DJTZ113 Fundamentals of Scenic Sound
Theatre FacultyWinter 2023
- Extent and Intensity
- 1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Thu 12:30–15:30 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 4
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DJTZ113 Fundamentals of Scenic Sound
Theatre FacultyWinter 2022
- Extent and Intensity
- 1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–14:30 MARTA_UCEBNY
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 4
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DJTZ113 Fundamentals of Scenic Sound
Theatre FacultyWinter 2021
- Extent and Intensity
- 1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–14:15 POC_UC_BAYER
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 4
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DJTZ113 Fundamentals of Scenic Sound
Theatre FacultyWinter 2020
- Extent and Intensity
- 1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Fri 12:00–12:45 POC_UC_BAYER, Fri 12:45–13:30 POC_UC_BAYER
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Management and Technology (programme DIFA, Div_Pro:B)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 4
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (50% hodnocení) a písemného testu (50% hodnocení)
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DJTZ113 Fundamentals of Scenic Sound
Theatre FacultyWinter 2019
- Extent and Intensity
- 1/3/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 8:30–10:00 MARTA, Mon 12:00–13:30 MARTA
- Prerequisites (in Czech)
- Nutné souběžně navštěvovat tyto předměty: Zvuková technika
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 4
- Assessment methods (in Czech)
- Zápočet na základě docházky - absolvovat 75% výuky (30% hodnocení) a písemného testu (40% hodnocení)
Aktivní účast na "zvukařském workshopu" ve Studiu Marta (leden) (30% hodnocení) - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
DJTZ113 Basics of Sound Design I, II
Theatre FacultyWinter 2018
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Mon 12:00–16:00 MARTA
- Prerequisites
- EVER ( DJTL113 Basics of Sound Design I, II )
Necessary to simultaneously attend these courses: phonics I, II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Theatre Management focusing on Production (programme DIFA, N-DRAUM)
- Theatre Management focusing on production management (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu. Zároveň si osvojí praktické dovednosti při práci se zvukovými technologiemi.
Vznik nového předmětu, úprava obsahu či výukových metod předmětu byl podpořen z projektu CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002245 Zvýšení kvality vzdělávání na JAMU. - Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi
- pracovat s různými typy mikrofonů
- ovládat základní funkce na analogovém a digitálním mixážním pultu
- zapojit a zprovoznit jednoduchý ozvučovací systém - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 4
- Assessment methods
- Credit based on attendance and a written test
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DJTZ113 Basics of Sound Design I, II
Theatre FacultyWinter 2017
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 10:15–11:45 MARTA
- Prerequisites
- EVER ( DJTL113 Basics of Sound Design I, II )
Necessary to simultaneously attend these courses: phonics I, II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives (in Czech)
- Student by měl získat teoretické znalosti o tom, jakým způsobem funguje zvuk v návaznosti na divadelní prostředí. Bude seznámen s principem přenosu akustických vjemů na elektrický signál a obráceně. Budou zde představeny technické prostředky pro zpracování a úpravu tohoto elektroakustického signálu.
