DMBZ109 Intonace a sluchová analýza
Theatre FacultyWinter 2023
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Marek Madeja (lecturer)
MgA. Filip Urban (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 18:00–19:30 122
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DMBL109 Intonace a sluchová analýza )
Hudební sluch a rytmické cítění, elementární dovednost hry na klavír a základy hudební nauky. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Schopnost studenta vnímat hudbu jako jednolitý harmonický celek, nikoliv pouze jen svoji zpěvní linku s doprovodem. Pokročilá znalost hudební nauky s důrazem na využitelnost a užitečnost v daném oboru. Perfektní znalost akordových značek, harmonické funkce daných akordů v dané tónině a schopnost je intuitivně doplnit dle logiky harmonického postupu. Pokročilá schopnost zpěvu z not, tedy bez předchozí znalosti dané melodie. Intonování libovolných intervalů s maximální přesností. Dále schopnost doladit se nejen intonačně, ale i barvou hlasu, dynamikou i technikou zpěvu do libovolného vícehlasu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- čtení a zpěvu z not
- orientace v harmonickém postupu doprovodu
- intuitivního doplnění harmonického postupu
- intonování libovolných intervalů - Syllabus (in Czech)
- Základy harmonie: akordová kadence jako nástroj pro intonování základních intervalů a pochopení harmonických vztahů.
- Interpretace: rytmická a intonační cvičení, intonace ve vícehlasu. Zápis rytmu a melodie do notové osnovy.
- Základní tvorba: doplňování akordové kadence, tvorba vlastní akordové kadence na libovolnou melodii.
- Výstupní projekt: tvorba vlastní hudby na daný text.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky spojené s technickými cvičeními i praktickou aplikací.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení se odvíjí od docházky a aktivity ve výuce. Každý semestr je zakončen ústní či písemnou zkouškou.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DMBZ109 Intonace a sluchová analýza
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Music Education and Voice Training Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Wed 14:30–16:00 122
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DMBL109 Intonace a sluchová analýza )
Hudební sluch a rytmické cítění, elementární dovednost hry na klavír a základy hudební nauky. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Schopnost studenta vnímat hudbu jako jednolitý harmonický celek, nikoliv pouze jen svoji zpěvní linku s doprovodem. Pokročilá znalost hudební nauky s důrazem na využitelnost a užitečnost v daném oboru. Perfektní znalost akordových značek, harmonické funkce daných akordů v dané tónině a schopnost je intuitivně doplnit dle logiky harmonického postupu. Pokročilá schopnost zpěvu z not, tedy bez předchozí znalosti dané melodie. Intonování libovolných intervalů s maximální přesností. Dále schopnost doladit se nejen intonačně, ale i barvou hlasu, dynamikou i technikou zpěvu do libovolného vícehlasu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- čtení a zpěvu z not
- orientace v harmonickém postupu doprovodu
- intuitivního doplnění harmonického postupu
- intonování libovolných intervalů - Syllabus (in Czech)
- Základy harmonie: akordová kadence jako nástroj pro intonování základních intervalů a pochopení harmonických vztahů.
- Interpretace: rytmická a intonační cvičení, intonace ve vícehlasu. Zápis rytmu a melodie do notové osnovy.
- Základní tvorba: doplňování akordové kadence, tvorba vlastní akordové kadence na libovolnou melodii.
- Výstupní projekt: tvorba vlastní hudby na daný text.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky spojené s technickými cvičeními i praktickou aplikací.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení se odvíjí od docházky a aktivity ve výuce. Každý semestr je zakončen ústní či písemnou zkouškou.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DMBZ109 Intonace a sluchová analýza
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 10:15–11:45 122
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DMBL109 Intonace a sluchová analýza )
Hudební sluch a rytmické cítění, elementární dovednost hry na klavír a základy hudební nauky. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, Her_Tvo:M)
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Schopnost studenta vnímat hudbu jako jednolitý harmonický celek, nikoliv pouze jen svoji zpěvní linku s doprovodem. Pokročilá znalost hudební nauky s důrazem na využitelnost a užitečnost v daném oboru. Perfektní znalost akordových značek, harmonické funkce daných akordů v dané tónině a schopnost je intuitivně doplnit dle logiky harmonického postupu. Pokročilá schopnost zpěvu z not, tedy bez předchozí znalosti dané melodie. Intonování libovolných intervalů s maximální přesností. Dále schopnost doladit se nejen intonačně, ale i barvou hlasu, dynamikou i technikou zpěvu do libovolného vícehlasu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- čtení a zpěvu z not
- orientace v harmonickém postupu doprovodu
- intuitivního doplnění harmonického postupu
- intonování libovolných intervalů - Syllabus (in Czech)
- Základy harmonie: akordová kadence jako nástroj pro intonování základních intervalů a pochopení harmonických vztahů.
- Interpretace: rytmická a intonační cvičení, intonace ve vícehlasu. Zápis rytmu a melodie do notové osnovy.
- Základní tvorba: doplňování akordové kadence, tvorba vlastní akordové kadence na libovolnou melodii.
