DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2023
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
Linda Caridad Fernandez Saez (lecturer)
Mgr.art. Jozef Gombár (lecturer)
MgA. Mark Kristián Hochman (lecturer)
MgA. Adam Mašura (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAZ201/CH: Tue 14:30–17:45 105, Wed 14:30–17:45 105, Thu 15:00–18:00 105, L. Rieger
DMAZ201/MH: Mon 18:00–21:15 SAL, Wed 14:30–17:45 SAL, Thu 16:15–19:30 132, J. Gombár
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
  • • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
  • • rozvoje herecké analýzy textu
  • • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
  • • integrace dovedností z ostatních předmětů
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
  • • rozvíjení technických možností herce
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
  • - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
  • - maximální konkrétnost jevištní akce
  • - odvážnost hereckého výrazu
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • cvičení na rozvíjení fantazie, imaginace a partneřiny
  • • práce s textem - monology
  • • sólové hudebně dramatické etudy
  • Specializace Fyzické divadlo
  • 1. část semestru: věnujeme se divadelnímu žánru Commedia dell’arte a dialogu.
  • • stavba postavy, její role v dané situaci, její proměny.
  • • rozdělení mezi „game“ (jednání přes divadelní tvář) a play (jednání vnitřní). • jevištní stylizace přes tvar a rytmus hereckého provedení.
  • • analýza a interpretace dialogu.
  • • konfrontace mezi daným psaným dramatem a jeho hereckou interpretací: od interpretace k improvizaci a zpět.
  • • hra s předmětem od výrazné manipulace k fantazii.
  • 2. část semestru: věnujeme se dalším divadelním žánrům: melodrama (velké lidské emoce a víra), bouffon (mysterium a satyra), tragédie (nadlidské sily a odevzdanost).
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2022
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Mgr. Zuzana Holbeinová, DiS. (lecturer)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Mgr. Petr Štěpán (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAZ201/CH: Mon 16:15–17:45 302, Mon 18:00–19:30 302, Thu 14:30–16:00 302, Thu 16:15–17:45 302, Fri 14:30–16:00 302, Fri 16:15–17:45 302, A. Buršová, I. Dostálek
DMAZ201/MH: Mon 14:30–16:00 132, Mon 16:15–17:45 SAL, Wed 14:30–16:00 132, Wed 16:15–17:45 132, Thu 14:30–16:00 SAL, Thu 16:15–17:45 SAL, M. Ondra, P. Štěpán
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
  • • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
  • • rozvoje herecké analýzy textu
  • • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
  • • integrace dovedností z ostatních předmětů
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
  • • rozvíjení technických možností herce
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
  • - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
  • - maximální konkrétnost jevištní akce
  • - odvážnost hereckého výrazu
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • cvičení na rozvíjení fantazie, imaginace a partneřiny
  • • práce s textem - monology
  • • sólové hudebně dramatické etudy
  • Specializace Fyzické divadlo
  • 1. část semestru: věnujeme se divadelnímu žánru Commedia dell’arte a dialogu.
  • • stavba postavy, její role v dané situaci, její proměny.
  • • rozdělení mezi „game“ (jednání přes divadelní tvář) a play (jednání vnitřní). • jevištní stylizace přes tvar a rytmus hereckého provedení.
  • • analýza a interpretace dialogu.
  • • konfrontace mezi daným psaným dramatem a jeho hereckou interpretací: od interpretace k improvizaci a zpět.
  • • hra s předmětem od výrazné manipulace k fantazii.
  • 2. část semestru: věnujeme se dalším divadelním žánrům: melodrama (velké lidské emoce a víra), bouffon (mysterium a satyra), tragédie (nadlidské sily a odevzdanost).
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2021
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Dalibor Buš (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAZ201/FD: Mon 14:00–16:15 3, Tue 13:15–16:00 013, Wed 13:45–16:30 013, Thu 16:00–18:45 202, D. Buš, P. Nadaud
DMAZ201/CH: Tue 14:30–18:15 105, Wed 14:30–16:00 105, Thu 14:30–16:00 105, Fri 10:15–12:30 105, A. Bergman
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
  • • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
  • • rozvoje herecké analýzy textu
  • • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
  • • integrace dovedností z ostatních předmětů
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
  • • rozvíjení technických možností herce
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
  • - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
  • - maximální konkrétnost jevištní akce
  • - odvážnost hereckého výrazu
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • cvičení na rozvíjení fantazie, imaginace a partneřiny
  • • práce s textem - monology
  • • sólové hudebně dramatické etudy
  • Specializace Fyzické divadlo
  • 1. část semestru: věnujeme se divadelnímu žánru Commedia dell’arte a dialogu.
  • • stavba postavy, její role v dané situaci, její proměny.
  • • rozdělení mezi „game“ (jednání přes divadelní tvář) a play (jednání vnitřní). • jevištní stylizace přes tvar a rytmus hereckého provedení.
  • • analýza a interpretace dialogu.
  • • konfrontace mezi daným psaným dramatem a jeho hereckou interpretací: od interpretace k improvizaci a zpět.
  • • hra s předmětem od výrazné manipulace k fantazii.
  • 2. část semestru: věnujeme se dalším divadelním žánrům: melodrama (velké lidské emoce a víra), bouffon (mysterium a satyra), tragédie (nadlidské sily a odevzdanost).
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2020
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
MgA. Aleš Kohout (lecturer)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
Mgr. Petr Štěpán (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
