalosti - vlastní zkušeností.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Definice – co je to muzikál podle různých autorů
  • 2) Pokus o vlastní definici
  • 3) Projekce a rozbory významných děl oboru
  • 4) Historické prameny hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Pavlovský, P. a kol. Základní pojmy divadla - teatrologický slovník. Praha: Nakladatelství Libri a Národní divadlo, 2004. ISBN 80-7277-194-9. info
  • Pavis, P.: Divadelní slovník, Divadelní ústav, Praha 2003. info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2014, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)