DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2024
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Pavel Baďura, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
Linda Caridad Fernandez Saez (lecturer)
Mgr.art. Jozef Gombár (lecturer)
MgA. Mark Kristián Hochman (lecturer)
MgA. Adam Mašura (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAL201/CH: Tue 14:30–17:45 105, Wed 14:30–17:45 105, Thu 15:00–18:00 105, L. Rieger
DMAL201/MH: Mon 18:00–21:15 105, Wed 14:30–17:45 013, Thu 16:15–19:30 401, except Wed 27. 3., J. Gombár
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
  • • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
  • • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
  • • seznámení se s principy kompozice postavy
  • • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • psychologická motivace postavy
  • • metaforická motivace postavy
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
  • - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
  • - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
  • • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
  • Specializace Fyzické divadlo
  • Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2023
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
MgA. Andrea Buršová, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
Mgr. Zuzana Holbeinová, DiS. (lecturer)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
Mgr. Petr Štěpán (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Nika Brettschneiderová Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAL201/CH: Mon 16:15–17:45 302, Mon 18:00–19:30 302, Thu 14:30–16:00 302, Thu 16:15–17:45 302, Fri 14:30–16:00 302, Fri 16:15–17:45 302, A. Buršová, I. Dostálek
DMAL201/MH: Mon 14:30–16:00 132, Mon 16:15–17:45 SAL, Wed 14:30–16:00 132, Wed 16:15–17:45 132, Thu 14:30–16:00 SAL, Thu 16:15–17:45 SAL, M. Ondra, P. Štěpán
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
  • • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
  • • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
  • • seznámení se s principy kompozice postavy
  • • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • psychologická motivace postavy
  • • metaforická motivace postavy
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
  • - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
  • - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
  • • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
  • Specializace Fyzické divadlo
  • Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2022
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
MgA. Dalibor Buš (lecturer)
doc. Mgr. Pierre Nadaud, Ph.D. (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
MgA. Eva Ventrubová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Aleš Bergman Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Physical Theatre Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAL201/FD: Mon 13:45–16:45 3, Tue 13:15–16:00 IND, Wed 13:45–16:30 IND, Thu 16:00–18:45 202, D. Buš, P. Nadaud
DMAL201/CH: Tue 14:30–18:15 105, Wed 14:30–16:00 105, Thu 14:30–16:00 105, Fri 10:15–12:30 105, A. Bergman
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
  • • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
  • • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
  • • seznámení se s principy kompozice postavy
  • • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • psychologická motivace postavy
  • • metaforická motivace postavy
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
  • - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
  • - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
  • • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
  • Specializace Fyzické divadlo
  • Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2023, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2021
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Aleš Bergman, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Igor Dostálek (lecturer)
MgA. Aleš Kohout (lecturer)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
MgA. Daniel Rymeš (lecturer)
doc. Oxana Smilková (lecturer)
Mgr. Petr Štěpán (lecturer)
MgA. Jana Štvrtecká - Kaločová (lecturer)
doc. Mgr. Sylva Talpová (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable of Seminar Groups
DMAL201/CH: Wed 12:45–13:30 105, Wed 14:30–15:15 105, Wed 15:15–16:00 105, Wed 16:15–17:00 105, Wed 17:00–17:45 105, Wed 18:00–18:45 105, Wed 18:45–19:30 105, Wed 19:45–20:30 105, Thu 14:30–15:15 105, Thu 15:15–16:00 105, Thu 16:15–17:00 105, Thu 17:00–17:45 105, O. Smilková
DMAL201/MH: Mon 14:30–15:15 122, Mon 15:15–16:00 122, Mon 16:15–17:00 122, Mon 17:00–17:45 122, Tue 12:00–12:45 122, Tue 12:45–13:30 122, Wed 14:30–15:15 122, Wed 15:15–16:00 122, Wed 16:15–17:00 122, Wed 17:00–17:45 122, Fri 12:00–12:45 122, Fri 12:45–13:30 122, A. Kohout, S. Talpová
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
  • • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
  • • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
  • • seznámení se s principy kompozice postavy
  • • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • psychologická motivace postavy
  • • metaforická motivace postavy
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
  • - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
  • - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
  • • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
  • Specializace Fyzické divadlo
  • Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2020
Extent and Intensity
0/12/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
Mgr. Michal Bumbálek (lecturer)
Mgr. Mario Buzzi, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D. (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Lukáš Rieger Dramatic Acting Department – Dramatic Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %), Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts (50,00 %)
Timetable
Mon 16:15–19:30 132, Tue 10:15–13:30 132, Wed 16:15–17:45 105, Thu 14:30–18:15 105, Thu 18:00–21:15 132, Fri 12:00–15:45 105
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
• Rozvíjení cílů předchozího semestru na poli dalších žánrů a stylů
• Budování ansámblové kvality jevištní tvorby
• Tvorba dramatické postavy v jejím vývoji (dramatický oblouk)
• Kultivace individuálního hereckého vkusu
• Prohlubování kondice samostatné přípravy mimo hodin s pedagogem
• Setkávání s divákem jako nositelem impulsů
Learning outcomes (in Czech)
Student bude po absolvování předmětu schopen:
• vytvořit dramatickou postavu
• uplatnit dosavadní nabyté herecké dovednosti v odlišných žánrech a stylech
• kolektivní jevištní spolupráce
• samostatné přípravy na divadelní zkoušku
• počítat s divákovou přítomností jako tvůrčím elementem jevištního uměleckého díla
Syllabus (in Czech)
  • Naplnění cílů předmětu je realizováno s přihlédnutím jednak ke specifikacím každé ze tří specializací studijního programu a dále také s přihlédnutím ke specifice metod výuky jednotlivých vedoucích ateliérů, jejichž metodologie byla prověřena při jejich přijímacím a/nebo habilitačním řízení.
  • Specializace Činoherní herectví
  • Ateliér doc. Bergmana
  • Oblouk vývoje postavy v psychologicko realistickém žánru (A.P.Čechov), „protiúkol“, zjemňování stylizačních prostředků. Řídící úkol - Psychologické gesto – Cíl (tedy: Stanislavský – M.Čechov – Donnellan) – seznamování s kompozičními postupy. Etuda v analýze jednáním.
  • Ateliér doc. Riegera
  • Práce na úryvku z klasické dramatické literatury za účelem:
  • • seznámení se s požadavky specifického divadelního žánru
  • • ovládnutí nároků konkrétního hereckého stylu
  • • seznámení se s principy kompozice postavy
  • • rozvíjení dalších složek herecké tvorby
  • Ateilér doc. Smilkové
  • • psychologická motivace postavy
  • • metaforická motivace postavy
  • • herecký trénink
  • Ateliér doc. Dostálka
  • - další možnosti rozvoje herecké kreativity i herecké techniky
  • - herecká technika nikoli jako překážka imaginace, ale jako prostředek její vizualizace do intenzivního výrazu
  • - transpozice sebe sama ve prospěch potřeb konkrétní inscenace
  • Specializace Muzikálové herectví
  • doc. Talpová
  • K.J.Erben Kytice Z. Fibich melodramy Práce na Vodníkovi jako básni, dramatickém textu, textu písňovém, melodramu, tanečním ztvárnění scénické hudby. Text jako inspirace pro různé druhy uměleckého vyjádření.
  • Mgr. Štěpán
  • 1) Sólová improvizace
  • 2) Improvizace ve dvojici
  • 3) Hromadná improvizace
  • 4) Jednání slovem
  • 5) Dialog v různých typech komedií
  • 6) Ročníková "zkušební" inscenace
  • MgA. Zetel
  • • partnerské etudy mimoslovní a dialogické
  • • sólové etudy s koncentrací na hudebně dramatickou syntézu
  • Specializace Fyzické divadlo
  • Věnujeme se Clowningu a komickým žánrům. Důraz je kladen hlavně na tvorbu klaunské/osobní postavy, jeho setkaní s dívkami a jeho výstup v dané komické situaci nebo komicky brané situaci, sám a ve skupině. Ve spolupráci s pedagogem z předmětu „Multimediální tvorba“ se věnujeme stavbě gagu. Dále se věnujeme významu této postavy ve společnosti a v dané reálné společenské situaci.
Teaching methods (in Czech)
cvičení
Assessment methods (in Czech)
Analýza výsledků činnosti studenta, soustavné sledování výkonu studentů, profesní výkon. Docházka, plnění zadávaných úkolů a aktivní účast ve výuce mají zásadní podíl na celkovém hodnocení.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2016
Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Timetable
Mon 14:30–17:45 MD1, Tue 14:30–17:45 MD1, Thu 19:45–21:15 132, Fri 14:30–17:45 132, except Tue 12. 4. to Sat 16. 4.
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAZ201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2019

The course is not taught in Summer 2019

Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAZ201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2018

The course is not taught in Summer 2018

Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAZ201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.

DMAL201 Acting work

Theatre Faculty
Summer 2017

The course is not taught in Summer 2017

Extent and Intensity
0/16/4. 8 credit(s). Type of Completion: graded credit.
Teacher(s)
doc. Mgr. Miroslav Ondra (lecturer)
MgA. Stanislav Slovák (lecturer)
doc. MgA. Michal Zetel, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
MgA. Stanislav Slovák
Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Dodo Gombár Musical Acting Department – Musical Acting Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Prerequisites (in Czech)
EVER ( DMAZ201 Acting work )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)