- Learning outcomes (in Czech)
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- orientovat se v základních pojmech akustiky a zejména elektroakustiky
- aplikovat teoretické znalosti z oblasti akustiky a elektroakustiky v divadelní praxi - Syllabus (in Czech)
- - akustika, základní pojmy fyzikální, fyziologické, hudební, prostorové a stavební akustiky
- - elektroakustika, elektroakustický řetězec
- - mikrofony, citlivost, směrová a frekvenční charakteristika
- - konstrukční typy mikrofonů (elektrodynamické, elektrostatické a další)
- - mikrofony dle způsobu použití (vokálové, nástrojové, studiové a další)
- - zpracování elektroakustického signálu (gain, ekvalizace, aux a další)
- - mixážní pulty analogové vs. digitální
- - grafický a parametrický ekvalizér
- - dynamické vlastnosti zvuku a možnosti jeho ovládání (gate, kompresor, limitér, expandér)
- - zvukové efekty: hall, echo, dellay atd. - koncové zesilovače a reproduktorové soustavy
- - aktivní vs. pasivní reproduktorové soustavy, line-array vs. bodový zdroj
- - varianty rozmisťování reproduktorových soustav v prostoru, odposlechové monitory
- - kabeláž a druhy konektorů
- Literature
- required literature
- J. Škubal, J. Pejcha - Zvuk v divadle (skriptum) JAMU 2005. info
- recommended literature
- Praxe zvukové techniky - Václav Vlachý. info
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 2
- Assessment methods
- Credit based on attendance and a written test
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DJTZ113 Basics of Sound Design I, II
Theatre FacultyWinter 2016
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 12:00–13:30 MARTA
- Prerequisites
- EVER ( DJTL113 Basics of Sound Design I, II )
Necessary to simultaneously attend these courses: phonics I, II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives
- Objectives: To familiarize the students with the theatrical sounding Descriptors: Students are prepared to work creatively in the preparation and implementation of sound recordings for performance and has the knowledge and skills to enable them to work as a sound engineer at presentation
- Syllabus
- WS: principle theater sound system, electro-string sound source - MD, CD, MGF, mixer - the input sector, mixer - output sector, PA system (main output system), P. system (monitor system), basic recording - MD, MGF, edit, MD, Microphones - characteristics, the basic distribution, dynamic microphones, condenser microphones, collaboration with actors when working with microphones, microphone use in live performance, recording with microp
- Literature
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 2 * Number of hours of independent work of the student week: 0
- Assessment methods
- Winter semester Credit based on attendance and seminar work
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DJTZ113 Basics of Sound Design I, II
Theatre FacultyWinter 2015
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- prof. MgA. Blanka Chládková
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Timetable
- Tue 10:15–11:45 MARTA
- Prerequisites
- EVER ( DJTL113 Basics of Sound Design I, II )
Necessary to simultaneously attend these courses: phonics I, II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Stage Technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives
- Objectives: To familiarize the students with the theatrical sounding Descriptors: Students are prepared to work creatively in the preparation and implementation of sound recordings for performance and has the knowledge and skills to enable them to work as a sound engineer at presentation
- Syllabus
- WS: principle theater sound system, electro-string sound source - MD, CD, MGF, mixer - the input sector, mixer - output sector, PA system (main output system), P. system (monitor system), basic recording - MD, MGF, edit, MD, Microphones - characteristics, the basic distribution, dynamic microphones, condenser microphones, collaboration with actors when working with microphones, microphone use in live performance, recording with microp
- Literature
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 2 * Number of hours of independent work of the student week: 0
- Assessment methods
- Winter semester Credit based on attendance and seminar work
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
DJTZ113 Basics of Sound Design I, II
Theatre FacultyWinter 2014
- Extent and Intensity
- 1/1/0. 1 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- BcA. Jan Škubal (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Mgr. Jan Kolegar
Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts
Supplier department: Theatre Management and Stage Technology Department – Dean’s Office – Theatre Faculty – Janáček Academy of Performing Arts - Prerequisites
- EVER ( DJTL113 Basics of Sound Design I, II )
Necessary to simultaneously attend these courses: phonics I, II - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Theatre Management focusing on management and technology (programme DIFA, B-DRAUM)
- Course objectives
- Objectives: To familiarize the students with the theatrical sounding Descriptors: Students are prepared to work creatively in the preparation and implementation of sound recordings for performance and has the knowledge and skills to enable them to work as a sound engineer at presentation
- Syllabus
- WS: principle theater sound system, electro-string sound source - MD, CD, MGF, mixer - the input sector, mixer - output sector, PA system (main output system), P. system (monitor system), basic recording - MD, MGF, edit, MD, Microphones - characteristics, the basic distribution, dynamic microphones, condenser microphones, collaboration with actors when working with microphones, microphone use in live performance, recording with microp SS: the wireless microphones (mic) - basic distribution, wireless microphones - diagrams and their applications, collaboration with actors at work with mic, electro-acoustic devices additional string eqalizér, compressor - limiter, feedback eliminator, cross-over, digital sound processor (DSP) basic sound effects (hall, echo, documentation sound staging
- Literature
- Teaching methods
- regular lessons * Number of contact hours per week: 2 * Number of hours of independent work of the student week: 0
- Assessment methods
- Winter semester Credit based on attendance and seminar work * Summer semester Credit based on attendance and seminar work
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on course enrolment limitations: Pro úspěšný zápis předmětu si zaregistrujte též odpovídající předmět v letním semestru (podle předpokladu "EVER")
- Enrolment Statistics (recent)