doc. Mgr. Sylva Talpová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAZ201/CH: Wed 12:45–13:30 105, Wed 14:30–15:15 105, Wed 15:15–16:00 105, Wed 16:15–17:00 105, Wed 17:00–17:45 105, Wed 18:00–18:45 105, Wed 18:45–19:30 105, Wed 19:45–20:30 105, Thu 14:30–15:15 105, Thu 15:15–16:00 105, Thu 16:15–17:00 105, Thu 17:00–17:45 105, O. Smilková
DMAZ201/MH: Mon 14:30–15:15 122, Mon 15:15–16:00 122, Mon 16:15–17:00 122, Mon 17:00–17:45 122, Tue 12:00–12:45 122, Tue 12:45–13:30 122, Wed 14:30–15:15 122, Wed 15:15–16:00 122, Wed 16:15–17:00 122, Wed 17:00–17:45 122, Fri 12:00–12:45 122, Fri 12:45–13:30 122, A. Kohout, S. Talpová
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
  • • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
  • • rozvoje herecké analýzy textu
  • • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
  • • integrace dovedností z ostatních předmětů
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
  • • rozvíjení technických možností herce
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
  • - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
  • - maximální konkrétnost jevištní akce
  • - odvážnost hereckého výrazu
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • cvičení na rozvíjení fantazie, imaginace a partneřiny
  • • práce s textem - monology
  • • sólové hudebně dramatické etudy
  • Specializace Fyzické divadlo
  • 1. část semestru: věnujeme se divadelnímu žánru Commedia dell’arte a dialogu.
  • • stavba postavy, její role v dané situaci, její proměny.
  • • rozdělení mezi „game“ (jednání přes divadelní tvář) a play (jednání vnitřní). • jevištní stylizace přes tvar a rytmus hereckého provedení.
  • • analýza a interpretace dialogu.
  • • konfrontace mezi daným psaným dramatem a jeho hereckou interpretací: od interpretace k improvizaci a zpět.
  • • hra s předmětem od výrazné manipulace k fantazii.
  • 2. část semestru: věnujeme se dalším divadelním žánrům: melodrama (velké lidské emoce a víra), bouffon (mysterium a satyra), tragédie (nadlidské sily a odevzdanost).
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2019
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Mon 16:15–19:30 132, Tue 10:15–13:30 132, Wed 16:15–17:45 105, Thu 14:30–18:15 105, Thu 18:00–21:15 132, Fri 12:00–15:45 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Herecká proměna za použití vnitřních a vnějších hereckých výrazových prostředků směřující k charakterizaci postavy
• Rozvíjení schopnosti herecké analýzy textu
• Tvorba autorského textu rozvíjejícího dramatickou předlohu
• Zkoumání vrstevnatosti vztahů mezi hercem a postavou
• Seznámení s problematikou divadelních žánrů
• Vědomá integrace dovedností získaných v ostatních předmětech do herecké tvorby
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• charakterizovat postavu vnitřními a vnějšími výrazovými prostředky
• adekvátní úrovně herecké analýzy textu
• zkoumat vztahy mezi hercem a postavou
• integrovat dovednosti získané v ostatních předmětech do herecké tvorby
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Svět dramatického autora (Molière) jako výchozí impuls interpretační a autorské herecké tvorby – alexandrín, zvětšená stylizace pohybového výrazu, práce na více situacích, tedy i dvou až třech postavách (v jejich základních rysech); krátký autorský herecký projekt (na základě „psychosomatických cvičení“) na téma Molière. Další zvědomování kompozičních zákonitostí.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na krátkém dramatickém nebo nedramatickém textu za účelem:
  • • využití vnější i vnitřní charakteristiky postavy
  • • rozvoje herecké analýzy textu
  • • přivlastnění si daných okolností postavy zadané autorem
  • • integrace dovedností z ostatních předmětů
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • na základě klasické dramatiky vnímání moderního světa herce
  • • rozvíjení technických možností herce
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - práce s literární předlohou (dramatická literatura)
  • - tajemství herecké proměny v okolnostech zadaných autorem
  • - maximální konkrétnost jevištní akce
  • - odvážnost hereckého výrazu
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • cvičení na rozvíjení fantazie, imaginace a partneřiny
  • • práce s textem - monology
  • • sólové hudebně dramatické etudy
  • Specializace Fyzické divadlo
  • 1. část semestru: věnujeme se divadelnímu žánru Commedia dell’arte a dialogu.
  • • stavba postavy, její role v dané situaci, její proměny.
  • • rozdělení mezi „game“ (jednání přes divadelní tvář) a play (jednání vnitřní). • jevištní stylizace přes tvar a rytmus hereckého provedení.
  • • analýza a interpretace dialogu.
  • • konfrontace mezi daným psaným dramatem a jeho hereckou interpretací: od interpretace k improvizaci a zpět.
  • • hra s předmětem od výrazné manipulace k fantazii.
  • 2. část semestru: věnujeme se dalším divadelním žánrům: melodrama (velké lidské emoce a víra), bouffon (mysterium a satyra), tragédie (nadlidské sily a odevzdanost).
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2015
Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–17:45 MD1, Tue 14:30–17:45 MD1, Thu 19:45–21:15 132, Fri 14:30–17:45 132
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAL201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2018

The course is not taught in Winter 2018

Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAL201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2017

The course is not taught in Winter 2017

Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAL201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.

DMAZ201 Acting work

Theatre Faculty
Winter 2016

The course is not taught in Winter 2016

Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAL201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Winter 2015, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022, Winter 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)