- Výstupní projekt: tvorba vlastní hudby na daný text.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky spojené s technickými cvičeními i praktickou aplikací.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení se odvíjí od docházky a aktivity ve výuce. Každý semestr je zakončen ústní či písemnou zkouškou.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DMBZ109 Intonace a sluchová analýza
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 0/2/2. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Karel Hegner
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 16:15–17:45 122
- Prerequisites (in Czech)
- Hudební sluch a rytmické cítění, elementární dovednost hry na klavír a základy hudební nauky.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Schopnost studenta vnímat hudbu jako jednolitý harmonický celek, nikoliv pouze jen svoji zpěvní linku s doprovodem. Pokročilá znalost hudební nauky s důrazem na využitelnost a užitečnost v daném oboru. Perfektní znalost akordových značek, harmonické funkce daných akordů v dané tónině a schopnost je intuitivně doplnit dle logiky harmonického postupu. Pokročilá schopnost zpěvu z not, tedy bez předchozí znalosti dané melodie. Intonování libovolných intervalů s maximální přesností. Dále schopnost doladit se nejen intonačně, ale i barvou hlasu, dynamikou i technikou zpěvu do libovolného vícehlasu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- čtení a zpěvu z not
- orientace v harmonickém postupu doprovodu
- intuitivního doplnění harmonického postupu
- intonování libovolných intervalů - Syllabus (in Czech)
- Základy harmonie: akordová kadence jako nástroj pro intonování základních intervalů a pochopení harmonických vztahů.
- Interpretace: rytmická a intonační cvičení, intonace ve vícehlasu. Zápis rytmu a melodie do notové osnovy.
- Základní tvorba: doplňování akordové kadence, tvorba vlastní akordové kadence na libovolnou melodii.
- Výstupní projekt: tvorba vlastní hudby na daný text.
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky spojené s technickými cvičeními i praktickou aplikací.
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet. Hodnocení se odvíjí od docházky a aktivity ve výuce. Každý semestr je zakončen ústní či písemnou zkouškou.
- Language of instruction
- Czech
DMBZ109 Hudební nauka a intonace
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 0/2/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 122
- Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DMBL109 Hudební nauka a intonace )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Intonačně správná pěvecká interpretace zadaných úkolů, schopnost analýzy intervalů a akordů dílčím způsobem i v rámci melodicko-harmonických vztahů hudebních motivů a témat. Schopnost přesné rytmické a dynamické reprodukce hudebního materiálu. Znalost hudební teorie potřebné pro profesionální připravenost umělce v hudebním divadle (v hudebně-dramatických dílech). Aplikace znalostí a dovedností do vlastní umělecké tvorby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu vybaven znalostmi hudební teorie a schopností správné intonace hudebního materiálu s přihlédnutím k potřebám profesionálního herce a zpěváka v hudebně-dramatických dílech.
- Syllabus (in Czech)
- Hudební teorie :základy hudební nauky včetně znalosti hudební terminologie (zvyšující se náročnost v každém následujícím semestru) a následná aplikace do praktických úkolů. Stupnice dur a moll - intervaly (opěrné písně), kvintakordy a jejich obraty - septakordy (nonové akordy) a jejich obraty - pojmy hudební artikulace a dynamiky. Sluchová analýza (případně zápis) nejprve jednoduchých, poté složitějších intervalů a akordů (základních i alterovaných). Rytmická cvičení. Zpěv zadaných intervalů, reprodukce melodií, zpěv z not, dosazování do vícehlasů s důrazem na správnou intonaci, cvičení pro dechovou oporu.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení, práce s notovým materiálem
- Assessment methods (in Czech)
- Test ze znalostí hudební teorie dle daného semestru. Zkouška z praktických dovedností (pěvecká reprodukce předloženého hudebního materiálu). Notový zápis. Vlastní tvůrčí činnost.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DMBZ109 Hudební nauka a intonace
Theatre FacultyWinter 2018
The course is not taught in Winter 2018
- Extent and Intensity
- 0/2/1. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Mgr. Petr Svozílek (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites (in Czech)
- EVER ( DMBL109 Hudební nauka a intonace )
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Musical Acting (programme DIFA, M-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Intonačně správná pěvecká interpretace zadaných úkolů, schopnost analýzy intervalů a akordů dílčím způsobem i v rámci melodicko-harmonických vztahů hudebních motivů a témat. Schopnost přesné rytmické a dynamické reprodukce hudebního materiálu. Znalost hudební teorie potřebné pro profesionální připravenost umělce v hudebním divadle (v hudebně-dramatických dílech). Aplikace znalostí a dovedností do vlastní umělecké tvorby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu vybaven znalostmi hudební teorie a schopností správné intonace hudebního materiálu s přihlédnutím k potřebám profesionálního herce a zpěváka v hudebně-dramatických dílech.
- Syllabus (in Czech)
- Hudební teorie :základy hudební nauky včetně znalosti hudební terminologie (zvyšující se náročnost v každém následujícím semestru) a následná aplikace do praktických úkolů. Stupnice dur a moll - intervaly (opěrné písně), kvintakordy a jejich obraty - septakordy (nonové akordy) a jejich obraty - pojmy hudební artikulace a dynamiky. Sluchová analýza (případně zápis) nejprve jednoduchých, poté složitějších intervalů a akordů (základních i alterovaných). Rytmická cvičení. Zpěv zadaných intervalů, reprodukce melodií, zpěv z not, dosazování do vícehlasů s důrazem na správnou intonaci, cvičení pro dechovou oporu.
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, cvičení, práce s notovým materiálem
- Assessment methods (in Czech)
- Test ze znalostí hudební teorie dle daného semestru. Zkouška z praktických dovedností (pěvecká reprodukce předloženého hudebního materiálu). Notový zápis. Vlastní tvůrčí činnost.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)