DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 8:30–10:00 203
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základech dějin světové opery
- orientovat se v dějinách operety a bude schopen uvědomit si místo operety ve vývoji hudebního divadla
- znát různé předchůdce (přímé i nepřímé) muzikálu
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Historické prameny hudebního divadla.
  • 2) Opera jako přímý pramen muzikálu; vývojový stupeň hudebního divadla.
  • 3) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 4) Vybrané studie z teorie opery.
  • 5) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
    not specified
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Wed 12:00–13:30 132
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základech dějin světové opery
- orientovat se v dějinách operety a bude schopen uvědomit si místo operety ve vývoji hudebního divadla
- znát různé předchůdce (přímé i nepřímé) muzikálu
- orientovat se v začátcích vývoje muzikálového divadla
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století.
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
    not specified
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–18:45 132, Tue 18:45–19:30 132
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základech dějin světové opery
- orientovat se v dějinách operety a bude schopen uvědomit si místo operety ve vývoji hudebního divadla
- znát různé předchůdce (přímé i nepřímé) muzikálu
- orientovat se v začátcích vývoje muzikálového divadla
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století.
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
    not specified
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 122
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základech dějin světové opery
- orientovat se v dějinách operety a bude schopen uvědomit si místo operety ve vývoji hudebního divadla
- znát různé předchůdce (přímé i nepřímé) muzikálu
- orientovat se v začátcích vývoje muzikálového divadla
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století.
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
    not specified
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2019
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Tue 18:00–19:30 132
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBZ210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století. hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2015
Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBZ210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století. hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2022

The course is not taught in Summer 2022

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základech dějin světové opery
- orientovat se v dějinách operety a bude schopen uvědomit si místo operety ve vývoji hudebního divadla
- znát různé předchůdce (přímé i nepřímé) muzikálu
- orientovat se v začátcích vývoje muzikálového divadla
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století.
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
    not specified
  • ABBATE, Carolyn a Roger PARKER. Dějiny opery: posledních 400 let. Praha: Argo, 2017. ISBN 978-80-7363-700-2.
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBZ210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století. hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBZ210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století. hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMBL210 Musical Theory

Theatre Faculty
Summer 2016

The course is not taught in Summer 2016

Extent and Intensity
1/1/1. 1 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Petr Štěpán
Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Petr Štěpán Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMBZ210 Musical Theory )
Docházka do hodin: DMBZ101 .
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem druhého semestru kurzu Teorie muzikálové tvorby je osahat historicky a teoreticky prozkoumat největší předchůdce muzikálového žánru a to opery a operety.
Studenti by měli důkladně prozkoumat podhoubí – hudební, divadelní i společenské, ze kterého se později muzikál vyvinul.
Syllabus (in Czech)
  • Studenti se blíže seznamují s operou a operetou a jinými předchůdci muzikálového žánru.
  • Témata a okruhy:
  • 1) Stručné dějiny opery. Počátky, klasicismus, vrcholné období, opera 20. století.
  • 2) Stručné dějiny operety. Vznik, vrchol a úpadek. Opereta v českých zemích.
  • 3) Vznik muzikálu. První muzikály a jejich předchůdci.
  • 4) Angloamerický muzikál první poloviny 20. století. hudebního divadla – vznik barokní opery
Literature
    required literature
  • TROJAN, Jan. Dějiny opery. Praha : Paseka , 2001. info
  • HOSTOMSKÁ, A.: Průvodce operní tvorbou, Praha, 1993.ISBN: 80-205-0344-7.
  • Osolsobě, I. : Divadlo, které mluví, zpívá a tančí. Teorie jedné komunikační formy. Supraphon, Praha 1974. info
  • Schmidt-Joos, S. : Muzikál (Praha 1968, předmluva a dodatky I. Osolsobě). info
  • GRÜN, B.: Dějiny operety. Praha, Opus 1981.
    recommended literature
  • Osolsobě, I. : Muzikál je, když... (Praha 1967). info
  • Ivo Osolsobě: Muzikál je když (1967), Marsyas, Apollon a Dionýsos (1996). info
  • Pavlína Hoggard: Muzikál na prahu tisíciletí (2000). info
Teaching methods (in Czech)
Seminář, přednáška, referát, audiovizuální projekce, diskuse.
Assessment methods (in Czech)
Docházka.
Aktivní účast v hodinách.
Přednesený referát.
Odevzdané písemné práce.
Písemný test.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v zimním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2015, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)